Toon posts:

Foute pixels & tijdelijk vastlopen PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem staat al enigzins opschreven in de titel. Ik vond niet iets dat echt relevant was in de GoT-historie, dus daarom dit nieuwe topic. Het is een heel verhaal, hopelijk nemen jullie de tijd er voor.

Mijn PC heeft de laatste tijd enorme kuren. Op het bureaublad heb ik een groot aantal vaag uitziende pixels, groen van kleur. Het ligt echter niet aan de monitor, want die pixels zitten alleen fout op de achtergrond en niet op nieuwe vensters. Ook ligt het niet aan de foto zelf. Op een screenshot zijn ze niet aanwezig... De groene puntjes zijn niet alleen op de bureaublad achtergrond, maar ook in anders schermen, en steeds op andere plekken. Ook zijn er vaker groene bewegende lijnen door het beeld.

Dit alles heeft dus puur te maken met de weergave op het beeldscherm, en ik neem eigenlijk dus aan dat het aan mijn grafische kaart ligt. De temperaturen zijn allemaal prima in het systeem, maar de grafische kaart heeft het in de zomer een tijdje behoorlijk warm gehad totdat ik een nieuwe Zalman koeler er op gezet had. Dit alles zou dus nog steeds kunnen, maar er is meer aan de hand waarvan ik twijfel of het hier aan kan liggen.

Het systeem loopt heel vaak tijdelijk vast. Niets reageert meer, na een kort tijdje heb ik dan een zwart scherm voor een seconde, en daarna doet hij het vaak weer meteen. Soms moet er ook nog een tweede of derde keer een zwart scherm aan te pas komen. Als het puur aan de grafische kaart zou liggen, zou er alleen een foute weergave moeten zijn, en niet dit eventuele vastlopen, of zie ik dit verkeerd? De HD-activiteit is dan ook gestagneerd.

Eerst kreeg ik ook vaker een blauw scherm en restarte windows, toen dacht ik dus nog dat het eventueel een windows-gerelateerd probleem kon zijn, maar na een re-install zijn de bovengenoemde problemen wel nog steeds aanwezig.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Specs:

AMD 64 3200+ 1mb cache
MSI K8N Neo Platinum
1024 MB DDR400
XFX GeForce 6800 GT (AGP)
LG Flatron L1730S monitor
De C is een WD SATA schijf van 160gb, verder geen idee.
Als nog iets nodig is, vraag maar raak