Toon posts:

iPod 30/60GB aansluiten op set.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik zit hier met een klein dillema. We hebben hier een BNO geluidsinstallatie, en willen hier graag onze ipod op aansluiten. Ik weet dat ik een audio ingang heb, en via 3.5jack naar 2x tulp kan gaan. Maar ik kan ook optisch verbinden.

Wat is nu mijn vraag:

Ik ga dus een iPod dock halen om mijn ipod te kunnen laden en syncen met de computer. De computer staat boven, en de installatie beneden. Dus ik neem mijn iPod mee naar beneden, en wil hem aansluiten op de installatie.

Geld speelt geen rol en daar hoef je niet op te letten. Ik wil dus mijn ipod dmv een bijv (Sonos) afstandsbediening mijn audio afspelen in die kamer. Tevens moet de ipod dan stroom krijgen zodat hij niet leeg gaat, maar continue stroom heeft. Daarnaast wil ik een setje zeer goede oordopjes en beschermhoes halen zodat als ik onderweg ben, mijn ipod veilig wil kunnen meenemen onder het genot van een zeer mooi geluid.

Het gaat dus om:

- Oordopjes
- iPod Dock voor de PC
- Beschermhoes voor iPod
- Een dock die audio/video uitgang heeft zodat het geluid naar een doorvoer apparaat gaat en weergegeven kan worden op bijvoorbeeld de TV en anders op de afstandsbediening.

Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer en wil alles in zeer goede qualiteit. Misschien dat ik wat support van jullie kan krijgen.

Aub niet zeggen van research, want dat heb ik gedaan. Maar wil graag wat hulp van een van de experts :)

Apple center ben ik heen geweest, echter hier vond ik het een beetje rommelig uitgelegd, vandaar dat ik bij de pro's kom.

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 08:58
Je dock:
Heeft video-out, en je kan een verloopje kopen die van jack naar tulp gaat, zelfde effect. Kan als het goed is ook met de afstandsbediening, maar dan zou ik het stukje even goed doorlezen. Met de Apple Remote. Bij een dock zit trouwens geen kabeltje, dus als je hem permanent aangesloten wilt hebben moet je er nog een bijkopen.
Je dock zou ik beneden neerzetten en laten staan, en als je hem synct gewoon aan een (tweede) kabeltje boven, hoef je hem niet de hele tijd heen en weer te slepen.

En tja, je oordopjes is een ander verhaal, dat ligt erg aan je smaak eigenlijk. Ikzelf gebruik al jaren Sony, maar er zijn ook mensen die zweren bij Sennheiser bijvoorbeeld.

En tenslotte je beschermhoesje, daar zijn er letterlijk honderden van in omloop, het zou me niets verbazen als zelfs de Blokker ze verkoopt.

[ Voor 40% gewijzigd door jeryz op 28-09-2006 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ,maar de simpele remote willen we dus niet. zoals ik al zei, dure smaak... Vandaar dat ik als voorbeeld de Sonos afstandsbediening aangaf. Deze heeft een beeld, waardoor je door je mappen kan scrollen.. Een playlist kan aanmaken etc.. Met de remote van Apple heb je niet eens een beeld van waar je scrolt als je even niet 1 meter van je ipod afstaat.

Maar ik wil tevens wel 2 docks kopen dan, want boven moeten we er één. Dan komt er beneden ook één. Heeft een dock aan de achterzijde een 3.5jack aansluiting?

Oordopjes mogen gerust 100-150 euro kosten. Is namelijk zeer irritant als je je BNO installatie gewent bent :)

Ok, hoesjes zijn eigen smaak, ik wil gewoon dat hij zo veilig mogelijk mee kan, enige snelle keuzes?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

helaas, apple houd het simpel...je zou een tv kunnen gebruiken icm de afstandbediening..of je belt apple en zegt dat geld geen rol speelt |:(

shure maakt ook goede hele dure dopjes..

• jeryz
Ik snap je Sonos, maar ik weet niet of die samengaat met de iPod Dock.

En iedere Dock heeft een 3.5mm jackplug dus dat zit ook goed, koop je gewoon 2 Docks.

Op het gebied van oordopjes geef ik geen mening, want dat is voor iedereen weer anders, alleen de pasvorm al bijvoorbeeld.
Een snelle oplossing voor je hoesje... De iPod Socks zijn wel leuk, maar daar zit geen openeing in, dus kun je hem niet bedienen als ie erin zit. Zo een is dan beter.

Verwijderd

Topicstarter
Naja een eigen product laten maken word een beetje teveel van het goede... Maar zodra ik de ipod in de dock doe, en hem aangesloten heb op de tv / bno geluidsinstallatie, zou het beeld op tv moeten komen van de ipod. Met de standaard apple remote kan je dan scrollen etc...

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Heb je al een keuze/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:09

M-ThijZ

Riding on Rails

Is de iTV niet het product dat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35

Stekeltje

Nothing to see here move along

Als geld geen rol speelt zou ik iig voor shure's gaan.

e2
e3 zijn redelijk betaal baar

e4
e5 zijn al een stuk duurder.

Deze oordopjes hebben een zeer goede kwaliteit geluid en 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Laatst online: 29-12-2022
Dit lijkt me een goed dock voor je:
http://store.apple.com/1-...EF80AE53&nplm=TH578LL%2FA

En dit vind ik zelf de mooiste (en erg robuuste) case. Hard plastic, en transparant. Je zie gewoon nog je iPodje. Het enige dat niet 'beschermd' is, is je clickwheel.
http://store.apple.com/1-...74F15CF6&nplm=TG019LL%2FA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Sorry, maar wat is een BNO geluidsinstallatie?? Verder de Shure E4 kan ik je van harte aanraden. Klinken geweldig ook al zijn ze wat duur. Ik heb ze nu bijna een jaar en iedere keer weer als ik een nieuw lied op m'n mp3 speler (Cowon X5) zet verbaas ik me weer over het geweldige geluid. De Shure E3 zou ik als ik jou was niet nemen. Dit omdat ze erg veel middentonen hebben en dat kan wel vervelend zijn, al met al zijn ze toch wel goed, ik heb ze zelf ook gehad. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een setje E4's gekocht, wat een verschil!! Het is de 70 euro's verschil echt waard! Dus schroef je budget op naar 200 euro en koop aub de Shure E4's :) Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
SjorsVN schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:22:
Sorry, maar wat is een BNO geluidsinstallatie?? Verder de Shure E4 kan ik je van harte aanraden. Klinken geweldig ook al zijn ze wat duur. Ik heb ze nu bijna een jaar en iedere keer weer als ik een nieuw lied op m'n mp3 speler (Cowon X5) zet verbaas ik me weer over het geweldige geluid. De Shure E3 zou ik als ik jou was niet nemen. Dit omdat ze erg veel middentonen hebben en dat kan wel vervelend zijn, al met al zijn ze toch wel goed, ik heb ze zelf ook gehad. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een setje E4's gekocht, wat een verschil!! Het is de 70 euro's verschil echt waard! Dus schroef je budget op naar 200 euro en koop aub de Shure E4's :) Hoop dat je hier wat aan hebt.
Waarschijnlijk bedoelt hij B&O. Als geld geen rol speelt zou ik eens op zoek gaan naar een goede home automation oplossing. Kijk maar een bijvoorbeeld bij www.transtec.nl
Pagina: 1