[GF7600GT] automatisch onderklokken?

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 11:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Mijn pc staat vaak dag en nacht aan, omdat het niet alleen als workstation fungeert, maar ook als server, zeker als ik zelf niet aanwezig ben. Nu speel ik regelmatig spellen en heb net een nieuwe 7600 GT AGP besteld.

Om electriciteit te besparen, warmte te verminderen en eventueel de levensduur van de kaart te vergroten zou ik bij afwezigheid van vraag naar harde prestataties van de kaart, de kaart automatisch willen laten onderklokken.

Ik weet dat ik de kaart zelf handmatig zou kunnen onderklokken, wat voor een langere afwezigheid opzich nog wel te doen is, maar zijn er ook tooltjes die zelf kunnen "bedenken" wanneer de kaart ondergeklokt kan worden? Eigenlijk een soort CnQ, maar dan voor videokaarten...

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 23:52
Dit klinkt als een zoekertje.

Maar met Rivatuner kan het in elk geval.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
ruftman schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:21:
Dit klinkt als een zoekertje.

Maar met Rivatuner kan het in elk geval.
je kan met rivatuner per app instellen wat je wilt, maar dat wil ik niet. Ik wil dat ie automatisch merkt dat er meer vraag is. Anders moet ik de kaart standaard gaan onderklokken, in windows, om met elke game hogere clocksnelheden in te programmeren.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 23:52
Nu ik er oevr nadenk. De nieuwe Forcewaredrivers hebben de optie automatisch overklokken. Dan wordt de kloksnelheid ingesteld al naar gelang de vraag.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
ruftman schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:07:
Nu ik er oevr nadenk. De nieuwe Forcewaredrivers hebben de optie automatisch overklokken. Dan wordt de kloksnelheid ingesteld al naar gelang de vraag.
Ja, maar dat wil ik dus juist niet. Het gaat hier om onderklokken, want waarom zou de kaart in mijn afwezigheid zo hard zijn best doen terwijl dat absoluut nergens voor nodig is?

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 18:16
dat doet die dus ook niet, want iig bij mij slaat de fan van de pcie 7600 gt pas aan op het moment dat ik een spel ga doen.

• Deadsy
  • Nu online
de geforce kaarten hebben 2D en 3D snelheden.

Als je niet gamed en dus gewoon zit te internetten of word doet of als de PC idle is etc zal hij op 2D speeds draaien.
Als je gaat gamen zal hij op 3D speeds gaan draaien
Als je wilt kun je deze speeds aanpassen maar dat is het dan ook.

btw over stroom verbuik van een 7600 zou ik niet te lang nadenken want deze verbruikt vrij weinig stroom.

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 12:27

Sorki

world wide wubbish

Deadsy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:29:
de geforce kaarten hebben 2D en 3D snelheden.

Als je niet gamed en dus gewoon zit te internetten of word doet of als de PC idle is etc zal hij op 2D speeds draaien.
Als je gaat gamen zal hij op 3D speeds gaan draaien
Als je wilt kun je deze speeds aanpassen maar dat is het dan ook.

btw over stroom verbuik van een 7600 zou ik niet te lang nadenken want deze verbruikt vrij weinig stroom.
Ik zit wat met hetzelfde probleem... k'vraag me nog af wat met vista... is dat 2d of 3d met al die eyecandy's?

Sorki#2242

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
Download ff Atitool.. Die werkt ook heel goed met nvidia kaarten en is erg overzichtelijk.. De 3 modussen staan naast elkaar (2d/3dlowpower/3dperf.) waarbij je de core speed met een schuifje kan regelen.. ideaal...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
Kdenk dat je veel meer zal besparen in stroom en warmte als je al die harde schijven(5 als ik goed heb geteld in je sig) vervangt door 1 van 750 GB(ik zag ook al een tera staan voor 400 euro, je andere HD's verkopen voor een 150 euro moet wel lukken). De warmte zal al stukken minder zijn in je kast en je zal stukken meer stroom besparen dan door te onderklokken.

Undervolten van je cpu kan ook aardig werken.

[ Voor 6% gewijzigd door skelleniels op 18-05-2007 18:00 ]

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

skelleniels schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:00:
Kdenk dat je veel meer zal besparen in stroom en warmte als je al die harde schijven(5 als ik goed heb geteld in je sig) vervangt door 1 van 750 GB(ik zag ook al een tera staan voor 400 euro, je andere HD's verkopen voor een 150 euro moet wel lukken). De warmte zal al stukken minder zijn in je kast en je zal stukken meer stroom besparen dan door te onderklokken.

Undervolten van je cpu kan ook aardig werken.
Lezen B) TS is van een half jaar geleden, TK (topic kicker ;) ) gaat het gewoon om het regelen van de freq's :)
Pagina: 1