Toon posts:

Tijdelijk profiel bij opnieuw opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb thuis een pc staan met 2003 server erop om mee te leren spelen met MS Server 2003 .
Nu heb ik het probleem dat ik een extra gebruiker heb aangemaakt door een kopie te maken van een bestaande gebruiker (die overigens zonder problemen werkt) maar iedere keer als de pc opnieuw opgestart wordt zijn alle instellingen etc. er weer uit (outlook, bureaublad etc.).
Hij geeft dan iets aan van tijdelijk profiel geloof ik.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt!

Groeten

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Wat zijn de foutmeldingen in de logboeken?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:53:
Wat zijn de foutmeldingen in de logboeken?
Dat heb ik nog niet gekeken maar kan het zijn dat de account ingesteld staat als een tijdelijk profiel?
Ik er iets over gelezen maar weet niet precies wat...
Hoe zou dat uit te schakelen zijn?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Je hebt eerst je foutmeldingen nodig, dat is echt hetgeen waarmee je moet beginnen...

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:59:
Je hebt eerst je foutmeldingen nodig, dat is echt hetgeen waarmee je moet beginnen...
Dan moet ik dat eerst eens bekijken, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het met zo'n tijdelijk profiel te maken heeft en je dat bij de account instellingen kunt wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:59:
Dan moet ik dat eerst eens bekijken, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het met zo'n tijdelijk profiel te maken heeft en je dat bij de account instellingen kunt wijzigen.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Meest waarschijnlijke oorzaken van een tijdelijk profiel:
- Geen verbinding met de server
- Rechten (als de profielmap zélf is aangemaakt door de admin). Minimaal RWXD voor user en system.

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:16:
Meest waarschijnlijke oorzaken van een tijdelijk profiel:
- Geen verbinding met de server
- Rechten (als de profielmap zélf is aangemaakt door de admin). Minimaal RWXD voor user en system.
Heeft temaken met dat het een lokaal profiel is en geen zwervend volgens mij.
Ik ga hier eens wat dieper op in duiken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-03 17:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pannenkoekkie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:16:
Rechten (als de profielmap zélf is aangemaakt door de admin). Minimaal RWXD voor user en system.
Default setting voor Windows2003 is dat de user zelfs owner moet zijn van de profile-map. Dit heeft mij al eens genekt... :)

Windows Server 2003 checks for pre-created roaming profile folders when you make a roaming user profile

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1