Why buy WiFi-AP off the shelf when you can have it onboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:33
http://event.asus.com/2006/mb/DH/wifi.html

Ik vraag me af of hier ook nadelen aan verbonden zijn...
Kan je dan later bijvoorbeeld upgraden naar 802.11n?
M.a.w. is het aangeraden een moederbord met WiFi-AP Solo aan te schaffen of kan je het beter los kopen?

Dank bij voorbaat.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op mijn vorige moederbord zat ook een Asus soft-AP. Helaas heb ik deze nooit aan de praat gekregen maar dat zal wel aan mijn bordje gelegen hebben.
De nadelen? Niet veel, je hebt een AP, en een wifi kaartje, je kan een andere antenne erop schroeven mocht je dat willen. En als je naar 802.11n wilt upgraden stop je er gewoon een PCI kaartje in en zet de je onbaord kaart uit :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bedenk dat je pc dus moet aanstaan (tenminste bij mijn Asus P5W DH Deluxe). Sleep mode wat zij bedoelen is dat alles in S1 komt (m.a.w. alles blijft draaien alleen in de laagste power modus). S3 is standby, waarbij het geheugen onder spanning blijft. S4 is eigenlijk wat je zou willen in dit geval want dan is de PC echt uit en de inhoud van het geheugen wordt gekopieerd naar de HD.

Upgraden? Je bent afhankelijk van Asus aangezien de wireless kaart wel los te halen is maar geen echte standaard aansluiting heeft.

Ik gebruik liever een losse router, vindt ik toch net iets betrouwbaarder vanwege dat die apparaten daar echt voor gemaakt zijn. Onboard wireless kaartje staat trouwens uit bij mij omdat het weer extra software nodig heeft etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 28-09-2006 11:41 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Conroe
@ fsfikke:
"WiFi-AP Solo" upgraden naar 802.11n gaat dus niet?

@ Djoekie:
Bedoel je dat je de wireless kaart niet kan verwijderen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

offtopic:
Why write the topictitle in English when you can do it in Dutch?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Let erop dat bij deze Wi-Fi het eigenlijk alleen goed lijkt te werken met een WEP key, niet met een sterkere encryptie!

Ik heb zo'n P5W DH Deluxe en ik kan die meegeleverde Wi-Fi dus niet aan de praat krijgen zonder naar WEP te gaan (wat ik vertik vanwege het gebrek aan security)

specs | 3360wP met SE3000

• Dukey

Dukey

r00t schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:11:
@ Djoekie:
Bedoel je dat je de wireless kaart niet kan verwijderen?
Ik quote mezelf even:
Djoekie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:37:
Upgraden? Je bent afhankelijk van Asus aangezien de wireless kaart wel los te halen is maar geen echte standaard aansluiting heeft.
"wel los te halen" is hetzelfde als "verwijderen" in deze context, alleen zit je met een aansluiting die Asus bedacht heeft (tis overigens wel USB maar dan anders). Als je dus 802.11n wilt dan moet Asus een andere kaart aanbieden in de toekomst.

• Conroe
Djoekie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:44:
[...]

Ik quote mezelf even:

[...]

"wel los te halen" is hetzelfde als "verwijderen" in deze context, alleen zit je met een aansluiting die Asus bedacht heeft (tis overigens wel USB maar dan anders). Als je dus 802.11n wilt dan moet Asus een andere kaart aanbieden in de toekomst.
Kan dit niet middels een firmware update o.i.d.?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee helaas :)
Djoekie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:37:
Sterker nog, de wifi-kaart zit letterlijk onbaord. Dus de chip zit op het mobo gesoldeerd. Kan je niets aan veranderen. Ookal zou je de firmware kunnen aanpassen denk ik niet ddat ie 802.11n compatible gemaakt kan worden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Conroe
Beter dus los kopen?
Ik twijfel tussen de "Asus P5B Deluxe" en de "Asus P5B Deluxe/WiFi-AP"...

• Conroe
Niemand?

[ Voor 188% gewijzigd door Conroe op 29-09-2006 19:14 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Hangt geheel van je eisen af. Ik koop tegenwoordig alleen nog maar 3com e.d. vanwege de stabiliteit maar ook daar heb je nog goede en slechtere series tussen zitten.

• Conroe
Djoekie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:44:
[...]

Ik quote mezelf even:

[...]

fsfikke schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:25:
Nee helaas :)
[...]

Sterker nog, de wifi-kaart zit letterlijk onbaord. Dus de chip zit op het mobo gesoldeerd. Kan je niets aan veranderen. Ookal zou je de firmware kunnen aanpassen denk ik niet ddat ie 802.11n compatible gemaakt kan worden.
Zit die WiFi-chip nu eigenlijk op het moederbord zelf of niet? :?

• Conroe
Ik wacht op antwoord. ;)

• Dukey

Dukey

Goh je kunt ook eens wat zelf uitzoeken, maar voor jezelf een beslissing nemen is ook al moeilijk als ik je post historie erbij pak.

En daarbij wat maakt het uit of je het nu los kunt halen ja of te nee. Upgraden gaat zowiezo niet. Waarom niet? Nou zoek dat maar eens zelf uit aan de hand van de manual.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

r00t schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:30:
Beter dus los kopen?
Ik twijfel tussen de "Asus P5B Deluxe" en de "Asus P5B Deluxe/WiFi-AP"...
Wat dacht je ervan om zelf eens te bedenken wat voor jou interessant is. Ik vind dit eigenlijk een verkapt "ikwilwatmaarweetnietwat"-topic.

Daarnaast is GoT een nederlands forum, dus een engelse topictitle is eik ook niet de bedoeling..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.