Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ogone sha-1 string maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• asice
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-11-2012
Na lang proberen is het me nu gelukt om de ogone hash met php op te maken en de klantenservice is ook niet bepaald behulpzaam. Dit is sha-1 string die direct meegestuurd wordt met het formulier (pre-sale check):

Ik doe het nu zo:

$sha = sha1($_SESSION['order_id'] . $total . "EUR" . "PPID" . "wachtwoord");

in het formulier:

<INPUT TYPE="hidden" NAME="SHASign" VALUE="<?= $sha ?>">

maar helaas krijg ik dan: "unknown order/1/s/ "

Iemand die hier ervaring mee heeft? want ook de documentatie is niet duidelijk.

Individuality is power

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:35

André

Analytics dude

En kun je ook niets vinden op de support forums?
zoeken bij google naar 'Ogone sha-1 string'

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:12
Mis je niet een strtoupper() om je $sha heen?
Maar zie eigenlijk uberhaupt niet wat "unknown order/1/s" met je SHA-1 hash te maken heeft :?

• henk_DE_man
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-12-2006
quote:
frickY schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:58:
Mis je niet een strtoupper() om je $sha heen?
Maar zie eigenlijk uberhaupt niet wat "unknown order/1/s" met je SHA-1 hash te maken heeft :?
Een SHA-1 is toch niet direct een string?

Wellicht dat het nog ge-base64-encoded moet worden voordat je het in de pagina schrijft?

• JayVee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2017

JayVee

shibby++!

Ik neem aan dat je ook een hidden input met name "orderID" hebt:
HTML:
1
<input type="hidden" name="orderID" value="<?php echo $_SESSION['order_id']; ?>" />

De pspid (user id) is bij een implementatie die ik heb gedaan met kleine letters, en het wachtwoord natuulijk zo als ingesteld. De signature code bij deze implementatie is:
HTML:
1
<input type="hidden" name="SHASign" value="<?php echo sha1($orderid . $amount . 'EUR' . $pspid . $pass); ?>" />

JayVee wijzigde deze reactie 28-09-2006 19:37 (23%)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• asice
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08-11-2012
quote:
JayVee schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:35:
Ik neem aan dat je ook een hidden input met name "orderID" hebt:
HTML:
1
<input type="hidden" name="orderID" value="<?php echo $_SESSION['order_id']; ?>" />

De pspid (user id) is bij een implementatie die ik heb gedaan met kleine letters, en het wachtwoord natuulijk zo als ingesteld. De signature code bij deze implementatie is:
HTML:
1
<input type="hidden" name="SHASign" value="<?php echo sha1($orderid . $amount . 'EUR' . $pspid . $pass); ?>" />

Uiteraard geef ik de hidden orderID ook mee..en verder lijkt de opmaak van je sha string precies op die van mij, maar ik zal het allemaal nog eens goed doorlichten en hem precies zo opmaken zoals jij doet.. bedankt!

Individuality is power

• pimlie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-08 20:05
Neem aan je de integration manuals hebt gevonden? Zo niet, log in -> support -> handleidingen.

Misschien nogal evident, maar de term "wachtwoord" is ook echt de additionele sha-1 signature die je hebt ingesteld? En niet per ongeluk het wachtwoord van je pspid?

Of heb je misschien een ordering form URL ingesteld? En dat die verschillend is dan vanaf waar je nu aan het testen bent? Zie ook bladzijde 9 van de eCommerce integration manual...
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True