Toon posts:

2 externe ip's + 2 netwerken, 1 huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben best een noob betreffende dit soort dingen, dus als het iets heel erg bekend is, sorry daarvoor. Mijn vraag is in ieder geval dit:

Een kennis van mij zegt dat hij thuis 2 netwerken heeft met 2 externe ip's. Hij heeft het zelf ook niet ingesteld en hij heeft geen idee hoe. Mijn vraag is, beweert hij maar wat(aangezien die bekend staat erom :-P) of is het echt mogelijk dat je dus 2 netwerken hebt met 2 verschillende externe ip's. Het betreft een huis trouwens,geen bedrijf oid. Ik dacht namelijk altijd dat je van je internet provider 1 ip kreeg. Dus hoe is zoiets dan mogelijk?

Alvast bedankt _/-\o_

Priscilla

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Sommige providers geven ook meerdere IP's: http://www.telenet.be/nl/...t_turbo/detail_tabel.page

Verwijderd

Of hij heeft een ADSL abbo en een kabel abbo, zo heb je ook 2 IP's

Denk niet dat ie dat heeft omdat dat aardig in de kosten gaat lopen.

Verwijderd

2 ip's is wel mogelijk.. maar 2 verschillende netwerken in 1 huis gaat natuurlijk hélémaal nergens over in 99% van de gevallen..

doe mij maar wat saus bij dat broodje aap.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
tja, bij mijn adsl abo kreeg ik een subnet van 8 IPadressen, waarvan er 5 echt te gebruiken zijn, en de andere nodig zijn voor broadcasts en dergelijke. maar ja, het is dan ook niet het standaard 10 euro abonnementje.

Verwijderd

Het kan prima. In de begintijd van ADSL gaf XS4ALL bij de snellere abonnementen ook meerdere ip-adressen uit (die ze later terug wilden hebben in ruil voor een draytek 2200 E router). Of je hebt net als ik hier, twee internetabonnementen die je met een dualwan router koppelt.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 07:28
Inderdaad. Mijn oude provider gaf me ook 8 ipadressen. Ik betaalde zo'n 60 euro per maand.

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft wanadoo(orange geworden) adsl sowieso.. ik dacht omdat hij al wanadoo adsl had, dat ie dan geen wanadoo cable erbij zou hebben? Of zijn er meer providers die ook via cable internet verschaffen? Ik hoorde ooit(Hmm, ook van diezelfde kennis overigens :P) dat wanadoo de monopoly erop had omdat ze een deal hadden gesloten? Dus tja ik weet niet of wanadoo adsl meerdere ip's verschaft of dat ie dan cable erbij heeft :S
Pagina: 1