[XP] Consistency problemen na dual boot/swap HD*

Pagina: 1
Acties:

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-02 11:34
Laptop IBM Thinkpad T41, 1Gb Ram

Vaste harddisk origineel Hitachi HTS5480.... (5400tpm, 40Gb) Werk, Xp pro SP2 (zonder administrator rechten)
2nd Harddisk adapter met Hitachi HTS7210... (7200tpm, 60 Gb) Prive, Xp pro SP2

Probleem: na reboot van ene naar andere schijf consistentie problemen. Bij elke keer opnieuw opstarten dus. :'( En dat alleen bij mijn priveschijf waar mijn waardevolle bestanden en programma's op staan. Na een CHKDSK en herstellen van indexen kan ik weer gewoon opstarten. Toch werkt dit niet altijd goed en heb al twee keer XP opnieuw moeten installeren.

Weet iemand waardoor dit probleem ontstaat en hoe ik het op kan lossen?
Ik heb gehoord dat het misschien aan de active protection van de HDD van IBM kan liggen, maar die is uitgeschakeld. Of iets met de hibernate functie, maar probleem ontstaat ook bij volledig afsluiten van windows.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 09:32

SeatRider

Hips don't lie

Die priveschijf zit in een externe adaptor als ik het goed lees. Die zou ik als eerste verdenken. Ik neem aan dat daar logica inzit?

Ik heb ook meer dan een jaar problemen gehad met 1 van mijn harde schijven, toen bleek de boosdoener een el cheapo rounded IDE kabel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• trabuca
De schijf waar het om gaat zat eerst in een 2nd HDD adaptor die in de sleuf van de cd-rom gaat. Dus dan wordt het een interne HDD waarvan je kunt booten.

Nu heb ik het omgewisseld en zit de HDD op de plek van het origineel maar het probleem verplaatst zich met de HDD mee. Met mijn originele schijf van de laptop heb ik de problemen niet. Telkens als ik na mijn werk op mijn eigen schijf opstart krijg ik consistency errors.

• trabuca
Gezien er zo weinig gereageerd wordt een andere vraag.

Hoe komt het dat er op consistentie gecontroleerd moet worden na een herstart? Het probleem ligt zoals ik weet bij mijn "prive" schijf. Moet ik FAT proberen ipv NTSF? Instellingen veranderen?

Help needed...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Consistency errors - het lijkt eigenlijk wel of je harddrives niet goed geflushed worden, bijvoorbeeld doordat de PC niet volledig netjes afgesloten is voor je van harddisk wisselt? :)

• trabuca
Dat idee heb ik ook. Toch laat ik windows netjes afsluiten en de laptop gaat ook gewoon uit... :?
Pagina: 1