Ik heb een tiscali adsl pakket ontvangen, maar na aanlsuiten van de hele boel werkt het niet. KPN heeft de telefoonlijn aangesloten, Tiscali zegt dat ze het signaal doorsturen, maar het DSL lampje op de modem gaat niet branden. Hebben de splitter er al tussenuit gehaald, zodat de modem rechtstreeks op het isra punt is aangesloten, hielp niet. Hebben een ander aderpaar geprobeerd, oranje en wit, deed ie het ook niet. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en of daar een oplossing voor is. Ik zelf heb het idee dat er iets bij de centrale van Tiscali fout gaat, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
KPN ff bellen, 0800-0407 storingsdienst. Wees er wel zeker van dat het goed zit aan jou kant anders zijn de kosten voor jezelf.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Lijkt me handiger dat TS Tiscali belt (0900 999 0900) ipv KPNFrancis schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:29:
KPN ff bellen, 0800-0407 storingsdienst. Wees er wel zeker van dat het goed zit aan jou kant anders zijn de kosten voor jezelf.
Gewoon even Tiscali bellen of mailen inderdaad, bellen gaat sneller dan mailen vaak bij ISP's. Of zet je postcode neer hier, misschien lezen ze mee van de helpdesk daar. Gewoon zonder huisnummer, dan is het zoeken naar 'iemand in die straat met een nieuwe aansluiting die nog niet werkt'.
[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 29-09-2006 01:43 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik dacht idd nog in andere isp termen.... (ben adsl monteur) Tiscali bellen idd.....
misschien iets kleins wat je over het hoofd ziet?
heb je wel het correcte modem voor je verbinding, hoor vaak dat mensen uit de winkel een annex b modem mee krijgen en thuis een annex a lijn hebben. dan gaat je dsl lampje ook niet branden...
heb je wel het correcte modem voor je verbinding, hoor vaak dat mensen uit de winkel een annex b modem mee krijgen en thuis een annex a lijn hebben. dan gaat je dsl lampje ook niet branden...
Ik neem aan dat Tiscali hem het modem heeft toegestuurd en hij er niet zelf eentje gekocht heeft.densoN schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:58:
misschien iets kleins wat je over het hoofd ziet?
offtopic:
Altijd wel grappig om te lezen dat een aansluiting niet werkt maar er wel op GoT gepost kan worden
Altijd wel grappig om te lezen dat een aansluiting niet werkt maar er wel op GoT gepost kan worden
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Was het een Tiscali modem waar alle instellingen van te voren zijn ingesteld?
Neem aan dat je die nog even gecontroleerd hebt.
Neem aan dat je die nog even gecontroleerd hebt.
Maakt geen ruk uit, linesync krijg je altijd als lijn goed is, tenzij je modem uiteraard stuk is.....
Wel wel wel, ik heb nieuws. Na dus voor ruim 15 euro verbeld te hebben met Tiscali was de klacht naar de back line gegeaan. Zij hebben iemand van KPN langs gestuurd. en sinds gister hebben we dan uiteindelijk internet. Hij doet het. Die eerste eikel van KPN had de verkeerde aansluiting ingeschakeld. Bedankt KPN! (Zouden Tiscali en KPN die telefoonkosten delen???)
Als je een nieuwe lijn krijgt aangelegd zijn die van KPN.
Tiscali heeft in de telefooncentrale apparatuur en huurt van KPN het stukje koperlijn naar je huis. Als KPN dus bij die oplevering van die lijn een fout maakt werkt het niet. Tiscali zal dan KPN verzoeken er nog eens naar te kijken en het alsnog goed op te leveren en op te lossen.
Dat is wat hier gebeurd is eigenlijk dus.
Tiscali heeft in de telefooncentrale apparatuur en huurt van KPN het stukje koperlijn naar je huis. Als KPN dus bij die oplevering van die lijn een fout maakt werkt het niet. Tiscali zal dan KPN verzoeken er nog eens naar te kijken en het alsnog goed op te leveren en op te lossen.
Dat is wat hier gebeurd is eigenlijk dus.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Pagina: 1