[Probleem] Asus P5B doet niets.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09-2025
Goedenmorgen tweakers,

Ik heb gisteren 2 identieke computers ontvangen en aangesloten op het net. Echter starte er 1 niet op en de andere wel. Nadat ik beide opengemaakt had en een beetje geprutst had. Starte de ene op die eerst niet op startte maar de andere die eerst wel opstarte die start nu niet meer op :S. Als jullie het nog begrijpen.. :P 8)7

Mijn specs zijn:

Antec NeoHe 430Watt
Antec SOLO
Asus p5b
Intel C2D 6300
2gb kingston 667mhz dual channel.

Maar ik zal het probleem wat concreter vertellen. De pc doet niets..... als ik de spanning op de computer zet, dan gaat het lampje van het mobo branden. Maar als ik op de powerknop druk dan gebeurt er verder niets. Anders dan dat het lampje van het mobo voor 0,01 seconden minder fel gaat branden. Maar er gaan geen fans draaien oid.

Ik heb alle stekkertjes losgehaald en precies zoals de andere weer vastgemaakt en hij doet het nog steeds niet :S heel vaag omdat hij het wel gedaan heeft (2 keer).

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? alvast bedankt! Ik krijg van de week nog een computer met antec voeding en asus p5w dh mobo, maar ik hoop niet dat ik daarmee hetzelfde probleem heb :X |:(

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Hoe of wat heb je gepruts??..Waar heb je allemaal aangezeten? Spanning wel of niet van de PC's afgehaald?
CLEAR CMOS eens....Als je met handen in een pc duikt, ontlaad je zelf eerst (randaarde stopcontact b.v ).
Als je nog een "losse" voeding heb probeer die eens op beide systemen

Tubes....It's what make music music!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

goh alweer een asus mobo wat crap is.

Beroeps brabander

• diac21
silitek schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:18:
Hoe of wat heb je gepruts??..Waar heb je allemaal aangezeten? Spanning wel of niet van de PC's afgehaald?
CLEAR CMOS eens....Als je met handen in een pc duikt, ontlaad je zelf eerst (randaarde stopcontact b.v ).
Als je nog een "losse" voeding heb probeer die eens op beide systemen
In de computer die het eerst wel deed, heb ik de kabeltjes bekeken van welke waar in zaten. Het bleek dat sommige kabeltjes in de andere niet vastzaten, dus die heb ik er in gestopt. Maar in die andere zaten ook kabeltjes vast die er niet in zaten in degene die het wel deed. Maar toen ik hem aanzetten deed hij het wel. Toen heb ik de kabeltjes die vastzaten in de pc die het eerst niet deed vastgedaan in de computer die het deed. En toen deed deze het niet meer :S (dat bedoel ik met gepruts) Daarna heb ik nog wel meer zitten prutsen, alles van het mobo afhalen enzo.. Maar niets bleek te helpen. Maar ik zal eens kijken naar die clear cmos. thx iig.

• silitek
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

diac21 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:19:
[...]

In de computer die het eerst wel deed, heb ik de kabeltjes bekeken van welke waar in zaten. Het bleek dat sommige kabeltjes in de andere niet vastzaten, dus die heb ik er in gestopt. Maar in die andere zaten ook kabeltjes vast die er niet in zaten in degene die het wel deed. Maar toen ik hem aanzetten deed hij het wel. Toen heb ik de kabeltjes die vastzaten in de pc die het eerst niet deed vastgedaan in de computer die het deed. En toen deed deze het niet meer :S (dat bedoel ik met gepruts) Daarna heb ik nog wel meer zitten prutsen, alles van het mobo afhalen enzo.. Maar niets bleek te helpen. Maar ik zal eens kijken naar die clear cmos. thx iig.
Twee indentieke pc's waarvan de kabels...bij de een wel en bij de ander niet en vica versa zijn aangesloten is mijn een raadsel :?
Als het spul bij een pc-boer vandaan komt zal ik maar eens terug gaan...Klopt niet helemaal lijkt me.

Er is maar 1manier van goed aansluiten..
:)

Tubes....It's what make music music!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sorry, dit is echt een pruts-topic. Hoe moeten wij hier in godsnaam uit wijs worden ?
Maar 1 oplossing: start from scratch.

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Waarom ga je in twee nieuwe pc's knoeien als blijkt dat ze niet doen wat ze moeten doen? Ik zou als ik weinig ervaring met dit soort zaken had gewoon de leverancier bellen en vragen wat er loos is. Overigens natuurlijk behoorlijk vaag dat twee identieke PC niet op dezelfde manier inelkaar gebouwd zitten qua aansluitingen. Heb het gevoel dat beide machines slordig/overhaast in elkaar zijn gezet.

• diac21
Alle stekkertjes zitten momenteel hetzelfde, alleen de 1 doet het en de andere niet.. Ik heb inderdaad weinig ervaring in dit soort dingen en heb het daarom laten assembleren. Omdat ik veel problemen met de Asus - C2D combinatie gelezen heb. Als ik hierover niets had gelezen, kan ik opzich prima zelf alles assembleren. Maar morgen komt er iemand langs van de leverancier, dus in principe is het opgelost al heb ik liever dat hij het vandaag al doet :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Probeer eens alles wat daar staat. Als je dat nog niet gedaan hebt is het veel zinniger het alsnog te doen ipv met gebrekkige info een topic te openen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.