Toon posts:

Racestuur werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was mijn oudste broer jarig en heb hem een racespel (GT-Legends) cadeau gedaan.
Hij was er super blij mee en haalde zelfs zijn racestuur en dergelijke weer van zolder, een Guillemot Race Leader Force Feedback.
Het nadeel is: Het ding werkt niet!!
Het stuurtje is in 2000 gekocht. Aansluiting is niet via USB maar via een Comm-poort.
Hij heeft Windows XP thuis.
We hebben al geprobeerd door middel van Configuratiescherm en dan Spebesturingen maar het lijkt gewoon alsof hij het stuur niet kan vinden.

Help!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Com poort? lijkt me sterk.
is het geen 15polige SubD stekker? das nl Midi port. Niet alle computers hebben die meer tegenwoordig trouwens.

Verder zal je in spelbesturingen dan even zelf je stuurtje moeten defineren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Of toch maar gewoon de drivers installeren van het cdtje dat erbij zat >:)

SvennieG

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:23:
Com poort? lijkt me sterk.
is het geen 15polige SubD stekker? das nl Midi port. Niet alle computers hebben die meer tegenwoordig trouwens.

Oeps 8)7, tis nog vroeg hier, goeiemorgen!
Het is wel een SubD, weet zo even niet of het 15polig is. Hij kan hem hem in ieder geval wel aansluiten achter in zijn computer maar hij wordt niet gevonden. Zijn computer is in ieder geval ook zo'n beetje van die tijd, was destijds een snelle bak.
Hoe kan ik hem definieren? Via Spelbesturingen?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:29:
[...]

Oeps 8)7, tis nog vroeg hier, goeiemorgen!
Het is wel een SubD, weet zo even niet of het 15polig is. Hij kan hem hem in ieder geval wel aansluiten achter in zijn computer maar hij wordt niet gevonden. Zijn computer is in ieder geval ook zo'n beetje van die tijd, was destijds een snelle bak.
Hoe kan ik hem definieren? Via Spelbesturingen?
Zoek eens voor een driver via google?
http://www.google.nl/sear...s=org.mozilla:nl:official

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 28-09-2006 08:34 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Uhm ff in et engels dan, mn windows is nl engels.
Game controllers -> Add -> vinkje "enable ruders/paddles" aan -> custom -> Race Car Controller en dan aangeven hoeveel assen en knoppen het ding heeft.
Alsie ook nog een PoV Hat heeft (zo'n kijkrighting geval) dan ook ff "Includes Point of View control" aan zetten en een naam opgeven.
Dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
@ Tukk, we hebben al geGoogled voor drivers e.d. maar dat lukte niet, we kregen van een ander forum al redelijk wat feedback maar werkte niet.
Hij heeft de CD van het stuur in ieder geval nog wel maar ook via de CD niet aan de praat gekregen.

@McKaamos, hoe kun je het aantal assen weten?
Hij heeft een racestuur met pedalen.
Een PoV heeft hij niet. Datzijn trouwens wel aparte dingetjes. Bij een LAN gezien dat zo'n gast hem gebruikte. Wat ze al niet bedenken tegnwoordig.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:32:

<knip>

Een PoV heeft hij niet. Datzijn trouwens wel aparte dingetjes. Bij een LAN gezien dat zo'n gast hem gebruikte. Wat ze al niet bedenken tegnwoordig.
mijn yoystick uit 1995 had al een PoV? :P
nieuw?? ;)

Coding 4 Fun!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan die dingen die deze gast op z'n hoofd heeft al zo lang dan? Volgens mij niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.goodbaby.co.uk/deadmen/pics/albums/userpics/10006/normal_mini-Afbeelding%20013%7E0.jpg

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Stille hint: Ik heb evt nog wel een race stuur voor je :P

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

euh dat is iets heel anders als ik en McKaamos bedoelen

we bedoelen dat ronde knopje dat je in alle richtingen kan draaien zoals je controler van je console
die zit er op om bijv auto van de zijkant te kunnen zien. hij heeft dan 8 richtingen, meestal zit deze niet op een stuurtje maar wel vaak op je yoystick.

Coding 4 Fun!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Je zal iig een driver voor het stuur moeten regelen. Heel mischien zit ie ook wel in Windows ingebakken, maar die kans is klein.

Daarnaast lees ik dat het om een Force-Feedback stuur gaat. Deze communiceren meestal via de MIDI interface van je geluidskaart. Echter, deze plug is identiek aan een joystick connector (omdat deze 2 vroeger meestal gedeeld werden). Als je broer het stuurtje aan een normale joystick kaart hangt (en dus niet een MIDI poort van ene geluidskaart) gaat het sowieso niet werken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
En vergeet ook niet de MIDI en Gameport controller aan te zetten in de BIOS als het een onboard soundcard is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat hij hier wat mee kan.
Hij moet het nog maar eens proberen.
Bedankt zover voor de replies.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:32:
@ Tukk, we hebben al geGoogled voor drivers e.d. maar dat lukte niet, we kregen van een ander forum al redelijk wat feedback maar werkte niet.
Hij heeft de CD van het stuur in ieder geval nog wel maar ook via de CD niet aan de praat gekregen.

@McKaamos, hoe kun je het aantal assen weten?
Hij heeft een racestuur met pedalen.
Assen zijn waarschijnlijk 2 ;) 1 voor links/rechts en 1 voor gas/rem
en ik denk da je bij PoV aan iets anders denkt als mij ;)
Vooral bovenop joysticks vind je wel eens een klein duimstickje waarmee je dus in je spel links/rechts/vooruit/achteruit kan kijken. das een PoV Hat

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

zoals ik al vermelde :P ;)

Coding 4 Fun!

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2024
Even dit topic lenen om aan info te komen. Ik heb toevallig ook vandaag mijn Guillemot FF racestuur weer van stal gehaald, maar ben de adapter kwijt. Niet erg handig, maar op zich geen man overboord natuurlijk, want ik heb hier zo'n universele adapter liggen die vast wel overweg kan met mijn stuurtje.

De grote vraag is nu natuurlijk welke spanning ik moet instellen, hoeveel stroom het ding moet kunnen leveren en of buitenkant stekker + of juist - is. Dus als iemand toevallig nog een zo'n stuur heeft en even de specs van de adapter voor me kan vermelden zou dat super zijn.

Bij voorbaat al zanx !

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Pagina: 1