s-video signaal via een kabel met tulpstekker (composiet)?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 11:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik zit met een vreemde situatie. Ik heb al een paar jaar ervaring met TV-Out gebeuren. Ik heb al flink wat mensen op weg kunnen helpen die problemen hadden. Vaak komt het zwart-wit geneuzel voor. Deze keer ben ik het echter zelf die met een vreemd zwart-wit probleem zit.

Sinds een jaar heb ik ene nieuwe laptop met daarin een Ati Mobiliity Radeon kaart. Zoals wel vaker bij Ati, zit er zo'n irritante 7-polige S-video uitgang op. Ik heb geen verloopstekker bij mijn laptop gekregen dus ben ik maar eens naar een computerzaak gegaan om zo'n verloopstekker te kopen (ik kon wel weer eens m'n TV-Out gebruiken). Bij Norrod heb ik zo'n kabel weten te bemachtigen en wat voor 1.... een mooie met als uitgang een rode, groene en blauwe tulp voor RGB, een normale S-video met 4 pennen én een gele tulp. Lijkt me composiet.... toch?

Mijn oude TV heeft scart en composiet als ingangen. Met oudere laptops en normale PC's heb ik die composietingang al vele malen gebruikt en met succes. Gisteren wilde ik met de laptop een met een pc opgenomen programma op TV afspelen. Dus laptop bij de TV, nieuwe verloopstekker erin, een kabel met tulpstekkers gebruikt om van composiet naar composiet te gaan (dus van de gele tulp aan die verloopstekker naar de gele aansluiting van m'n TV zoals ik al veel vaker gedaan heb met andere pc's die trouwens alleen composiet uitgangen hadden).

Ik kreeg wel beeld maar..... zwart-wit. Ik heb alle externe kanalen geprobeerd maar slechts één gaf beeld en dat was dus zwartwit.

Uiteindelijk heb ik wel netjes in kleur kunnen kijken maar dat was met tussenkomst van een videorecorder die S-video wilde slikken. De Videorecorder heeft ook een gele tulpaansluiting (composiet) waarop óók gewoon netjes kleur werd ontvangen.