Muziek hapert door JMicron RAID controller?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:06
Ik heb een Asus P5WDH Deluxe mobo in combinatie met een intel Core 2 Duo E6600 en 1Gb GEIL PC6400 ram.
Nu heb je op dit mobo maar 3 gewone aansluitingen voor sata apparaten.
Ik heb nu op die poorten een:

80Gb sata 2 schijf
en 2 x een 250Gb sata 2 schijf.

Vandaag een nieuwe 250 erbij ingezet en dus op de plaats van mijn oude 200gb geplaatst.
De 200Gb heb ik nu op een poort van de JMicron controller gezet met de hoop deze dan gewoon onder windows te zien.
Dit is nu gelukt ik heb echter een probleem:

Als ik muziek van een van mij 250Gb schijven afspeel is er niks aan de hand en draait mijn systeem lekker snel en soepel.
Speel ik echter muziek van die 200Gb schifj af dan blijft de muziek regelmatig hangen (denk aan cd speler stuiteren). Dit gebeurde eerder nooit toen de schijf nog op de oude poort zat.
Mijn systeem loopt dan ook langzamer en CPU gebruik gaat naar 10%.
Komt dit doordat het een raid controller is?

Ik hoop dat er een oplossing voor is anders heb ik straks een schijf over.

Kopieren van de 200Gb schijf naar een ander duurt trouwens ook erg lang en vertraagd mijn systeem enorm. Maar van de ene 250 naar de andere 250gb schijf gaat snel en soepel en niks te merken aan performance verlies.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

-edit-

Kopier net een iso vanaf 200Gb schijf en systeem slaat compleet vast doet verder niks totdat ik annuleer dan gaat alles weer gewoon door. Kopieren zou 45 minuten duren over 4Gb en kopier 12gb van ene 250 naar andere 250 schijf in 4 minuten.
Dus lijkt me dat de raid controller de CPU gebruikt (misbruikt :? ).

[ Voor 11% gewijzigd door M.Koers op 28-09-2006 01:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat komt zeker niet door het feit dat het een RAID controller is :)

De JMicron staat nu eenmaal niet bekend om diens goede kwaliteiten. Probeer eens diverse BIOS en driver versies. Wellicht dat het dan enigszins verholpen is.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:06
Heb de nieuwste bios erop staan en nieuwste driver.
Vind het wel raar.