Ik wil m'n koptelefoon tegelijk met m'n 5.1 boxen aansluiten op de X-fi geluidskaart, dus ik heb een jack splitter op de Front left/right uitgang gezet en daar de koptelefoon bijgeplugd. Wanneer ik de koptelefoon aansluit gebeurt er echter iets vreemds met m'n front left en right speakers, het geluid komt dan uit allebei de boxen, er is geen verschil meer tussen rechts en links. Met de testgeluiden/instellingen kun je alle boxen apart langsgaan en de andere boxjes werken nog normaal maar het testgeluid voor linksvoor komt zowel uit de linker als rechterbox, en ook het geluid voor rechtsvoor komt ook uit beide boxen. Zodra ik de koptelefoon uittrek is het weer normaal.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de splitter lag, maar ten eerste heb ik meerdere splitters geprobeerd en ten tweede heb ik ook een set draadloze boxen aangesloten en een kabel naar de tv, maar deze leveren beide geen probleem op. Alleen als ik de (draadloze) koptelefoon aansluit raken de front boxen in de war. Ook als het 'automatisch detecteren van de koptelefoon' is uitgeschakeld.
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is, en belangrijker, wat een mogelijke oplossing is?
Ik dacht eerst dat het misschien aan de splitter lag, maar ten eerste heb ik meerdere splitters geprobeerd en ten tweede heb ik ook een set draadloze boxen aangesloten en een kabel naar de tv, maar deze leveren beide geen probleem op. Alleen als ik de (draadloze) koptelefoon aansluit raken de front boxen in de war. Ook als het 'automatisch detecteren van de koptelefoon' is uitgeschakeld.
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is, en belangrijker, wat een mogelijke oplossing is?