[AMD] Turion TL-50: snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:33
Hallo,

In mijn nieuwe ASUS-laptop bevindt zich een AMD Turion TL-50 (1.6 Ghz) processor. Wanneer ik echt via de eigenschappen van 'Deze computer' de specificatie's opvraag zie ik in negen van de tien situatie's een kloksnelheid van 803 Mhz staan.

Waardoor komt dit? Bekijkt de processor voor zichzelf wanneer hij voor de 'max' moet gaan of is dit een instelling die ik aan kan/moet passen?

Alvast bedankt.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 23:05
Dat is Cool & Quit ;)
Zodra je PC idle is (je doet geen CPU intensieve programma's) dan gaat de CPU zichzelf terug klokken, om zo stroom en warmte besparen :)

[ Voor 86% gewijzigd door Dubbel Fristie op 28-09-2006 00:07 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:05
Jewie schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:02:
Hallo,

In mijn nieuwe ASUS-laptop bevindt zich een AMD Turion TL-50 (1.6 Ghz) processor. Wanneer ik echt via de eigenschappen van 'Deze computer' de specificatie's opvraag zie ik in negen van de tien situatie's een kloksnelheid van 803 Mhz staan.

Waardoor komt dit? Bekijkt de processor voor zichzelf wanneer hij voor de 'max' moet gaan of is dit een instelling die ik aan kan/moet passen?

Alvast bedankt.
had je de search gebruikt dan had je een hoop topics gezien die over precies (maar dan ook letterlijk) hetzelfde gaan.

als je PC idle is word Cool and Quiet ingeschakeld en word de CPu naar beneden geclocked.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 23:50
Cool en Quiet bedoel je denk ik :+

[ Voor 27% gewijzigd door Jape op 28-09-2006 00:07 ]

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:33
Bedankt voor de duidelijke antwoorden en mijn excuses voor het niet genoeg toepassen van de Search.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is echt wel terug te vinden in de GoT-Search, de specificaties/handleiding van je laptop, de CPU specs op de website van de CPU-fabrikant, de specs op diverse CPU overzicht sites, etcetera :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.