[ATI] Catalyst 6.8 en 6.9 - Zwart Scherm bij booten

Pagina: 1
Acties:

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 08:05
Beste mede GoT'ers,

Deze drivers van ATI bezorgen me al 1,5 maand lichtelijk hoofdpijn ;)

Probleem:

Als ik de nieuwe drivers van ATI Installeer (6.8 / 6.9) dan verloopt dat zonder problemen totdat ik moet rebooten.

Zodra ik mijn PC reboot dan start windows en behoor ik een welkoms scherm te krijgen, alleen dit krijg ik dus niet. De monitor blijft zwart en hoor hem ook uit klikken (lampje oranje).

wel hoor ik geluid van windows aanmelden e.d. en kan windows+l doen dat soort dingen hoor ik wel maar zonder beeld.

Wat ik dacht dat de mogenlijke oplossing was:
  1. Als eerste starte ik mijn PC opnieuw op en drukte op F8 om dus te booten in VGA Mode, hier heb ik de resolutie aangepast (CCC en Windows zelf beide geprobeerd)
  2. Daarna start ik opnieuw op en krijg ik alweer een zwart scherm hetzelfde als hierboven.
  3. De temp. van mijn Videokaart is gewoon normaal rond de ~50 tot 65 graden.
  4. Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd met alleen me Nforce drivers en daarna de ATI Catalyst 6.9 maar ook dit geeft hetzelfde resultaat.
  5. Ik heb een andere monitor eraan gehangen (Compaq V70? (kan ik later ff nakijken)) zonder resultaat
  6. Ik heb ook een tijd Vista X64 Beta gedraaid RC1 (5600 en 5738?) en de nieuwe BETA drivers werken daar wel.
Informatie:

Ik heb de volgende Configuratie:
  • AMD X2 4400+ (939)
  • Asus A8N-E
  • Windows XP Media Centre NL
  • Sapphire ATI X1800XT
  • Monitor: Sony HMD-A230 (17" CRT)
  • Catalyst 6.7 (ATI en OMEGA) werken gewoon.
  • meer info zie tag onder me naam
Wie kan me hier op goeie ideen brengen of een mogelijke oplossing vertellen?

Met vriendelijk groet,
Oizopower

[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo2005 op 28-09-2006 00:07 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
- Misschien het aantal Hz binnen Catalyst wat lager instellen onder safe mode naar bijv. 60 Hz?
- De Aceeventlog even checken op errors?
- Volledige uninstall van alle drivers doen, dan driver cleaner pro erover en eventueel resterende registry entries van ATI verwijderen.
- Wachten op Catalyst 6.11 ....

"That was left handed..." - JJH

• MrOizo2005
- Misschien het aantal Hz binnen Catalyst wat lager instellen onder safe mode naar bijv. 60 Hz?
Dit heb ik gedaan
- De Aceeventlog even checken op errors?
Ga ik direct doen als ik thuis kom van werk ;)
- Volledige uninstall van alle drivers doen, dan driver cleaner pro erover en eventueel resterende registry entries van ATI verwijderen.
heb al een volledige reinstall van windows gedaan dus wat bereik ik hier dan nog extra's mee?
- Wachten op Catalyst 6.11 ....
Waarom persee op 6.11? mis ik iets waar ik niet van op de hoogte ben :P

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07

Pubbert

random gestoord

Ik heb dit ook, het enige wat ik hoef te doen is zo'n 35 sec. te wachten, dan komt mijn aanmeldscherm wél.

Af en toe licht storend maar niet irritant, ik reboot toch amper :)

[ Voor 25% gewijzigd door Pubbert op 28-09-2006 12:17 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• MrOizo2005
Thund3r schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:16:
Ik heb dit ook, het enige wat ik hoef te doen is zo'n 35 sec. te wachten, dan komt mijn aanmeldscherm wél.

Af en toe licht storend maar niet irritant, ik reboot toch amper :)
ik kan bij mij wachten tot ik een ons weeg ;)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Stroohalm advies hier.

Sorry, wist niet zeker of je tussen het proberen van 6.8 en 6.9 had gecleaned. Maakt ook niet uit eigenlijk als een nieuwe install je ook niet helpt.

Ik neem aan dat je alle security / service packs van Net 2.0 hebt geinstalleerd?
Maar ook dit zou eigenlijk ook geen effect moeten hebben.

Vanaf 6.7 is er redelijk wat veranderd geheugen management etc. bij jou geeft dit duidelijk een probleem. Ik zou ook ATI support inlichten zodat ze er zelf eens naar kunnen kijken.

6.11 Excuus hier, was een geintje. Weet echt niet of dat gaat helpen, 6.11 ipv 6.10 gekozen omdat per maand die drivers vaak niet zo heel veel verschillen.

"That was left handed..." - JJH

• MrOizo2005
Haha, bedankt voor je info in ieder geval, ik ga eerst ATI wel even mailen kijken wat ze voor oplossing aan me kunnen geven

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb het vermoeden dat je beeldschermen in je kaart zijn omgewisseld. Dus dat ie je aangesloten monitor als 2e monitor ziet - en die gaat idd pas na het aanmelden aan :)
Zet je monitor eens op de andere aansluiting, werkt dat?
If so, dan moet je volgens mij ook (maar vraag me niet hoe) in kunnen stellen wat je primary monitor is en welke ie dus het bootscherm moet laten zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrOizo2005
The Eagle schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:13:
Ik heb het vermoeden dat je beeldschermen in je kaart zijn omgewisseld. Dus dat ie je aangesloten monitor als 2e monitor ziet - en die gaat idd pas na het aanmelden aan :)
Zet je monitor eens op de andere aansluiting, werkt dat?
If so, dan moet je volgens mij ook (maar vraag me niet hoe) in kunnen stellen wat je primary monitor is en welke ie dus het bootscherm moet laten zien :)
Dit is het helaas ook niet , dit had ik ook meteen gecontroleerd , bedankt voor de tip on ieder geval :D
De Aceeventlog even checken op errors?
Waar vind ik dit? als ik btw me windows in VGA mode start dan is CCC gewoon leeg :( hij ziet dan ook geen adapter en in de normale apparaatbeheer wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door MrOizo2005 op 28-09-2006 18:50 ]

• MrOizo2005
Ik heb de oplossing gevonden en denk ik post het even ;)

Na een hoop klooien ben ik er toch achter gekomen wat het probleem is ik installeerde 6.10 vandaag en kreeg weer een zwart scherm (zucht) ik las al dat meer mensen met mijn monitor er last van hadden.

Wat ik gedaan heb om dit op te lossen:

Start windows op in VGA Modus en installeer VNC daarna reboot je windows naar zijn normale modus (dus zwart scherm).
Start op een 2e computer VNC Viewer en connect naar je PC en ga dan de ATI CCP in dan zie je opeens dat hij op een DDC monitor staat (wat niet te zien is in VGA modus)
Ga naar "Display Manager" Daar zie je een monitor die aan staat en je HMD-A230 staat onderin disabled.
Verwissel deze 2 en je hebt weer beeld.

Ik hoop dat mensen hier wat mee kunnen

Groetjes Oizopower

Pagina: 1