3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Maar verder.... Die website maakt meer kapot dan wat mensen in het verkeer doen. Geluid en flash. Wekken alleen maar aggressie op
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Snelwegen niet opdurven (want dat gaat hard) in paniek raken als ze een verkeerde afslag nemen of op een weg komen die ze niet kennen. Veel te hard of juist veel te zacht rijden (afgewisseld, ligt aan stemming). Onnodig links blijven rijden (op de middelste baan, want die is het veiligstVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:11:
Ik durf zelfs nog wel te stellen (dames niet slaan aub) dat vrouwen op de indirecte wijze meer schade veroorzaken. Als in: door een actie in het verkeer waarop het overige verkeer op een zodanige manier moet reageren dat ze schade rijden. Snijden, plots remmen, ineens afslaan .. dat soort fratsen. Vast niet met kwade opzet maar doorgaans onoplettendheid. Wat ik in mijn 10.000 km per maand meemaak wil je niet weten. Kerels zijn net zo goed malloten hoor laat dat even duidelijk zijn maar 9 van de 10 keer is het meteen duidelijk waar een dame achter het stuur zit. Die statistieken zijn niet helemaal waarheidsgetrouw imo .. het ligt er heel erg aan hoe je schade rijden definieert.
[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-09-2006 08:16 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ik ben een tijd terug ingehaald op de snelweg. Ik reed 150. Rechts van mij (ja rechts) komt met ~180 een Volvo zeecontainer op Belgische platen voorbij. An sich al bijzonder maar dit was helemaal uniek. 2 dames op leeftijd! En dan echt 60+. Met de vlam in de pijp. Ik kon mijn lachen amper bedwingen.
En mensen die proberen om met hoge snelheid een auto om een boom te vouwen zijn meestal mannen
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Ik heb dat geturfd door de mate waarin ik op het fietspad afgesneden wordt door een auto. Bij de T-splitsing waren het consequent alleen de vrouwen die het fietspad opgingen (een verboden manouvre).
Mannen voelen zich heer en meester in de auto en overschatten de auto soms.
Ouderen mensen rijden als vrouwen met een laag reactievermogen.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in de meeste gevallen is het wel zo. Ik kan makkelijk zien wat er achter het stuur zit aan het rijgedrag, slechts een enkele keer zit ik ernaast.
Verwijderd
Zo heb je slecht rijdende mannen maar ook slecht rijdende vrouwen. Maar wat is slecht? Iemand die te voorzichtig rijdt, iemand die te hard rijdt? Iemand die als een slome zak optrekt, iemand die rubber op de achterligger blaast.
In mijn ogen zijn de beste rijders diegene die vlot door rijden op een veilige manier, inspelen op de overige weggebruikers (dus geen ikke ikke ikke mentaliteit) en elkaar de ruimte geven. En geen associaal gedrag tonen (behalve als t gerechtvaardigd is
Aantal kilometers zorgen wel voor ervaring. Maar iemand die 500.000 op zijn naam heeft hoeft echt geen betere rijder te zijn dan iemand met "pas" 100.000. En zo ook voor leeftijd. Iemand van 20 hoeft niet gevaarlijker te rijden dan iemand van 50.
En tjah bejaarden, sommige zijn een gevaar op de weg. Invoegen met 80 is een mooi voorbeeld. Maar andere bejaarden rijden weer als de beste. ZO is mijn opa 81, maar die komt ongeveer iedere 4 maanden nog even op bezoek vanuit Duitsland waar die toch lekker weer met 180 over de autobahn heen scheurt.
Dus het verschilt nogal en je kunt niet zeggen vrouwen rijden slechter oid, of van alle bejaarden moet het rijbewijs ingenomen worden.
Verwijderd
hehe idd, soms zeggen mede passagiers ben je helderziend ofzoWorldwide schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:48:
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in de meeste gevallen is het wel zo. Ik kan makkelijk zien wat er achter het stuur zit aan het rijgedrag, slechts een enkele keer zit ik ernaast.
Wel is het zo dat op bepaalde tijdstippen ander rijgedrag van toepassing is,
misschien cliche, maar vrouwen hebben gewoon minder ervaring om tijdens spits te rijden. Neemt niet weg dat er ook vrouwen zijn met maar een hand op stuur, en de ander aan de pook.
Idd. Vrouwen horen thuis te zitten. Achter de aanrecht enof bezig met de kinderen.Iblies schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:02:
misschien cliche, maar vrouwen hebben gewoon minder ervaring om tijdens spits te rijden. Neemt niet weg dat er ook vrouwen zijn met maar een hand op stuur, en de ander aan de pook.
Mannen horen in de auto. Vrouwen horen thuis. Die kunnen toch niet rijden.
.....
disjfa.nl
* Canaria steekt hand opIblies schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:02:
O nee, dat kan niet, met één hand aan het stuur en één hand aan de pook
Wat ik in het verkeer (spits) meemaak aan gevaarlijke toestanden wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door mannen. Dat komt doordat er op die tijd meer mannen op de weg zijn dan vrouwen.
En op de rechterbaan inhalen en de ingehaalde auto (die 130 rijdt) na het inhalen even afsnijden vind ik typisch mannelijk rijgedrag, maar niet bepaald een kenmerk van 'beter rijden'.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Yep, ik ook. Dat vrouwen "langzamer" of "voorzichtiger" rijden zegt niet dat ze ook slechter rijden. Op de snelweg bepaal ik goed of slecht toch echt met name aan hoe gevaarlijk/asociaal iemand rijdt... en dat is toch iets waar vooralsnog vooral mannen flink de fout in gaan. Kleven, rechts inhalen, afsnijden, heel hard op een langzamer rijdende rij inrijden en dan laat remmen, etc.Canaria schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:20:
Wat ik in het verkeer (spits) meemaak aan gevaarlijke toestanden wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door mannen. Dat komt doordat er op die tijd meer mannen op de weg zijn dan vrouwen.
In de bebouwde kom kom ik te weinig om echt een oordeel over het ene of andere geslacht te hebben.
Middelstebaanrijders zijn op mijn route toch ook vaak mannen, af en toe ook met een telefoontje aan het oor of een stuk papier over het stuur.
Kortom, die eeuwige stelling dat vrouwen niet kunnen rijden heb ik zelf iig nooit structureel bewijs van gezien. Uiteraard zijn er ook vrouwen die niet bepaald een rijvaardige indruk wekken, maar dat doen mannen net zozeer en dan heb ik het niet eens alleen over erg gehaast rijden...
Verwijderd
9 van de 10 keer kan ik het rijgedrag koppelen aan de sexe.
Ik heb een keer zelfs een vrouw gehad die er niet tegen kon dat ze rechts werd ingehaald, terwijl er voor haar nog een hele militaire colonne zou kunnen invoegen. Even later kwam ik haar tegen en zag ik in mijn ooghoeken al dat ze op de rechterbaan gas gaf om net voor een vrachtwagen het stuur naar links te gooien onder het mom van "nanananaaa", maarja, daar reed ik... maar ze liet zich niet tegenhouden en begon me dus letterlijk van de weg af te drukken. Ik heb bijna op het punt gestaan om alsnog een flinke tik uit te delen en die 800 kilo (incl. 50 kilo aan kont) uit mijn buurt te rammen maar heb me ingehouden en zeker een meter of 500 half op de vluchtstrook gereden voordat ze het opgaf met een grijns op haar gezicht. Dat was echt pure domheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 14:19 ]
Ik durf zelfs te stellen dat hoe meer je rijd per jaar hoe slechter je rijdt. Misschien dat je verkeersinzicht wel beter is dan iemand die weinig rijdt, maar qua 'veilig rijden' gaat het snel achteruit. Het autorijden in z'n geheel wordt een automatisme, en dat is het punt waarop het gevaarlijk kan worden (de bediening moet wel automatisme zijn, maar zodra het rijden an sich automatisme is, betekend het volgens mij dat je me je gedachtes steeds verder van het rijden afdwaalt... ). Hoe meer je rijdt hoe meer 'gewoonte's erin sluipen en dat zijn maar al te vaak slechte gewoontes.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:34:
Aantal kilometers zorgen wel voor ervaring. Maar iemand die 500.000 op zijn naam heeft hoeft echt geen betere rijder te zijn dan iemand met "pas" 100.000.
Dat geldt uiteraard natuurlijk niet voor de mensen hier, wij kunnen allemaal heel goed rijden, maar al die anderen op de weg...
Ik denk dat in z'n algemeenheid vrouwen wat voorzichtiger doen dan mannen, dus in dat opzicht rijden vrouwen denk ik wel veiliger. Mannen zijn denk ik vaker wat asocialer: veel harder rijden, links blijven rijden, bumperkleven,. rechts inhalen.
Exact expert nodig?
Ik gok bij deze tirade dat het muv de make up over mannen gaat.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:18:
Ik merk toch wel duidelijk verschil. Stug links blijven plakken, met een slakkegang gaan rijden, niet in de spiegels kijken en zomaar van baan wisselen, kinderlijk gedrag zonder de risico's in te schatten, schakelen naar de 3 ipv 5, zwabberen over de weg omdat het spiegeltje toch wel voor de makeup van pas komt. Dan hebben we nog het niet duidelijk aangeven wat je wil gaan doen, of teveel twijfelen, op de meest vreemde momenten op de rem gaan staan, of het totaal niet kennen van de voorrangsregels.
disjfa.nl
Ja er zal vast verschil merkbaar zijn in de praktijk, maar dat wil niet zeggen dat vrouwen per definitie gemiddeld slechter rijden dan mannen.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:18:
Ik merk toch wel duidelijk verschil.
Het is nou eenmaal zo dat 'rijervaring' een grotere invloed heeft dan 'sexe', waarbij 'rijervaring' een confounder is voor het verband tussen 'sexe' en rijgedrag. Mannen hebben over het algemeen meer rijervaring dan vrouwen. Dus dat geldt ook voor de mannen en vrouwen die je op de weg tegenkomt.
Zou je corrigeren voor rijervaring, dan is de vergelijking waarschijnlijk in het voordeel van de vrouwen. Dat komt dan weer doordat vrouwen over het algemeen minder risico nemen (dat is al wetenschappelijk aangetoond op andere vlakken) in het verkeer en minder behoefte hebben aan snelheid of stoerheid.
Wat nog wel een (wetenschappelijke) verklaring kan bieden voor een 'beter' rijgedrag bij mannen is hun betere ruimtelijke inzicht: snelheden en afstanden beter kunnen inschatten. Echter kan dat naar mijn mening volledig worden gecompenseerd door ervaring. Ik heb bijvoorbeeld een slecht richtingsgevoel en een slecht ruimtelijk inzicht, maar door ervaring kan ik wel goed inschatten hoe snel ik een auto nader (dat komt vaker voor dan dat een auto mij nadert - ik wil nog weleens iets te hard rijden, maar alleen als het kan) en ook weet ik op m'n gangbare routes de weg wel.
"Stug links blijven plakken" -> zie ik toch echt vooral bij mannen gebeurenVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:18:
Ik merk toch wel duidelijk verschil.
"met een slakkegang gaan rijden" -> heb ik geen last van die haal ik wel in
"niet in de spiegels kijken en zomaar van baan wisselen" -> ook dat zie ik vooral bij mannen
wel heb ik de indruk dat het ook vaak degenen zijn die kwa persoonlijkheid wat asocialer zijn of niet in nederland hun rijbewijs gehaald hebben.
"kinderlijk gedrag zonder de risico's in te schatten" -> dat heb ik een vrouw nog nooit zien doen, mannen wel...
"schakelen naar de 3 ipv 5" -> let ik niet op
"zwabberen over de weg omdat het spiegeltje toch wel voor de makeup van pas komt" -> mannen scheren zich (gisteren nog gezien, die kerel reed ook erg lang in het midden), lezen allerlei blaadjes, etc.. dit is dus niet bepaald vrouwengedrag, behalve dan dat zij het wat vaker voor make-up zullen doen.
"Dan hebben we nog het niet duidelijk aangeven wat je wil gaan doen, of teveel twijfelen" -> mannen geven vaak zat geen richting aan of pas als ze allang op de baan zijn waar ze heen wilden.
"op de meest vreemde momenten op de rem gaan staan, of het totaal niet kennen van de voorrangsregels."
Heeft niks met vrouwen te maken, puur met rijervaring, kennis van de verkeersregels en/of intelligentie van de bestuurder.
Dat was gewoon een idioot kutwijf dan of pure domheid inderdaad, maar absoluut geen voorbeeld van hoe ik vrouwen zie rijden. Eerder van mannen. Ik kan je namelijk precies zoiets beschrijven van wat ik vlak voor me zag gebeuren:opgaf met een grijns op haar gezicht. Dat was echt pure domheid.
Bij de A12 utrecht - den haag gaat het op een gegeven moment van 4 naar 3 banen. Er zijn dan altijd mensen die helemaal tot de sergeant-strepen door rijden om dan nog even vlak voor iemand anders in te voegen (en guess what, dat zijn volgens mij altijd mannen). Ik reed op de 2e baan en zag dus links van me iemand zoiets doen. De gene die afgesneden werd week uit (ook een man) en sneed mij min of meer af om vervolgens die ander rechts in te halen en er vlak voor te gaan rijden en expres hard te remmen...
Of een ander voorbeeld: Ik en diverse anderen voor me reden op de linkse baan van drie min of meer de boel op de tweede baan aan het inhalen (120-130 rijdend, waar de 2e baan 100-110 deed), er kwam een verlaagde bmw achterop aangescheurd. Ik week uit naar rechts om hem er langs te laten, maar voor me was er een die daar geen zin in had en eerst op de zelfde snelheid zijn inhaalmanuevre af maakte. Uiteraard ging die bmw kleven.
Waarschijnlijk deed die ander er wat langer over dan nodig was, maar ging uiteindelijk wel opzij toen ie klaar was... de bmw ging er vlak voor ook naar rechts, moest heel toevallig daar zijn ruiten sproeien (op die snelheid waait alles naar de voorruit van de auto achter je... en dat wist ie dondersgoed) en spoot toen weg.
En ja, dat was ook een man.
Gelukkig zijn beide voorvallen geen voorbeeld van hoe mannen altijd rijden
Verwijderd
Nee hoor dat doe je niet. Want dat doen ze met 92 op de linkerbaan op een 2-baans snelweg waar op de rechterbaan een treintje vrachtwagens rijden met, jawel, 90. Want die zijn groot en eng. Toegestaan 120 maar nee dat is ook gevaarlijk. Natuurlijk veel gevaarlijker dan 10 keer langer dan nodig langs de vrachtwagens blijven. En in zo'n Daihatsu Cuore heb je natuurlijk een monsterlijk brede wagen en die past maar ternauwernood tussen de vangrail en een grote boze DAF truck. Zo'n rijbaan is haast te smal .. dus goed sturen en heeeeeeel voorzichtig er voorbij.ACM schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:18:
"met een slakkegang gaan rijden" -> heb ik geen last van die haal ik wel in
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 15:41 ]
Het veel te dicht er achter rijden en dus hard moeten remmen is er ook nog storend bij, want dan rijd je ineens 60-70 ipv ternauwernood 90.
Het zijn sowieso vaak degenen die niet harder dan 100 rijden op de snelweg die voor aan zo'n colonne zitten. Maar das wederom imho niet echt typisch vrouwengedrag, zie het ook vaak zat door mannen gebeuren.
Beide hebben voor en nadelen..
Ik denk niet dat je kan zeggen dat de ene sexe beter rijd dan de andere...
Ze rijden wel met een andere rijstijl..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik rij als een godToolkiT schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:59:
Ik denk niet dat je kan zeggen dat de ene sexe beter rijd dan de andere...
" I'm a driving GOD"
Dan kan ik niet anders concluderen dat jij sexe-loos bentViper® schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:00:
[...]
Ik rij als een god
" I'm a driving GOD"
sex-loos bedoel je
Was een stukje van Hammond, als hij in de wildcat zit ofzo.
las net het TG topic
is idd van Hamster in Wildcat.. als je lid werd van TG magazine gaven ze vroeger Tshirts met die tekst weg..Viper® schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:25:
^^
sex-loos bedoel je
Was een stukje van Hammond, als hij in de wildcat zit ofzo.
las net het TG topicvandaar
vet man
we zijn nu bezig met GOT om eventueel een tshirt hun kant op te doen, lachen joh.
Tja, ik vind mezelf niet goed rijden.
Wel houd ik altijd afstand, al wordt die wel kleiner naar mate er meer mensen de auto er tussen proppen van rechts
Wat is "beter autorijden"? Daar is geen definitie voor. Wat nou als vrouwen (door machogedragJT schreef op donderdag 28 september 2006 @ 01:18:
Vrouwen maken minder schade op zich. Maar wordt er gekeken naar het aantal gereden km's, wat normaal nooit gedaan wordt maar in een onderzoek wel, dan werd duidelijk dat vrouwen meer schade per gereden km maken. Althans, volgens een onderzoek in Engeland.
Als je minder ongelukken maakt wil dat niet zeggen dat je beter kan autorijden. Als je politieagent bent zul je vast wel aardig kunnen autorijden, maar de kans op ongelukken wordt groter. Als je dan kijkt naar de veiligheid kan een politieagent slechter autorijden dan een makelaar.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Vrouwen (de meeste, niet allemaal) hebben eerder de neiging om tevreden te zijn als ze van punt A naar B geraken zonder een rechtstreeks ongeluk te veroorzaken en daar blijft het bij.
Een voorbeeldje: als er hard moet opgetrokken worden, pas ik mij "schakelmoment" aan in functie van een hoger vermogen ter beschikking te hebben en trek ik dus lekker door, terwijl de vrouwelijk kennissen de gas wel vloeren maar doch mooi schakelen @2500rpm...
De stommiteiten die ik tegenkom in het verkeer kan ik meestal indelen van soort tot soort bij de geslachten.
Als mannen stommiteiten begaan is het uit: egoisme, nonchalance, agressie, echte stommigheid, maar de technische vaardigheid is er meestal wel (indien ze zouden willen)
Als vrouwen stommiteiten begaan is het meestal: baanvak niet aanhouden in een korte bocht, niet optrekken, doorgaans altijd veel te laat terugschakelen en dus te laag in toeren rijden, enkel kijken naar verkeer met 2 koplampen etc... Het is dan meestal niet uit testosteron-gerelateerde motieven, maar gewoon geen aandrang tot zelfverbetering en perfectionisme.
Nog een zaak gerelateerd aan dit onderwerp is bijvoorbeeld - dat ik merk - dat ik sinds ik mijn motorrijbewijs heb gehaald, dat dit ook een zeer grote invloed heeft gehad op mijn autorijden. Ik wil nu altijd perse met het raam openrijden (gehoor), en rijd doorgaans defensiever, vooruitziender, en probeer meer en beter in te schatten wat de andere weggebruikers gaan doen, om hierop te anticiperen. Ook meer oogcontact zoeken hoort hierbij.
Verwijderd
Enigszins offtopic, maar ik zat laatst achter een vrachtwagen die er ruim drie kilometer over deed om één andere vrachtauto in te halen. Met nog geen 80km/h waar je 120 mag en het verder erg rustig is, is dat iets waar ik me aan erger.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:39:
[...]
Nee hoor dat doe je niet. Want dat doen ze met 92 op de linkerbaan op een 2-baans snelweg waar op de rechterbaan een treintje vrachtwagens rijden met, jawel, 90. Want die zijn groot en eng. Toegestaan 120 maar nee dat is ook gevaarlijk. Natuurlijk veel gevaarlijker dan 10 keer langer dan nodig langs de vrachtwagens blijven. En in zo'n Daihatsu Cuore heb je natuurlijk een monsterlijk brede wagen en die past maar ternauwernood tussen de vangrail en een grote boze DAF truck. Zo'n rijbaan is haast te smal .. dus goed sturen en heeeeeeel voorzichtig er voorbij.
Wat betreft vrouwen: mijn vader zegt ook altijd 'dat zal wel weer een vrouw zijn' en dat is dan vijf van de tien keer een man. Dus iedereen die zegt dat ze het aan de rijstijl kunnen zien moeten het maar eens echt bijhouden, dan komt daar waarschijnlijk iets onverwachts uit
zelf ben ik overigens man
edit:
@ disc stu, wat is te laag in de toeren? Zowel mijn vader als moeder rijden bij 50 in de vijf, en als er iets is wat mijn vader niet doet is het rijden als een oud wijf.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 20:11 ]
je kunt er lang en kort over praten maar je mag wel een beul van een diesel hebben wil je in z'n 5 50 rijden terwijl je optrekt... dat gaat gewoon niet voor uit... of zie ik dit nu verkeerdVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:09:
[...]
Enigszins offtopic, maar ik zat laatst achter een vrachtwagen die er ruim drie kilometer over deed om één andere vrachtauto in te halen. Met nog geen 80km/h waar je 120 mag en het verder erg rustig is, is dat iets waar ik me aan erger.
Wat betreft vrouwen: mijn vader zegt ook altijd 'dat zal wel weer een vrouw zijn' en dat is dan vijf van de tien keer een man. Dus iedereen die zegt dat ze het aan de rijstijl kunnen zien moeten het maar eens echt bijhouden, dan komt daar waarschijnlijk iets onverwachts uitMijn vader houdt dit trouwens al zo lang ik me kan herinneren stug vol
zelf ben ik overigens man
edit:
@ disc stu, wat is te laag in de toeren? Zowel mijn vader als moeder rijden bij 50 in de vijf, en als er iets is wat mijn vader niet doet is het rijden als een oud wijf.
Ik denk dat hier een waar woord in zit. Vrouwen hebben problemen met het technische deel van autorijden, en mannen met het emotionele deel ? Hoewel het misschien niet politiek-correct is zijn vrouwen en mannen niet gelijk. Dat maakt dat ze verschillende vaardigheden bezitten.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:55:...Als mannen stommiteiten begaan is het uit: egoisme, nonchalance, agressie, echte stommigheid, maar de technische vaardigheid is er meestal wel (indien ze zouden willen) Als vrouwen stommiteiten begaan is het meestal: baanvak niet aanhouden in een korte bocht, niet optrekken, doorgaans altijd veel te laat terugschakelen en dus te laag in toeren rijden, enkel kijken naar verkeer met 2 koplampen etc... Het is dan meestal niet uit testosteron-gerelateerde motieven, maar gewoon geen aandrang tot zelfverbetering en perfectionisme...
Ik heb een heel simpele stelregel die (voor mij) verrassend vaak opgaat. Als ik denk "jonge jonge jonge, hoe kun je dat nou doen", is het een vrouw. Als ik denk "jonge jonge jonge, hoe kun je zo asociaal doen op de weg", is het een man. Het klopt echt bijna altijd.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Dikke V8 op benzine doet het ook prima hoorGoldenSample schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:09:
[...]
je kunt er lang en kort over praten maar je mag wel een beul van een diesel hebben wil je in z'n 5 50 rijden terwijl je optrekt... dat gaat gewoon niet voor uit... of zie ik dit nu verkeerd
Verwijderd
Je geeft het zelf al aan! Zie het onderscheid tussen:Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:09:
- tegen constante snelheid rijden
- acceleren
Tegen constante snelheid kan in principe zonder problemen in 5 tegen 50km/u (hoewel ik dat nog overdreven vind)
Acceleren op een moment dat je 50 rijdt in 5de gaat niet vooruit. Je gaspedaal volledig indrukken resulteert in een hoog verbruik en een slechte acceleratie, omdat je in een verkeerd toerengebied (powerband) probeert te acceleren.
En dat is net de zaak die ik wil aanhalen: bij het acceleren zie ik altijd vrouwen volledig de gaspedaal induwen maar van zodra het tellertje op 2500rpm komt, zetten ze hem een versnelling hoger (waar ze ook hun tijd voor nemen) om vervolgens weer de gas volledig in te duwen.
Ik trek hem gewoon door naar het rood om vervolgens weer constant te gaan rijden tegen een relax toerental.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Beide is voor je verbruik niet het besteVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:21:
En dat is net de zaak die ik wil aanhalen: bij het acceleren zie ik altijd vrouwen volledig de gaspedaal induwen maar van zodra het tellertje op 2500rpm komt, zetten ze hem een versnelling hoger (waar ze ook hun tijd voor nemen) om vervolgens weer de gas volledig in te duwen.
Ik trek hem gewoon door naar het rood om vervolgens weer constant te gaan rijden tegen een relax toerental.
Tot een "hoog toerental" doortrekken is op zich wel het beste, maar tot het rood doorgaan is weer wat overdreven.
Dat het kan zegt nog niet dat het er voor bedoeld is... Vrijwel de enige momenten dat ik een versnelling oversla is als ik een behoorlijk lagere snelheid ga rijden of zelfs stil kom te staan (file, stoplicht, etc), met een diesel hoef je niet zo gauw terug te schakelen, laat staan meerdere dus dat doe ik verder ook niet zo vaakjustice_strike schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 02:44:
ik trek meestal de auto ook meteen door in zijn 2 naar de 50km per uur om vervolgens door te schakelen naar versneling 4. Heb dat eigenlijk niemand zien doen, terwijl zo'n versnellingsbak daar juist voor bedoelt is (anders hadden ze wel een sequentiele versnellingsbak ineen auto gemonteerd)
Verwijderd
En in dit land kijken we natuurlijk wel naar de snelheid, maar is er nauwelijks controle op gevaarlijke acties op de weg. Het eerder aangehaalde voorbeeld van invoegen met 80 is zo'n actie, maar ondertussen ligt bij veel mensen wel een bekeuring op de mat voor 54 km/h...
Sometimes you need to plan for coincidence
NOFI, maar dit is echt een grote bult speculatieCanaria schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:43:
[...]
Zou je corrigeren voor rijervaring, dan is de vergelijking waarschijnlijk in het voordeel van de vrouwen. Dat komt dan weer doordat vrouwen over het algemeen minder risico nemen (dat is al wetenschappelijk aangetoond op andere vlakken) in het verkeer en minder behoefte hebben aan snelheid of stoerheid.
Zoals met 80 invoegen op een snelweg waar je 120 mag terwijl het druk is en er al niet veel ruimte isWorldwide schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:48:
Vrouwen voelen zich vaak niet prettig in een auto en gaan erg defensief rijden, en maken vaak in paniek fouten.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Natuurlijk is dat speculatie. Daarom staat er ook waarschijnlijk. Ik ga geen onderzoek doen omdat het me in feite weinig boeit of de verwachting die ik heb klopt. Ik beschreef alleen mijn verwachting, op basis van andere onderzoeken.JT schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:25:
[...]
NOFI, maar dit is echt een grote bult speculatieGa jij eerst maar is onderzoek doen om dan te kijken of je hypothese klopt
Dat kan je 'beter' vinden. Ik verkies persoonlijk ook de tweede, omdat ik daar zelf het minst last van heb. Maar wat 'beter' is, is ook een subjectief begrip. Zou je puur op de verkeersregels afgaan, dan is die tweede persoon in overtreding en de eerste niet.[...]
Zoals met 80 invoegen op een snelweg waar je 120 mag terwijl het druk is en er al niet veel ruimte isNee, dan liever een man die 140 rechts alles inhaalt op de invoegstrook en ergens een gaatje pakt
Als de norm voor 'goed in het verkeer' gebaseerd is op mannelijk rijgedrag, waarbij 'bonuspunten' worden verstrekt voor rijgedrag waar voornamelijk andere mannen respect voor hebben, zoals rechts inhalen om een duffe vrouw voorbij te komen die met 80 km/h rijdt terwijl de linkerrijbaan bezet wordt gehouden door andere vrouwen die haar met 100 km/h inhalen op een weg waar je 120 mag, ja uiteraard zijn dan de mannen beter in het verkeer
Ik scoor dan met m'n af en toe iets te hoge snelheid op de linkerbaan en niet het gas inhouden om iemand te laten invoegen vanaf een invoegstrook die naar mijn mening nog niet snel genoeg rijdt vast wel hoog, maar ik weet dat het eigenlijk niet correct is.
Ja, alleen zoals jij ws ook wel weet zijn verkeersregels niet altijd echt een goed ijkpunt voor wat wel en niet goed isCanaria schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:07:
[...]
Dat kan je 'beter' vinden. Ik verkies persoonlijk ook de tweede, omdat ik daar zelf het minst last van heb. Maar wat 'beter' is, is ook een subjectief begrip. Zou je puur op de verkeersregels afgaan, dan is die tweede persoon in overtreding en de eerste niet.
Ah, je snapt het eindelijkAls de norm voor 'goed in het verkeer' gebaseerd is op mannelijk rijgedrag, waarbij 'bonuspunten' worden verstrekt voor rijgedrag waar voornamelijk andere mannen respect voor hebben, zoals rechts inhalen om een duffe vrouw voorbij te komen die met 80 km/h rijdt terwijl de linkerrijbaan bezet wordt gehouden door andere vrouwen die haar met 100 km/h inhalen op een weg waar je 120 mag, ja uiteraard zijn dan de mannen beter in het verkeer
Nou ja, ik vind dat het sociale wel ergens een keer ophoud. Als iemand een lange invoegstrook op komt en heeft alle ruimte om te acceleren en er is amper een hond op de weg (zoals bijv om 23:00 op de A1 in het oosten ofzo) dan ga ik echt niet voor iemand uit de weg omdat die zelf te lui is om het gaspedaal iets verder in te trappenIk scoor dan met m'n af en toe iets te hoge snelheid op de linkerbaan en niet het gas inhouden om iemand te laten invoegen vanaf een invoegstrook die naar mijn mening nog niet snel genoeg rijdt vast wel hoog, maar ik weet dat het eigenlijk niet correct is.
Ecodan warmtepomp