Toon posts:

[UPS] werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een vreemd probleempje.
We hebben hier al een aantal jaren een UPS staan op onze servers. Nu hebben we eventjes de stroom af moeten sluiten.
Hierna starte de UPS weer gewoon op. Eventjes later klapte ie er weer uit, waardoor alle aangesloten servers er ook mee ophielden. De ups start na een paar tellen weer op (servers dus ook) en klapt er weer uit.. enz enz.

strange... Nou de ups er maar tussen uit dan, 1 a 2 daagjes opladen en er weer tussen (zou toch niet nodig moeten zijn lijkt me)
Maar helaas de ups restart zichzelf nog steeds om de zoveel tijd.

UPS defect denk je dan... Ter reparatie terug gestuurd.. De UPS komt na een maand weer terug: klacht van de klant niet geconstateerd.

Nou vooruit weer getest.. nope, precies hetzelde... :( weer terug gestuurd.. weer een maand later... Klacht niet geconstateerd.

1. of wij zijn heel erg dom bezig. (vreemd want toen de ups gekocht werd hadden we er geen problemen mee)
2. Het bedrijf wat 'm getest heeft doet iets vreemdz (lijkt me ook sterk)

Ik kan er niet bij dat dat andere bedrijf 'm gewoon goed door de test laat komen terwijl wij 'm niet werkend krijgen. Dat gaat erbij mij niet in..

Iemand enig id?

>:)

Verwijderd

hoeveel wat gooit dat beestje ? trekt ie het wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Moet geen probleem zijn. Zoals ik al zij voorheen werkte wel gewoon.

En nu met het testen hangt er een gewoon deskop systeempje aan. Ik vind het namelijk niet zo tof als die ups steeds m'n servers eruit miks ;)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Om wat voor UPS gaat het precies?
Merk, type, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Compaq. Ik zal morgen eventjes kijken welk type het precies is. (/me zit nu ff thuis)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dit heb ik ook weleens meegemaakt ... Ik gok op het kabeltje! En anders de nieuwste software versie

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Wie koopt er dan ook een Compaq? >:)
Nee gewoon MGE of APC.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
hoe lang geleden is het dat de ACCU van dat ding is vervangen ?? ;)

Have a wheelie good weekend!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Zet je de aangesloten apparatuur een voor een aan, of gewoon alles tegelijk ?
Daar kan een ups niet erg goed tegen.
Gewoon ups aanzetten, en apparaten een voor een aanzetten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Eventjes een kleine update op de specs (stelt niet veel voor)

Merk : Compaq (a.k.a. Comprak;))
Partno: Com-242704-002

Imdos> Als je het het hebt over een kabeltje.. over wat voor kabeltje heb je het dan?

Eric> Tsja met een Proliant servertje en een compaq 19" rack.. is het natuurlijk net zo makkelijk om een UPS van compaq aan te schaffen.
Ik ben het met je eens Compaq is niet echt super. Voor thuis gebruikers zal ik het ook nooit aanraden maar in m'n server ruimte vind ik het geen probleem. Het zijn grote en stabiele machines en de support is ook goed. Inderdaad uitbreidingen moeten via compaq lopen. Dat is wel lastig maar anders zou de service natuurlijk lastiger worden. Anywayz het staat er.. en ik denk dat ik er maar mee moet leren leven ;)

FragDaddy> By de laatste APK keuring :+

t808421> Op het moment van testen hangt er een klein desktop systeempje aan en verder niks. zou dus geen probleem mogen zijn...

Pagina: 1