USB-poort laptop opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:06
Beste tweakers,

ik was zelf een simpel USB-kabeltje aan het solderen om mijn PDA te verbinden met mijn PC (gewoon straight-through, geen andere componenten). Op een gegeven moment plug ik het kabeltje in mijn laptop (Toshiba Dynabook AX3527, alleen uitgekomen in Japan, Celeron 2.7) en het andere eind in mijn PDA. Er gebeurt een tijdje niets, en dan ineens POEF! vliegt mijn laptop uit. Vanaf dat moment kreeg ik 'm ook niet aan, ook niet op de batterij.

Na een paar paniekminuten wilde hij gelukkig weer gewoon aan, en dacht ik dat er niets aan de hand was. Maar, nu komt windows om de zoveel tijd met de melding "Onbekend USB-apparaat aangetroffen", ook al is er niets ingeplugd! Als ik iets in de twee poorten aan de achterkant plug, krijgt het apparaat wel stroom maar geeft windows geen sjoege - alleen de enkele USB poort aan de zijkant doet het nog.

Heb ik nu iets opgeblazen oid? Ik heb de kabel van te voren nog op shorts gecheckt en niets gevonden. Ook vind ik het best raar dat er nog wel gewoon stroom uit de poorten komt.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 21:24
Het zou kunnen zijn dat je usb-hub-controller stuk is, heb je trouwens nog geluk dat je voeding niet is doorgefikt..

Waarschijnlijk detecteerd Windows deze USB hub soms tijdelijk, vandaar de melding..
Ook is waarschijnlijk je hoofd-usb poort (achterkant laptop ?) niet stuk..

Verwijderd

in windows kan je die hub ook uitschakelen ben je van die melding af

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:56

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:47:
in windows kan je die hub ook uitschakelen ben je van die melding af
Hij krijgt hem niet aan dus dat wordt lastig. Ik heb pas een doorgeslagen onboard netwerkkaartje gehad op een pc van me. Deze ligt nu grotendeels maar in de kliko want hij starte ook niet op en de netwerkkaart kon ik niet hardwarematig uitschakelen. GElukkig was het bij mij nog een 10jaar oud pctje..

[LTS][MTS][HTS]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
oh nee? ik zie toch echt dat WINDOWS zegt dat er een onbekend apparaat is gevonden, hij gaat nu dus WEL aan :P

ik zou inderdaad die hub uitschakelen, ben je van die melding af.

zonde van je usb poorten :(