Toon posts:

asus m2r32 crossfire

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heb een asus m2r32 met 2x 1900 ati ( master/slave) gekocht.
Ik heb nu alles geinstalleerd maar crossfire werkt niet goed.
moet ik nog iets anders instellen in de bios?
Ik heb alles software matig goed staan ook de kaarten zijn goed geplaatst daar is echt niks mis mee.
Ik lees alleen wel in de handleiding dat ik de bios goed moet instellen maar ik kan niks in de bios vinden over crossfire wel over pcie 16x sloten .

Ik heb de videokaarten ook al op een andere voeding gezet omdat ik dat ook dacht ( Voeding probleem ) maar dat is zeker niet het probleem. alles staat verder goed maar het moet een instelling zijn . Heb ook een nieuwe m2r32 moederbord geprobeerd maar hardware matig is het gewoon goed allemaal het moet een instelling zijn. Maar wat ??
Bij het ati catalyst control center kan ik crossfire ook gewoon aan zetten .
maar de scores in benchmarks zijn voor 1 kaart.
ook zie ik maar 512mb videomemory.

Natuurlijk heb ik het bios boekje helemaal doorgenomen maar miste chapter 5 en 6 van en die gaat juist over crossfire. Toen heb ik de duitse versie gedownload daar zat chapter 5 en 6 wel bij maar niks over instellingen van crossfire in deze bios echt niet heb het 3x doorgelezen.

Ik heb de bios nu wel goed staan naar lang zoek werk op verschillende site's.
Ook heb ik even de 2 1900 kaarten eruit gedonderd en vervangen voor 2x 1600pro & xt 256mb om uit te sluiten dat het meschien toch nog de voeding zou zijn. ik zie nu ook keurig 512mb video geheugen en bij de 1900kaarten 1gb videogeheugen maar 3d 03 geeft nog steeds maar een score voor 1 kaart in bijde opstellingen net.1.1 en 2.0 is ook geinstaleerd dit was ook nodig voor crossfire.
Kortom bios staat goed , voeding is goed , software is goed voor zover ik weet.
het begind gewoon belachlijk te worden.

asus M2R32-MVP ATI™ CrossFire™ Xpress 3200+ATI™ SB600
am2 5000+
EAX1900CROSSFIRE/2DH/512M
EAX1900XT/2DHTV/512M
Geil PC2-6400 800PLUS
Verschillende voedingen al 550w 700w 2X500w

Software:
Mirosoft xp pro
Ati catalyst 6.8 en 6.9 drivers geprobeerd
Catalyst control center met crossfire instelling aan
netframe 1.1 & 2.0
alle moederbord drivers
Bios instellingen voor crossfire :
P2P writes between the GFX ports enabled
PEG Link fastest
cool and quiet dissabled
spread spectrum options are disssabled

Software en bios instellingen die voor zover ik kan achterkomen goed staan.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 21:00 ]

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:57
hey een paar dagen geleden had iemand het zelfde!
toen was het probleem de voeding ?
dus wat voor voeding heb je en zet ook even de rest van je specs erbij ;)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Voor je setup heb je idd een flinke voeding nodig, loop dat eens na.

/edit
Ohja, wat meer info + specs is ook handig, mijn glazen bol laat me niks zien vandaag..

[ Voor 41% gewijzigd door Mint op 27-09-2006 22:07 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30

Vuurvoske

Nunquam cede!

Welk m2r32 moederbord heb jij?

Er zijn er namelijk 2 met nvidia 590 chipset en eentje met crossfire. Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk de variant met nvidia 590 hebt aangeschaft.

Beroeps brabander

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vuurvoske schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:27:
Welk m2r32 moederbord heb jij?

Er zijn er namelijk 2 met nvidia 590 chipset en eentje met crossfire. Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk de variant met nvidia 590 hebt aangeschaft.
offtopic:
Volgens mij ben je in de war met een ander bord, waarschijnlijk de M2R32-SLi. Voor zover ik weet maakt de M2R32-MVP de ATI™ CrossFire™ Xpress 3200 Northbridge met de ATI™ SB600 als Southbridge.
De nVidia 590 SLi chipset biedt namelijk, wat ook al in de naam staat, SLi functionaliteit. Geen Crossfire, want de technieken zijn niet hetzelfde.

Je manual is vast wel specifieker dan "ergens iets in het BIOS instellen". Ik heb geprobeerd het manual hier te downloaden maar een normale versie kan ik niet krijgen en aan Duits/Frans ga ik op de late avond niet meer beginnen. Maar in het origineel moet wel een duidelijkere procedure staan.
Bij de meeste Asus moederbord moet voor een Dual Videocard oplossing een extra stekker in worden gestoken om de boel van meer stroom te voorzien. Asus noemt dit geloof ik EZ Plug.
Die connector daarvoor vind je boven/rechts van het eerste PCI slot. Controleer of je die plug er in hebt zitten. Zo nee, dubbelcheck of die plug er in moet om in Crossfire te draaien. Het antwoord daarvoor kun je vinden in je manuals en op internet.
En anders zou ik als ik jou was gewoon die extra stekker er in doen als je er niets over kunt vinden. Die moet er in op elke Asus plank zodra er 2 zware videokaarten gebruikt gaan worden, de A8N-SLi heb ik hier thuis al voorbeeld. Maar als je het zeker vast kunt stellen mbv het manual/internet is dat natuurlijk prettiger.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.