heb een asus m2r32 met 2x 1900 ati ( master/slave) gekocht.
Ik heb nu alles geinstalleerd maar crossfire werkt niet goed.
moet ik nog iets anders instellen in de bios?
Ik heb alles software matig goed staan ook de kaarten zijn goed geplaatst daar is echt niks mis mee.
Ik lees alleen wel in de handleiding dat ik de bios goed moet instellen maar ik kan niks in de bios vinden over crossfire wel over pcie 16x sloten .
Ik heb de videokaarten ook al op een andere voeding gezet omdat ik dat ook dacht ( Voeding probleem ) maar dat is zeker niet het probleem. alles staat verder goed maar het moet een instelling zijn . Heb ook een nieuwe m2r32 moederbord geprobeerd maar hardware matig is het gewoon goed allemaal het moet een instelling zijn. Maar wat ??
Bij het ati catalyst control center kan ik crossfire ook gewoon aan zetten .
maar de scores in benchmarks zijn voor 1 kaart.
ook zie ik maar 512mb videomemory.
Natuurlijk heb ik het bios boekje helemaal doorgenomen maar miste chapter 5 en 6 van en die gaat juist over crossfire. Toen heb ik de duitse versie gedownload daar zat chapter 5 en 6 wel bij maar niks over instellingen van crossfire in deze bios echt niet heb het 3x doorgelezen.
Ik heb de bios nu wel goed staan naar lang zoek werk op verschillende site's.
Ook heb ik even de 2 1900 kaarten eruit gedonderd en vervangen voor 2x 1600pro & xt 256mb om uit te sluiten dat het meschien toch nog de voeding zou zijn. ik zie nu ook keurig 512mb video geheugen en bij de 1900kaarten 1gb videogeheugen maar 3d 03 geeft nog steeds maar een score voor 1 kaart in bijde opstellingen net.1.1 en 2.0 is ook geinstaleerd dit was ook nodig voor crossfire.
Kortom bios staat goed , voeding is goed , software is goed voor zover ik weet.
het begind gewoon belachlijk te worden.
asus M2R32-MVP ATI™ CrossFire™ Xpress 3200+ATI™ SB600
am2 5000+
EAX1900CROSSFIRE/2DH/512M
EAX1900XT/2DHTV/512M
Geil PC2-6400 800PLUS
Verschillende voedingen al 550w 700w 2X500w
Software:
Mirosoft xp pro
Ati catalyst 6.8 en 6.9 drivers geprobeerd
Catalyst control center met crossfire instelling aan
netframe 1.1 & 2.0
alle moederbord drivers
Bios instellingen voor crossfire :
P2P writes between the GFX ports enabled
PEG Link fastest
cool and quiet dissabled
spread spectrum options are disssabled
Software en bios instellingen die voor zover ik kan achterkomen goed staan.
Ik heb nu alles geinstalleerd maar crossfire werkt niet goed.
moet ik nog iets anders instellen in de bios?
Ik heb alles software matig goed staan ook de kaarten zijn goed geplaatst daar is echt niks mis mee.
Ik lees alleen wel in de handleiding dat ik de bios goed moet instellen maar ik kan niks in de bios vinden over crossfire wel over pcie 16x sloten .
Ik heb de videokaarten ook al op een andere voeding gezet omdat ik dat ook dacht ( Voeding probleem ) maar dat is zeker niet het probleem. alles staat verder goed maar het moet een instelling zijn . Heb ook een nieuwe m2r32 moederbord geprobeerd maar hardware matig is het gewoon goed allemaal het moet een instelling zijn. Maar wat ??
Bij het ati catalyst control center kan ik crossfire ook gewoon aan zetten .
maar de scores in benchmarks zijn voor 1 kaart.
ook zie ik maar 512mb videomemory.
Natuurlijk heb ik het bios boekje helemaal doorgenomen maar miste chapter 5 en 6 van en die gaat juist over crossfire. Toen heb ik de duitse versie gedownload daar zat chapter 5 en 6 wel bij maar niks over instellingen van crossfire in deze bios echt niet heb het 3x doorgelezen.
Ik heb de bios nu wel goed staan naar lang zoek werk op verschillende site's.
Ook heb ik even de 2 1900 kaarten eruit gedonderd en vervangen voor 2x 1600pro & xt 256mb om uit te sluiten dat het meschien toch nog de voeding zou zijn. ik zie nu ook keurig 512mb video geheugen en bij de 1900kaarten 1gb videogeheugen maar 3d 03 geeft nog steeds maar een score voor 1 kaart in bijde opstellingen net.1.1 en 2.0 is ook geinstaleerd dit was ook nodig voor crossfire.
Kortom bios staat goed , voeding is goed , software is goed voor zover ik weet.
het begind gewoon belachlijk te worden.
asus M2R32-MVP ATI™ CrossFire™ Xpress 3200+ATI™ SB600
am2 5000+
EAX1900CROSSFIRE/2DH/512M
EAX1900XT/2DHTV/512M
Geil PC2-6400 800PLUS
Verschillende voedingen al 550w 700w 2X500w
Software:
Mirosoft xp pro
Ati catalyst 6.8 en 6.9 drivers geprobeerd
Catalyst control center met crossfire instelling aan
netframe 1.1 & 2.0
alle moederbord drivers
Bios instellingen voor crossfire :
P2P writes between the GFX ports enabled
PEG Link fastest
cool and quiet dissabled
spread spectrum options are disssabled
Software en bios instellingen die voor zover ik kan achterkomen goed staan.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 21:00 ]