Toon posts:

Monitor met 'vreemde' ronde aansluitingen, wat is dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze monitor bij de kringloop op de kop getikt, en er mijn xbox360 op aangesloten, dat werkt uitstekend.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/16409.jpg

Nu zitten er naast de gebruikelijke aansluiting ook een aantal, voor mij vreemde, ronde aansluit punten op, zien er een beetje uit gelijk antenne pluggen. Er staat R G B en nog meer boven. Wat biedt dit mij voor opties? Wat kan ik hier op aansluiten?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vast BNC ofzo

edit:
http://www.worldofcables.com/store/catalog/40026.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door daandegoeiste op 27-09-2006 21:55 ]

Verwijderd

Daarmee kun je je monitor met een BNC kabel aansluiten. In sommige gevallen levert dat een beter beeld op dan bij DSUB. Bij mij in elk geval wel.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BNC?

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a0/BNC_connector.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Gunner op 27-09-2006 21:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Hee da's misschien mooi.. Zouden er verloopstekkers zijn voor bijvoorbeeld andere consoles via deze BNC connectoren aan te sluiten, de PS2 bijvoorbeeld? (Ik ben momenteel aan het googlen hiervoor dus gewijsneus is overbodig ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 22:01 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

http://en.wikipedia.org/wiki/BNC_connector

En de RGB is natuurlijk van de red, green en blue.
Daar zijn omzetters voor te vinden. Even googlen op 'RGB to VGA' (of andersom) geeft je wat hits terug. Het lijkt erop dat er wel wat electronica in de omzetter moet zitten.

Edit: hmmm, gameconsoles hebben natuurlijk geen VGA connector.....

[ Voor 6% gewijzigd door Rob op 27-09-2006 22:02 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Als het goed is heb je 3 tot 5 van die contacten; R,G en B en dan nog eventueel H-sync en V-sync. Als je er 5 hebt, zijn dat zijn regelrechte signalen die ook op vga zitten. Op VGA aansluiten is dus enkel een kwestie van de juiste verloopkabel ([urm=http://www.monitorworld.com/Cables/hd15male_to_5bncmale.html]zoiets.[/url]
Dat je monitor via deze inputs ook andere signalen begrijpt, is best mogelijk, maar niet zo vaak voorkomend.

edit: even opgezocht: je monitor is 5BNC, maar ondersteunt enkel VGA, VESA en MAC, geen andere manieren om consoles aan te sluiten dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door the_stickie op 27-09-2006 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:15:
Als het goed is heb je 3 tot 5 van die contacten; R,G en B en dan nog eventueel H-sync en V-sync. Als je er 5 hebt, zijn dat zijn regelrechte signalen die ook op vga zitten. Op VGA aansluiten is dus enkel een kwestie van de juiste verloopkabel ([urm=http://www.monitorworld.com/Cables/hd15male_to_5bncmale.html]zoiets.[/url]
Dat je monitor via deze inputs ook andere signalen begrijpt, is best mogelijk, maar niet zo vaak voorkomend.

edit: even opgezocht: je monitor is 5BNC, maar ondersteunt enkel VGA, VESA en MAC, geen andere manieren om consoles aan te sluiten dus :)
Ai dat is echt jammer. Dan hou ik het dus toch maar bij de 360 op zolder en speel ik de PS2, Xbox, Gamecube en Dreamcast maar in de woonkamer.. Of ik koop bij Lik-Sang toch maar een VGA adapter..

Verwijderd

BNC werd vroeger toch gebruikt voor netwerkverbindingen? Dus je zou rechtstreeks naar die monitor kunnen streamen over je netwerk? :9~

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:28:
BNC werd vroeger toch gebruikt voor netwerkverbindingen? Dus je zou rechtstreeks naar die monitor kunnen streamen over je netwerk? :9~
:? oftewel O_o;;;

Naar een monitor streamen... ?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:28:
+1, grappig

Maar even serieus.

BNC staat voor british naval connector en dat is dus de naam van de stekker, niet het soort aansturing.

Met RBG poorten stuur je dus voor iedere primaire kleur een apart signaal aan, waardoor als het ware het hele beeld niet door 1 kabeltje (zoals de gele kabel bij je console/tv) hoeft. Het soort aansturing heet dus RGB en dat zit op oude monitoren en moderne high end tv's, het geeft hogere kwaliteit dan een normale enkele kabel.

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:32:
[...]

+1, grappig

Maar even serieus.

BNC staat voor british naval connector en dat is dus de naam van de stekker, niet het soort aansturing.

Met RBG poorten stuur je dus voor iedere primaire kleur een apart signaal aan, waardoor als het ware het hele beeld niet door 1 kabeltje (zoals de gele kabel bij je console/tv) hoeft. Het soort aansturing heet dus RGB en dat zit op oude monitoren en moderne high end tv's, het geeft hogere kwaliteit dan een normale enkele kabel.
En toch gaat het, blijkens een eerdere reply, niet werken om gewoon een verloopstekker van RGB naar BNC te nemen?

Verwijderd

Wat jammer.... als je kon streamen naar die monitor zou ik zo een TFT versie ervan in mn netwerk dumpen! (oude hybrid BNC-UTP switch aan m'n wireless routertje hangen en gaan met die banaan!!!)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 22:43 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:41:
Wat jammer.... als je kon streamen naar die monitor zou ik zo een TFT versie ervan in mn netwerk dumpen! (oude hybrid BNC-UTP switch aan m'n wireless routertje hangen en gaan met die banaan!!!)
Als de stekkertjes gelijk zijn, betekent het niet meteen dat je het gelijk kan aansluiten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1