Ben bezig met een programmaatje wat dingen op het scherm (een JPanel) moet tekenen aan de hand van keyinput. Hierbij doet zich een vreemd probleem voor; wanneer iets word getekend, en ik minimaliseer het venster, en maximaliseer het venster vervolgens, dan is het getekende verdwenen. Mkay zou je zeggen, laat het scherm focusListener implementen en roep een draw aan op het moment dat ie de focus weer gained in de focusGained(FocusEvent e) methode. Helaas werkt dat niet, ondanks dat het venster wel de focus weer terugkrijgt wanneer ik maximaliseer.
Overigens maak ik geen gebruik van de repaint() methode, omdat ik zelf wil controleren wanneer er iets getekend moet worden (setIgnoreRepaint(true)). Wanneer de window focus gained, dan gebeurt dit ook niet (gecontroleerd door de repaint method te overriden en een message naar console te sturen).
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Overigens maak ik geen gebruik van de repaint() methode, omdat ik zelf wil controleren wanneer er iets getekend moet worden (setIgnoreRepaint(true)). Wanneer de window focus gained, dan gebeurt dit ook niet (gecontroleerd door de repaint method te overriden en een message naar console te sturen).
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?