Ik heb 1.5 week geleden een nieuwe pc gekocht, alle onderdelen los. Ik heb hem zelf geassembleerd, ondanks dat het mijn eerste keer was ging het toch redelijk goed. Alleen er is een probleem met het geheugen.
Eerst even wat specs:
CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz
Mobo: Asus P5B iP965
Geheugen: PQI 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 Turbo
Layout mobo:

2 gele en 2 zwarte memory slots dus
Het geheugen zijn 2 latjes van 1 GB en omdat ze in eerste instantie niet in de gele pastte heb ik ze allebei in de zwarte gedaan (wat overigens ook best lastig ging, hoort dat?). Alleen nu geeft hij elke keer als ik Windows XP of Vista wil installeren een foutmelding aan, via Google ben ik erachter gekomen dat dat aan het geheugen ligt. Heb ik de latjes misschien in de verkeerde sloten gedaan? (Ze zitten wel goed vast) Zouden ze misschien toch wel allebei in de gele moeten, of een in de gele en een in de zwarte? Of is er iets anders mis...
Als ik in de BIOS ga zegt ie wel dat er 2048 MB geheugen beschikbaar is.
Ik heb ook al geprobeerd een andere DVD speler erin te zetten maar dat hielp niet.
Eerst even wat specs:
CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz
Mobo: Asus P5B iP965
Geheugen: PQI 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 Turbo
Layout mobo:
2 gele en 2 zwarte memory slots dus
Het geheugen zijn 2 latjes van 1 GB en omdat ze in eerste instantie niet in de gele pastte heb ik ze allebei in de zwarte gedaan (wat overigens ook best lastig ging, hoort dat?). Alleen nu geeft hij elke keer als ik Windows XP of Vista wil installeren een foutmelding aan, via Google ben ik erachter gekomen dat dat aan het geheugen ligt. Heb ik de latjes misschien in de verkeerde sloten gedaan? (Ze zitten wel goed vast) Zouden ze misschien toch wel allebei in de gele moeten, of een in de gele en een in de zwarte? Of is er iets anders mis...
Als ik in de BIOS ga zegt ie wel dat er 2048 MB geheugen beschikbaar is.
Ik heb ook al geprobeerd een andere DVD speler erin te zetten maar dat hielp niet.