elke 5 min Internet verlies

Pagina: 1
Acties:

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:56
Ik heb een Speedtouch 510 en daarachter een DC-202 ze zijn allebei standaard ingesteld. We hebben 2 pc's aangesloten op de DC-202 en ze hebben bijde internet, maar ik en mijn broertje spelen allebei World of Warcraft maar als je dat 5 min speelt raak je gedisconnect. Ik heb al een keer wat zitten klieren met de DC-202 maar dit maakte het erger, ik heb hem daardoor gereset waardoor hij het weer normaal deed. Ik heb deze problemen niet als ik gewoon achter de Speedtouch 510 zit. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. ik raak namelijk nogal gefrustreed :? :? :? :? :?

Verwijderd

Laatste firmware al geprobeerd?

• Aionios
Geprobeerd maar geen nut :'(

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Waarom wil je eigenlijk die 2 routers achter elkaar gebruiken?
Aangezien de ST510 al een ingebouwde router heeft is het net zo handig/makkelijk om ipv die DC202 een gewone switch eraan te hangen.
Ik had hier eerst ook een DC202 (een van de 1e types) achter een ST510 hangen en dat werkte ook niet echt geweldig ondanks dat ik de ST510 in bridge-mode had gezet.

Als het even kan vervang dan die DC202 door een switch.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Aionios
mijn ST 510 heeft maar 1x een RJ45 Uitgang maar we hebben 2 pc's dus ik moet er iets achter hangen wat de internetverbinding deelt

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 22:33
ik heb dit probleem ook gehad.

vervang de dc202 door een gewone switch.

dus van speedtouch naar switch en van je 2 pc's naar de switch probleem opgelost lijkt mij.

Verwijderd

Ralfvanw schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:00:
mijn ST 510 heeft maar 1x een RJ45 Uitgang maar we hebben 2 pc's dus ik moet er iets achter hangen wat de internetverbinding deelt
Een simpele switch kan dat gewoon doen hoor, heb hier hetzelfde gedaan (ook een single-port 510)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

En dat is in dit geval een switch wat je nodig hebt, want de 510 kan zelf al routeren.

Welk extern IP krijgt de Sitecom? als dat een 10.0.0.x adres is kan je het beste de DHCP in de Sitecom uitzetten en de Speedtouch in een van de LAN poortjes prikken. Dan kan je er nog 1 client bijhangen (modem + client + client + client), de WAN laat je leeg.

Verwijderd

jorisw86 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:03:
vervang de dc202 door een gewone switch.
Zoals vele al voor me schreven: een switch.

DC202 is toch een Sitecom? Ik steek liever wat meer geld in de aanschaf van een router, die werken tenminste normaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 29-09-2006 08:30 . Reden: Het merk heet SiteCom ]

• Aionios
Ok ik ga nog ff de oplossing van Yasper proberen zodra ik thuis ben, maar als dat niet lukt ga ik waarschijnlijk een nieuwe modem kopen met meerdere uitgangen, had eerst de DC-214 die deed het perfect nooit problemen mee gehad totdat ik Firmware update had gedaan toen werd hij ineens oud vuil, want hij doet niks meer. :'(

Jullie horen ook nog wel of het idee van Yasper werkt.

Maar als dit niet werkt komt sitecom er niet meer bij mij erin :(

[ Voor 6% gewijzigd door Aionios op 28-09-2006 08:41 ]

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-03 13:26
Wees er ook zeker van dat je goede kabels gebruikt. Als dit niet in orde is kun je dit soort problemen ook krijgen is mijn ervaring, merkwaardig wegvallen van de verbinding e.d.

• Aionios
Het zijn allemaal Straight Kabels. We hadden wel een Crosscable ergens liggen in een kast ofzo maar die zit niet in het netwerk.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Ralfvanw schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:39:
waarschijnlijk een nieuwe modem kopen met meerdere uitgangen
En als dat dan maar geen Sitecom is. Het is makkelijker om een switch te kopen.
De kater komt later ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BHQ op 28-09-2006 08:59 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ok ik ga nog ff de oplossing van Yasper proberen zodra ik thuis ben, maar als dat niet lukt ga ik waarschijnlijk een nieuwe modem kopen met meerdere uitgangen, had eerst de DC-214 die deed het perfect nooit problemen mee gehad totdat ik Firmware update had gedaan toen werd hij ineens oud vuil, want hij doet niks meer. :'(

Jullie horen ook nog wel of het idee van Yasper werkt.

Waarom een nieuw modem kopen? Zoals ik en een hele lading andere mensen al zeiden, koop gewoon een switch, hang die aan je ST510 en klaar. (Als de switch een uplink poort heeft moet je gewoon de ST510 met een straight kabel daarop aansluiten.)
Zo heb ik het hier ook aangesloten (7 pc's) en het draait perfect.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Aionios
dan koop ik wel een switch als hij niet werkt weet iemand dan een goed merk en daar de prijzen van ?????

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 11:09

TheBorg

Resistance is futile.

Kabeltje van je modem naar de Sitecom niet in de WAN steken maar in 1-4. Heb je ook een switch...

-edit-
Dubbelpost 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door TheBorg op 28-09-2006 13:55 ]

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Dat denk ik inderdaad ook.. nog wel even DHCP uit zetten op de 'achterste' router.

• Aionios
Ok ik heb van de DC-202 een Switch kunnen maken op Yapsers manier. :D

Bedankt voor alle Hulp en posts mensen _/-\o_
Pagina: 1