BREIN sluit 19 torrentsites

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:48

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Dames en heren,

Hebben jullie het gehoord/gelezen (bron)!?
BREIN heeft deze maand wel 19 torrentsites gesloten!

Het betreft o.a. de superbekende easytorrent.eu, de geweldige torrentsplanet.com en een torrentsite die niet eens geld had voor z'n eigen domein: stiekemdebeste.dyndns.org.
Maar wacht dit is nog niet alles; ook wijdoenhetanders.net met maar liefst 20 (!) bezoekers per maand is door BREIN gesloten!

Dit is een grote slag in de torrentwereld! ;( Maar wees niet getreurd myBittorrent, mininova en Torrentspy (allen in NL gehost) kunnen jullie (de in totaal (ongeveer) 50 mensen die getroffen zijn door deze actie) heus wel erbij krijgen op hun sites.

Tot slot even een kleine mededeling van BREIN zelf: "BREIN voert een structurele aanpak uit tegen illegale p2p-sites. In het afgelopen jaar werden 103 p2p-sites met vele honderdduizenden p2p-gebruikers afgesloten."
----
Ik moest gewoon even me sarcasme kwijt. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Rex op 27-09-2006 21:13 . Reden: bron toegevoegd ]

Rex

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bronvermelding?
Dacht dat BREIN helemaal niks kon uithalen... BREIN is nl een stichting opzich, zonder enige justitiele machtigingen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 12:21
McKaamos schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:05:
bronvermelding?
Dacht dat BREIN helemaal niks kon uithalen... BREIN is nl een stichting opzich, zonder enige justitiele machtigingen.
Dat wil nog niet zeggen, dat ze geen rechtzaak kunnen aanspannen. Maar zoals ReflexWolf schrijft, haalt BREIN ook helemaal niets uit, behalve dan een paar 3de rangs btsites neerhalen met een boze brief.

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Bronnen:

BREIN: http://www.anti-piracy.nl/Content/nieuws_overzicht.asp
Nu.nl: http://www.nu.nl/news/835...torrentsites_sluiten.html
DEVoTi0N schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:09:
[...] Maar zoals ReflexWolf schrijft, haalt BREIN ook helemaal niets uit, behalve dan een paar 3de rangs btsites neerhalen met een boze brief.
Exactly.

[ Voor 53% gewijzigd door Rex op 27-09-2006 21:12 . Reden: Quote toegevoegd en UBB code toegevoegd ]

Rex

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:47
ik ben al lang blij als ze de users niet aanpakken die redelijk wat uploaden :+
Ik hoop dat brein zich gaat realiseren dat het beetje dwijlen met de kraan open is :z

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DEVoTi0N schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:09:
[...]

Dat wil nog niet zeggen, dat ze geen rechtzaak kunnen aanspannen. Maar zoals ReflexWolf schrijft, haalt BREIN ook helemaal niets uit, behalve dan een paar 3de rangs btsites neerhalen met een boze brief.
Juist deze sites, omdat ze zo klein zijn, kunnen makkelijk gepakt worden met een boze brief. Het zijn misschien gewoon particulieren die het leuk vinden om een site op te zetten, misschien als een "hobbyprojectje". Een boze brief van Brein maakt je bang, en je sluit het snel af.

Grotere sites zijn lastiger te pakken, want die hebben gewoon iets van 'dikke vinger!'.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-03 13:21
Kleine sites laten zich gemakkelijk intimideren door een boze Brein-brief, omdat op het moment dat Brein echt actie onderneemt met juridische stappen en wint, de kleine site dit zich nooit zal kunnen veroorloven. Het vooruitzicht hieraan doet menig webmaster de deuren sluiten. Ik vind dit heldhaftig, en uiterst laf gedrag van Brein. In plaats van dat ze eens met echte argumenten kwamen?

Verwijderd

Zo vreemd is dat toch niet dat Brein deze sites laat sluiten? Als eindgebruiker is het vervelend dat Brein de sites afsluit, maar anderzijds worden hiermee wel illegale uploadplaatsen afgesloten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ReflexWolf schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:02:
...

Dit is een grote slag in de torrentwereld! ;( Maar wees niet getreurd myBittorrent, mininova en Torrentspy (allen in NL gehost) kunnen jullie (de in totaal (ongeveer) 50 mensen die getroffen zijn door deze actie) heus wel erbij krijgen op hun sites.

...
----
Ik moest gewoon even me sarcasme kwijt. >:)
Je vergeet wel even dan de sites die je daar noemt verzamelsites zonder daadwerkelijke tracker zijn, die dus maar van beperkt nut zijn. Als alle 'echte' torrentsites incl. hun trackers worden afgesloten heb je ook niks meer aan een mininova of torrentspy ;)

Verder hoort dit topic natuurlijk totaal niet thuis in Netwerken, ik heb daar een TR over gemaakt zodat een van de modjes hem kan verplaatsen naar NSTM, SG of HK.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

spyros schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:12:
ik ben al lang blij als ze de users niet aanpakken die redelijk wat uploaden :+
Ik hoop dat brein zich gaat realiseren dat het beetje dwijlen met de kraan open is :z
Nou, BREIN verdient geld met dweilen. Ze zouden dus wel stom zijn om de kraan te dichten...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer ze nu eens daadwerkelijk iets aan usenet gaan doen. Zal er waarschijnlijk nooit van komen, omdat ze dat niet aan durven te pakken (hoop ik :Y)).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

pven schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:10:
Ben benieuwd wanneer ze nu eens daadwerkelijk iets aan usenet gaan doen. Zal er waarschijnlijk nooit van komen, omdat ze dat niet aan durven te pakken (hoop ik :Y)).
Nou, usenet is heel moeilijk aan te pakken, omdat iedereen er vrij anoniem en vrij ontraceerbaar iets op kan zetten en de ISP's juridisch gezien niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud van hun cache. Dus naar wie moet de aanklacht?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

_DH schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:41:
[...]

Nou, usenet is heel moeilijk aan te pakken, omdat iedereen er vrij anoniem en vrij ontraceerbaar iets op kan zetten en de ISP's juridisch gezien niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud van hun cache. Dus naar wie moet de aanklacht?
[BREIN mode]
De artiest in kwestie zelf, als die geen muziek had gemaakt zou het ook niet illegaal geupload of gedownload kunnen worden :X
[/BREIN mode]

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:49:
[...] Verder hoort dit topic natuurlijk totaal niet thuis in Netwerken, ik heb daar een TR over gemaakt zodat een van de modjes hem kan verplaatsen naar NSTM, SG of HK.
Oh sorry, ik dacht dat bittorrent een soort van netwerk was en dat het sluiting van sites daarvan dus een soort van sluiting is van een deel van een netwerk. :p

En ja, je hebt deels gelijk over dat de sites die ik noemde weinig zijn zonder trackers. Het grappige is dat Bittorrent ook al DHT gebruikt (trackerloos). Daarnaast wordt er in besloten kring al aan een soort een super-backuptracker gewerkt die gekoppeld zal gaan worden aan ALLE torrents die geindexeerd zijn door de sites. (zie sites in mijn FP)
En zo zijn er meer initiativen in opkomst die ontwikkeld worden door de makers van de grootste BT clients.

[ Voor 6% gewijzigd door Rex op 27-09-2006 23:05 ]

Rex

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Je zou haast met z'n allen een aanéénschakeling van VPN Netwerken opzetten... Gewoon UPH!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Van een bekende site:
Total torrents in database 148,939
Total torrent downloads: 650,774,399
Total seeds: 1,806,887
Total leechers: 2,629,035
Total number of trackers: 1,492
Total searches today 1,359,411
Toch nog even een paar trackers te gaan :)
Waarvan de grootste ook meteen de bekendste is, die van de piratenbaai.

Zo'n Brein-actie is natuurlijk maar van kleine invloed.
Ik denk eerder dat providers invloed kunnen hebben op een teloorgang van BitTorrent, door alle bandbreedte-afknijpende technieken die verzonnen (of in een later stadium mischien opgelegd) worden. Pak de bron aan, knijp de uploadcapaciteiten van de mensen af.
Een overgroot deel van de mensen stop je al een heel eind wanneer je packet shaping gaat gebruiken, zoals Chello dat nu doet.
Nou, BREIN verdient geld met dweilen. Ze zouden dus wel stom zijn om de kraan te dichten...
_/-\o_

• Murcielago
  • Laatst online: 29-03 14:33
Shaggy_NL schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:06:
Je zou haast met z'n allen een aanéénschakeling van VPN Netwerken opzetten... Gewoon UPH!
En waarom zou je dat doen?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Speed24 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:13:
Pak de bron aan, knijp de uploadcapaciteiten van de mensen af.
En wat win je daar mee? Je moet idd de bron aanpakken, maar dat is niet de uploadsnelheid. Ik denk eerder dat je het moet zoeken bij de platen piraten alla Sony BMG enzovoort. Ze verkopen muziek voor belachelijke prijzen, en de kwaliteit van de muziek is vaak om te huilen.

Vroeger wou ik nog ooit Radio10Gold luisteren, maar tegenwoordig is dat van Talpa, alleen maar pulp muziek.

Zolang de platen maatschappijen niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn zal het illegale gebruik van muziek blijven bestaan. Er komen wel steeds meer bedrijfjes die muziek op een goeie manier verkopen, zonder DRM/etc. Nou nog een flink eind omlaag met de prijs en dan zijn we waar we moeten zijn.

Ik wacht op het moment tot alle muziek gratis is, en als je een artiest goed vind dat je dan maar een donatie doet. Als die methode mainstream is, dan zal de kwaliteit van de muziek ook verbeteren. Wie moet de "kut" muziek nou hebben? Ja grappig om 1x te luisteren, maar geen donatie. Dus hierdoor zal de slechtere muziek verdwijnen, en hebben onbekende artiesten een betere kans.

Om maar even semi-ontopic te komen: Ik wil meer upload, mijn 1mbit is al onvoldoende. Ik zou graag 100mbit willen (en nee, niet om onbeperkt illegaal materiaal te delen), dan hoef ik geen webserver te colocaten met hoge kosten, waar ik enkel prive gebruik van maak.

Geheel ontopic: BREIN gebruik je brein, hier schiet je niets mee op.
Je kan onkruid maaien, maar het blijft terugkomen, zolang je het niet bij de wortel aanpakt. Dus de platen maatschappijen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 23:33 ]

• Speed24
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:30:
[...]

En wat win je daar mee? Je moet idd de bron aanpakken, maar dat is niet de uploadsnelheid. Ik denk eerder dat je het moet zoeken bij de platen piraten alla Sony BMG enzovoort. Ze verkopen muziek voor belachelijke prijzen, en de kwaliteit van de muziek is vaak om te huilen.

Vroeger wou ik nog ooit Radio10Gold luisteren, maar tegenwoordig is dat van Talpa, alleen maar pulp muziek.

Zolang de platen maatschappijen niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn zal het illegale gebruik van muziek blijven bestaan. Er komen wel steeds meer bedrijfjes die muziek op een goeie manier verkopen, zonder DRM/etc. Nou nog een flink eind omlaag met de prijs en dan zijn we waar we moeten zijn.

Ik wacht op het moment tot alle muziek gratis is, en als je een artiest goed vind dat je dan maar een donatie doet. Als die methode mainstream is, dan zal de kwaliteit van de muziek ook verbeteren. Wie moet de "kut" muziek nou hebben? Ja grappig om 1x te luisteren, maar geen donatie. Dus hierdoor zal de slechtere muziek verdwijnen, en hebben onbekende artiesten een betere kans.
Als je kijkt naar meer dan alleen muziek, zoals naar films (dalijk Blu-Ray en HD-DVD - vele GB's) en spellen, dan gaat het wel op. Daarbij is het zo dat minder bandbreedte ook minder verkeer zal veroorzaken.

Ik zeg ook niet dat het de ultieme oplossing tegen piraterij is, dat zijn inderdaad ondere andere platenmaatschappijen zelf schuld. Spelontwikkelaars hebben naar mijn mening gewoon pech dat alles gekopieerd wordt, die zijn daar niet echt zelf debet aan (op wat slecht afgewerkte creaties van o.a. EA na).

Het punt dat ik eigenlijk probeerde te maken, is dat de oplossing tegen BitTorrent weldegelijk in de bandbreedte zit. Weinig upload = slechte community = niet bruikbaar systeem.
Helaas help je dan een op zich goed systeem (voor legale dingen) om zeep. Daarnaast los je de piraterij in het algemeen ook niet op.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18
Vindt Brein sowieso stom bezig. Muziek opnemen (downloaden) illegaal? Er werd vroeger niks anders gedaan.......casettebandjes iemand? Wilde je een nummer hebben, casetteband in je radio en opnemen maar (ok ok geluid was natuurlijk kut, maar het is dan ook al lang geleden). Nu download je het en klinkt het misschien ff wat beter op je zelf gebrande cdtje :) .

ontopic: Ze kunnen sluiten wat ze willen, 1 weg 2 nieuwe ervoor in de plaats. Er wordt altijd wel wat nieuws verzonnen.

Hallo

Verwijderd

Speed24 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:38:
Het punt dat ik eigenlijk probeerde te maken, is dat de oplossing tegen BitTorrent weldegelijk in de bandbreedte zit. Weinig upload = slechte community = niet bruikbaar systeem.
Wat is er mis met BitTorrent? Word voor veel meer doelen gebruikt dan illegaal downloaden (denk aan distributie linux/etc).
Helaas help je dan een op zich goed systeem (voor legale dingen) om zeep. Daarnaast los je de piraterij in het algemeen ook niet op.
Piraterij gaat door, of er nou upload is of niet. Hoe denk je dat 20 jaar geleden iedereen zijn muziek opnam? Van persoon 1 naar persoon 2, dus mochten ze alles afsluiten kwa P2P dan zullen veel meer mensen met hardeschijven gaan lopen, dit is veel sneller dan downloaden.

Ik haal zelf redelijk veel muziek van vrienden, iedereen helpt elkaar om een zo'n groot mogelijke collectie te bouwen. Dit is niet eens illegaal, omdat je niet upload en de muziek/films alleen binnen vriendenkring blijven :+

Spellen, ja oké, deze heb ik behoorlijk veel "illegaal", maar als ik een spel echt de moeite waard vind, dan zal ik deze graag aanschaffen. Ik heb 3x RA2 liggen en 1x RA1. En zo nog wel meer spellen waar ik veel plezier aan beleeft heb, dan wil ik hier graag voor betalen.

BREIN snapt niet dat het een kwestie is van gevoelens opbrengen voor het product, is een product (muziek/film/game/software) goed, dan wil ik ze sponzoren. Zo hoef ik Microsoft dus niet te sponzoren, die maken al 80% pure winst op Windows. 8)7
mach2 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:48:
ontopic: Ze kunnen sluiten wat ze willen, 1 weg 2 nieuwe ervoor in de plaats. Er wordt altijd wel wat nieuws verzonnen.
semi-offtopic: Een uitgeholde steen in het park met een HDD? Stroom getapt van een lantarenpaal. En dan via WiFi de bestanden uitwisselen. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 23:53 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
BREIN heeft helemaal geen sites gesloten, dat mogen ze niet en kunnen ze ook niet.

Wel hebben ze weer eens gedreigd met een rechtszaak en hebben de eigenaren van de websites besloten om de sites te sluiten.

Misschien heeft BREIN wel 1000en brieven verstuurd en zijn er nu dus 109 sites "gesloten", dat zullen we nooit weten!

• Speed24
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:52:
[...]
Wat is er mis met BitTorrent? Word voor veel meer doelen gebruikt dan illegaal downloaden (denk aan distributie linux/etc).
Ik zeg niet dat ik tegen BitTorrent ben. Wat mij betreft mogen alle downloads (zoals nu al bij bijv. OpenTTD, OpenOffice en uTorrent) via BitTorrent gaan, dat zou ik alleen maar toejuichen.

Ik geef alleen aan dat naar mijn mening de Brein-acties geen zin hebben. Als ze iets willen bereiken, doen ze het maar via de providers.
Het effect was duidelijk zichtbaar bij de piratenbaai. Ten tijde van de politie-inval kwamen er ineens heel veel bezoekers op andere sites (zoals mini...), die met meerdere trackers werken.
Daarna is door alle media-aandacht het aantal gebruikers op beide sites (piratenbaai en mini...) flink gestegen.

Blijkbaar hebben ze dus nog niet de goede manier gevonden om illegale verspreiding via BitTorrent te voorkomen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, ik zie geen relatie met Netwerken, en verder start je maar een blog om je persoonlijke sarcasme te ventileren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.