harde schijf wissen & defecte adapter

Pagina: 1
Acties:

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een probleem. Hij heeft een Medion md9783, waarvan de adapter kapot is, zodat hij de harde schijf niet kan wissen.
Nu heb ik een hp nc6120, zou het mogelijk zijn om de harde schijf uit de medion in mijn hp te plaatsen? Of is dat onveilig?
Als er toevallig iemand is die een adapter in de aanbieding heeft voor de Medion md9783 is dat natuurlijk ook een mooie oplossing.
Een andere optie is misschien mijn adapter gebruiken op zijn Medion. Wat maakt adapters in deze optie compatibel? Aantal Watt? Of kan ik dit idee beter laten varen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de hdd in een behuizing hangen of met een converter in een pctje. Maar verder is het ook prima mogelijk om de hdd in een andere notebook te hangen, die dingen zijn gewoon universeel namelijk.

• bulle bas
  • Niet online
Dank je! Wat bedoel je in dit geval met een behuizing of converter?
Ik zat net te denken: als ik de schijf in mijn pc plaats, dan zal windows XP niet meer willen booten denk ik vanaf die schijf, tengevolge van het strikte ms-licentiebeleid, nietwaar?
Of zou ik ook zonder win xp de schijf kunnen wissen?

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Een andere adapter is meestal best mogelijk, hoor. Let inderdaad even op het vermogen en afgegeven voltage. Probleem is vaker of het aansluitstekkertje wel past...
Overigens zijn die adapters helemaal niet zo duur en hoef je die Medion niet perse af te schrijven. Of was er een andere reden om die schijf te willen wissen?

• bulle bas
  • Niet online
De reden is inderdaad dat hij weggaat; hij moet verkocht worden. De USB-poorten zijn niet meer te gebruiken :|

Even off-topic: enig idee hoeveel dit waard is?
• Pentium 4, 2.0 Ghz
• 14 TFT XGA Color Display
• 20 Gb. Harddisk
• 2x USB, FireWire, VGA, parallel, TV-out, intern 56K Modem
• 2 geïntegreerde luidsprekers
• Li-on accu
• 3.5ich diskette
• 24x Combo-drive: DVD-player / CD-RW brander
• 10/100Mbit Fast-Ethernet LAN
• Geïntegreerd touchpad met 2 muistoetsen en 1 scrolltoets
• Microsoft Windows XP
• Diverse software (PowerDVD, Nero, Office 2003 etc.)
• Infrarood