Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Duitse taal op HP HW6915 vervangen door NL/EN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT's

Mijn probleem:
ik krijg binnekort een PDA HP iPAQ HW6915 , maar hier staat Windows Mobile 5.0 Duits op!
ik wil dus graag de nederlands/engels versie erop hebben..

Kun je Windows Mobile 5.0 gewoon downloaden? Moet je deze kopen?
Kun je deze zelf installeren via SD ? Moet die geflashed worden?

Ben wel bekend met PDA's maar kan niet echt info vinden over windows mobile :s

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Er zit een rom van een bepaald land op. Als jij de engelse rom op internet kan vinden, dan kan je die er gewoon overheen installeren. Let wel op dat je dan al je gegevens kwijt bent ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als aanvulling op bovenstaande: roms zijn copyrighted dus ergens downloaden is niet legaal.
Voor een legale rom-update kun je het beste contact opnemen met HP of de leverancier. Maar het is dus mogelijk :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• DaannO
Canaria schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:02:
Als aanvulling op bovenstaande: roms zijn copyrighted dus ergens downloaden is niet legaal.
Voor een legale rom-update kun je het beste contact opnemen met HP of de leverancier. Maar het is dus mogelijk :)
Volgens HTC nederland is het veranderen van rom dat van hun makelij is, niet illegaal. Volgens hun mag je gewoon de oorspronkelijke rom veranderen door een rom van een andere taal die ook door HTC officieel is uitgebracht.

Het is dus dan inderdaad wel de bedoeling dat je een officiele rom van HP gebruikt, maar die er dus in zetten mag wel degelijk :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom koop/krijg je eigenlijk een Duitse PDA?

En ik denk overigens niet dat HP je een Engelse of NL ROM zal doen toekomen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DaannO
Gunner schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:07:
Waarom koop/krijg je eigenlijk een Duitse PDA?

En ik denk overigens niet dat HP je een Engelse of NL ROM zal doen toekomen.
Waarom niet? HP brengt, net als htc, nieuwe roms uit voor hun producten. Dus als je de engelse rom update download, is er niks aan de hand.

En in Duitsland is het soms goedkoper ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Het gaat hier over een ebay product. kan de pda alleen in duitsland/US/HongKong.

die dingen kosten nieuw 580/630, dus vandaar.
Mja, als ik nu een pda haal uit duitsland met een duitse rom erop, wat zijn mijn kansen dat ik een engels rom kan 'vinden' ?

Tips?

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:23:
Mja, als ik nu een pda haal uit duitsland met een duitse rom erop, wat zijn mijn kansen dat ik een engels rom kan 'vinden' ?

Tips?
Legale kansen : 0%
Illegale kansen : Zoek en gij zult vinden..... maar is lastig zoeken want is een relatief nieuw apparaat. en Houdt er rekening mee, gaat de rom-update fout....dagdag 6915

• DaannO
the_nowhereman schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:29:
[...]

Legale kansen : 0%
Illegale kansen : Zoek en gij zult vinden..... maar is lastig zoeken want is een relatief nieuw apparaat. en Houdt er rekening mee, gaat de rom-update fout....dagdag 6915
Kijk, hier kan je alle legale roms vinden van de HP 6915, echter is er nog geen update voor de engelse versie. Dus dat betekent dat je daar nog even op moet wachten voordat je hem engels kan maken.

Succe verder :)

PS: Hier staan nog meer nuttige info!

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 28-09-2006 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties, heb een mailtje gestuurd naar HP vragend of ze de originele rom beschikbaar kunnen stellen.
Mss dat deze ook elders beschikbaar is..

Komt denk ik wel goed, ik ga er in ieder geval wel voor.
Zal het hier laten weten of het gelukt is.

Gr

Verwijderd

Topicstarter
HP zegt geen ROM's uit te delen :/
Een van de ebayers beweert dat zijn PDa multi langual is.. dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk !?

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:59:
HP zegt geen ROM's uit te delen :/
Een van de ebayers beweert dat zijn PDa multi langual is.. dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk !?
Dat is ook hoogst onwaarschijnlijk, dit omdat de taal het grootste gedeelte van een pda inneemt. Vandaar de verschillende roms voor andere landen ;)

Verwijderd

hallo is het je al gelukt om de taal te veranderen ???

zou dit ook graag willen doen

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:11:
[...]

Waarom niet? HP brengt, net als htc, nieuwe roms uit voor hun producten. Dus als je de engelse rom update download, is er niks aan de hand.

En in Duitsland is het soms goedkoper ;)
maar soms wel andere specs: de duitste HTC P3300 bijvoorbeeld heeft geen wifi en de Nederlandse wel, dan mag hij dus wel goedkoper zijn: je krijgt een ander toestel

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:02:
[...]

maar soms wel andere specs: de duitste HTC P3300 bijvoorbeeld heeft geen wifi en de Nederlandse wel, dan mag hij dus wel goedkoper zijn: je krijgt een ander toestel
Ik zie niet hoe dat hier van toepassing is. :?

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:05:
[...]

Ik zie niet hoe dat hier van toepassing is. :?
jij begint erover dat toestellen in duitsland soms goedkoper zijn (heeft ook niks te maken met de vraagstelling) en ik reageer alleen maar met de melding dat dat ook komt omdat de toestellen niet altijd vergelijkbaar zijn en soms andere specificaties hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 09:48 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31

Sabbi

je denkt aan mij.

Even voor alle duidelijkheid, een ipaq naar een andere taal flashen is dus niet legaal... Dat het bij htc ofzo misschien wel mag kan zijn, maar volgens de HP licentievoorwaarden mag het dus niet, je hebt nl alleen een licentie voor WM in de betreffende taal. Ook op originele firmwares rust namelijk nog steeds copyright. Daarom kan je ook niet zomaar de EN upgrade downloaden en installeren, de upgrade zal dan weigeren. Dat daar dan weer talloze hacks voor zijn moge duidelijk zijn uit alle enthousiaste antwoorden hier. ;)

• DaannO
Sabbi schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:16:
Even voor alle duidelijkheid, een ipaq naar een andere taal flashen is dus niet legaal... Dat het bij htc ofzo misschien wel mag kan zijn, maar volgens de HP licentievoorwaarden mag het dus niet, je hebt nl alleen een licentie voor WM in de betreffende taal. Ook op originele firmwares rust namelijk nog steeds copyright. Daarom kan je ook niet zomaar de EN upgrade downloaden en installeren, de upgrade zal dan weigeren. Dat daar dan weer talloze hacks voor zijn moge duidelijk zijn uit alle enthousiaste antwoorden hier. ;)
Zou jij voor mij kunnen opzoeken waar in de licentie staat dat je niet een andere officiele rom erop mag zetten in een andere taal? Want ik heb met HP aan de telefoon gezeten, en die wisten me te vertellen dat er geen upgrade is, maar als die er wel zou zijn, dan zou het gewoon mogen. :?
Pagina: 1