Laptopkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Jahoor er is er weer eentje! Een topic van iemand die een laptop wil kopen...

Ik ben al maanden andere laptoptopics aan 't volgen, lezen en uitspitten op zoek naar DE laptop.
Deze week wil ik m'n definitieve keuze maken! Of ik koop 1 van onderstaande laptops
(dat wordt dan de Dell Inspiron 6400) of ik wacht nog 1 a 2 maanden en koop een (van onderstaande) andere....

Reden dat ik de Dell Inspiron 6400 deze week zou willen kopen is (jaja Nederlander) de lage prijs!
Als ik me na jullie meningen/ adviezen toch bedenk dat ik beter voor 'n andere laptop kan gaan,
wacht ik nog even met de aankoop ivm lager worden van prijzen/ nieuwe hardware....

Mijn doeleinden zijn vrij basic:
-Uiteraard het standaard verhaal a la: Word/ Powerpoint/ Excel en dat soort stuff
-Ook zou ik graag muziek en films mee willen afspelen (gewoon via WMP, dus ook standaard)
-Voor de rest wil ik de laptop gewoon gebruiken om een beetje op internet te surfen en dergelijke
-De laptop wil ik ook gebruiken om aan te sluiten op TV om zodoende films te kijken op 'n groter scherm
-Omdat ik 'm vaak mee wil gaan nemen moet hij dus ook compact zijn! Dit houdt in: < 15,4"
-Als laatste wil ik er mee kunnen gamen! De nieuwere spellen wil ik redelijk kunnen draaien

Aspecten die de laptop moet bevatten:
-Duo (2) Core processor
-Goede Gra-ka
-Minstens 1 GB RAM
-Ingebouwde BT-module (grote pre)
-HD van minstens 80 GB (het liefst ga ik voor een 7200 rpm schijfje)
-DVD-rom (ik hoef niet perse een DVD-brander in m'n laptop, zou uiteraard wel handig zijn)

Uiteraard heb ik al veel eigen research gedaan!
Zowel GoT, google en andere internetsites heb ik afgestruind in de zoek naar DE laptop.
Ook ben ik bij verschillende zaken (Dixons/ Yorcom) langsgeweest om 't een en ander te vragen...

Uiteraard is m'n budget ook niet oneindig. Ik kan wel blijven en blijven doorsparen maar 't
houdt een keertje op. Daarom heb ik het maximum bedrag van 1300 euro ingesteld!
Lijkt mij een voldoende bedrag om een laptop samen te stellen/ te kiezen die aan mijn eisen voldoet!

Zodoende heb ik een hele (was)lijst aan, voor mij, goede/ mooie laptops samengesteld:

Dell Inspiron 6400
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/7286/delliyt4.png
1130 euro

Yes eindelijk een mooie aanbieding van Dell waardoor deze configuratie zo 'goedkoop' uitkomt.
Ik volg het Dell Inspiron 6400 topic al maanden en vind 't een prachtige laptop voor 'n mooie prijs.
Het grootste voordeel is dus (deze week) de prijs. De grootste nadelen zijn: 15,4" en de X1400!
Zoals ik al zei wil ik 'n mobiel apparaat bij me hebben en 15,4" is echt het maximum wat ik met me mee wil dragen. Wat de X1400 betreft: Eigenlijk geen gra-ka om redelijk games op te kunnen draaien...

Zepto Znote 6314W
Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/5492/zeptoian5.png
1295 euro

Wat 'n beauty! Echt werkelijk een design waar ik van ga kwijlen. Het oog wil ook wat en dit is werkelijk echt 'n plaatje! Dit is wel de laptop die ik op dit moment neig te kopen maar, hier heb ik ook nog de meeste vragen over. Nadeel wat ik me kan bedenken is dat er 'maar' een T2050 processor inzit. Is deze processor genoeg om aan mijn eisen te voldoen? Zal deze processor geen problemen opleveren bij het spelen van games? Helaas kan er geen T2300 of T2400 worden geselecteerd in deze laptop.
De volgende processor die gekozen kan worden is de: 1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600 2MB.
Is natuurlijk wel een Core 2 Duo maar kost ook weer 100 euro meer! Maar zoals ik al zei: Als het geen Dell Inspiron 6400 wordt spaar ik gewoon nog 1 of 2 maandjes door die 100 euro is dan niet echt het probleem! Grote voordelen van deze laptop zijn de mobiliteit van deze laptop, het wat mij betreffende ubergeile design/ kleur en natuurlijk de graka. Een nVidia Geforce Go 7600 512MB in 'n laptop is nice!

Nu komt dus mijn vragenlijst wat betreffende deze laptop:
1. Zal de T2050 de bottleneck vormen van deze laptop?
2. Zou jij dan voor 100 euro extra kiezen voor de 1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600 2MB?
3. Ik kom NIET uit het geheugen wat ik er in moet plaatsen. Via zepto.nl kun je dus zelf je laptop configureren. Elke betere 'stap' die je neemt heeft uiteraard een hogere meerprijs. Ik heb nu gekozen voor 1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ wat een meerprijs heeft van een kleine 100 euro terwijl bij dit geheugen: 1536MB (1024+512) DDR2 PC5300 geen extra meerprijs staat...
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe 't nou precies zit?
4. Er wordt een Legitieme Windows® XP Home Edition bijgeleverd...
Zit daar dan gelijk de SP2 bij of kan ik die automatisch (en gratis) upgraden?
5. Ik kom ook niet uit de DVD-Roms die ik allemaal kan kiezen. Bij Zepto kun je kiezen uit:
---Combo DVD/CD-RW Burner
---DVD-RW Dual Layer Burner
---DVD-RW Dual Layer Burner Slot-in

Met de Combo kan ik dus DVD's/CD's kijken en CD's branden?
Met de DVD-RW Dual Layer Burner kan ik zowel DVD's/ CD's kijken en branden?
Maar wat is dat Slot-in nou precies? Ik ben er echt nog steeds niet achter namelijk...
6. Tenslotte: Zijn er mensen met ervaringen met Zepto?

Asus A6T-AP008B
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/3725/asusich2.png
1099 euro

Een mooie lage prijs voor een goed uitziende laptop qua specs. Ook heb ik geen idee hoe de processor is tov (bijvoorbeeld) de Intel Duo Core processor die in de Zepto/ Dell zit. Is dit dus een goede, snelle & betrouwbare processor of niet? De videokaart lijkt mij ook aardig goed, alhoewel hij 128 MB is! Toch lijkt hij me beter dan de X1400 van de Dell, klopt dit? Ik heb liever een schijfje van 7200 rpm zoals ik al zei maar, als het echt niet anders kan, zoals in deze laptop neem ik genoegen met een 5400 rpm'tje.
Voor de rest zit er geen BT in en vind ik het design niet echt supermooi...
Ik heb 'm toch in mijn lijst gezet omdat hij mooie specs heeft voor een mooie prijs...
(de processor en graka zijn toch goed in deze laptop? Of klinkt het heel stoer en mooi en is 't eigenlijk niks)

HP Pavilion dv5264
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/6496/hpime9.png
1195 euro

Ongeveer dezelfde specs als de hierbovenstaande Asus! De laptop heeft een strak design en ziet er best nice uit! Wel een T2300E processor met 667MHz geheugen! (zie ik als voordeel) Zit ook een (in mijn ogen) goede videokaart in!? Helaas geen geintergreerde BT en een 5400 schijfje maar wel 'n mooie prijs!

Voor de rest heb ik nog 3 laptops gevonden die ik niet zo uitgebreid zal bespreken:
- ASUS A8JC-H033H:
- Toshiba Satellite A100-635
- Toshiba Satellite A100-683

Dit zijn in mijn ogen echte budget-oplossingen...
Ik wil 'n stoere, mobiele, strakke laptop en deze laatst drie genoemde zijn dat niet echt...

Nog wat algemene vragen wat betreffende laptops:
1. In elke nieuwe laptop zit toch gewoon de hardware/ software om draadloos te kunnen internetten?
2. Zijn er voor de rest nog aansluitingen nodig of handig voor in de toekomst? Ik wil m'n laptop nu dus al kunnen aansluiten op 'n TV om zo films te kijken maar, zijn er nog aansluitingen die ik nu nog niet nodig kan hebben of over 't hoofd zie maar, in de toekomst zeker handig kunnen zijn...?
3. Is 'n OS noodzakelijk? Scheelt je zo 100 euro? Ik heb hier nog een legale Windows XP Home cd liggen die bij m'n desktop is geleverd? Maar ik weet dus niet of ik deze cd kan gebruiken om ook XP op m'n laptop te installeren? Of is dat het verhaal dat je 1 OS-cd geen 2x (of meer) mag gebruiken om XP te installeren? Als dit zo is, houd ik erover op en haal ik deze vraag uit dit topic!

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 15:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Dat zijn een hoop vragen ;)

De T2050 heeft een FSB van 533Mhz i.p.v. de gebruikelijke 667 Mhz. Mijn advies is om toch nog even door te sparen voor de Core 2 Duo, want hiertussen zit een redelijk groot verschil in performance!

2. Zou jij dan voor 100 euro extra kiezen voor de 1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600 2MB?
Ja!

3. Ik kom NIET uit het geheugen wat ik er in moet plaatsen. Via zepto.nl kun je dus zelf je laptop configureren. Elke betere 'stap' die je neemt heeft uiteraard een hogere meerprijs. Ik heb nu gekozen voor 1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ wat een meerprijs heeft van een kleine 100 euro terwijl bij dit geheugen: 1536MB (1024+512) DDR2 PC5300 geen extra meerprijs staat...
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe 't nou precies zit?

Twee repen van (precies) hetzelfde geheugen gebruiken Dual Channel (=snelheidswinst). In het geval van 1024MB + 512MB gaat dit dus niet op, maar je hebt wel meer geheugen. Mijn advies is om de 1024MB + 512MB te nemen omdat dit meer snelheidswinst / geheugencapaciteit opleverd dan de 2x 512MB, welke welliswaar op Dual Channel draait.

4. Er wordt een Legitieme Windows® XP Home Edition bijgeleverd...
Zit daar dan gelijk de SP2 bij of kan ik die automatisch (en gratis) upgraden?

Bij de XP edities die nu bij computers wordt geleverd mag je vanuit gaan dat SP2 is voorgeïnstalleerd.

5. Ik kom ook niet uit de DVD-Roms die ik allemaal kan kiezen. Bij Zepto kun je kiezen uit:
---Combo DVD/CD-RW Burner
---DVD-RW Dual Layer Burner
---DVD-RW Dual Layer Burner Slot-in

Met de Combo kan ik dus DVD's/CD's kijken en CD's branden?
Met de DVD-RW Dual Layer Burner kan ik zowel DVD's/ CD's kijken en branden?
Maar wat is dat Slot-in nou precies? Ik ben er echt nog steeds niet achter namelijk...

Met een DVD-RW kan je altijd zowel CD's als DVD's branden. Dual Layer (2 lagen) betekent dat je 2x de grote van een standaard capacieit van een DVD kan branden, mits de dvd-schijf het ook ondersteund.
Een slot-in is een dvd speler waar je de dvd in moet schuiven, dus zonder uitkomende lade.

6. Tenslotte: Zijn er mensen met ervaringen met Zepto?
De Zepto is een laptop van het merk Compal. Compal maakt al jaren behuizingen voor Acer, Asus, etc en is daarmee 1 van de grootste laptopfabrikanten van de wereld. Nu komen zij ook met eigen merk laptops op de markt waar veel positieve reacties over te vinden zijn (www.notebookreview.com en hier op GOT).

Nog wat algemene vragen wat betreffende laptops:
1. In elke nieuwe laptop zit toch gewoon de hardware/ software om draadloos te kunnen internetten?
Ja

2. Zijn er voor de rest nog aansluitingen nodig of handig voor in de toekomst? Ik wil m'n laptop nu dus al kunnen aansluiten op 'n TV om zo films te kijken maar, zijn er nog aansluitingen die ik nu nog niet nodig kan hebben of over 't hoofd zie maar, in de toekomst zeker handig kunnen zijn...?
TV-out is altijd handig als je beeld op een TV aansluit ;). Maar zo op het eerste gezicht zit deze op alle laptops van jouw keuze.

3. Is 'n OS noodzakelijk? Scheelt je zo 100 euro? Ik heb hier nog een legale Windows XP Home cd liggen die bij m'n desktop is geleverd? Maar ik weet dus niet of ik deze cd kan gebruiken om ook XP op m'n laptop te installeren? Of is dat het verhaal dat je 1 OS-cd geen 2x (of meer) mag gebruiken om XP te installeren? Als dit zo is, houd ik erover op en haal ik deze vraag uit dit topic!
Officieel mag je maar 1 licensie van XP gebruiken, dus op 1 computer. Als je een legale versie van Windows XP thuis hebt liggen kan je er voor kiezen om geen besturingssysteem te selecteren, mits dit mogelijk is natuurlijk.

Suc6 ermee

[ Voor 19% gewijzigd door radem205 op 27-09-2006 21:11 ]

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Over de A6T, deze heeft wel degelijk 256 mb video ram. En blue-tooth hebben sommige wel andere niet, daar is geen touw aan vast te knopen.

• radem205
En hier nog en laptop die aan je eisen voldoet:

15,4" scherm: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-09-1053.html
14" scherm: http://www.laptops4u.nl/info/hgl30-02-1104.html

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Uit het Inspiron 6400 topic gepost door Neok_:

Momenteel voor € 1.321,55:
- Intel Core 2 Duo T7200
- 2x 1GB 533mhz ram
- 120GB 5400rpm HD
- 1680LCD
- X1400
- BT
- 9-cell
- WinXP MCD + media
- Recovery cd
- 1 Yr collect&return

Dan zou ik dus gewoon lekker 21,55 euro over mn budget gaan of even bellen en die 21,55 euro er af praten. Dat moet echt wel lukken! Misschien die hardeschijf nog even wisselen voor een 100GB 7200rmp. Of het scherm downgraden.

• CLB
  • Niet online
@ radem205:
-Dat geheugen staat een beetje raar aangegeven op die site van Zepto inderdaad.
1024 + 512 MB is gratis en 2 x 512 667 MHz geheugen kost een kleine 100 euro...

Als ik ga voor de 1536 MB geheugen heb ik dus 100 euro 'over' en kan ik voor de Intel® Core™2 Duo T5600 2MB gaan

-Ahaa dan wil ik voor die 20 euro wel 'n slot-in DVD-drive.. das retemooi namelijk :)

-Tsjaa ik dacht, misschien vergeet ik zeer handige aansluitingen

-Hmm als ik geen OS neemt scheelt dat ook weer een kleine 100 euro dus...

-Naja wat 'n vaagheid. Toen ik begon met maken van m'n TS (ik ben begonnen om 17.30) werkte laptops4u.nl dus niet. Ik wilde dus ook kijken naar wat Compals, omdat je hier ook vele kanten mee op kunt. Ik zal nog even wat configgen op de site en de gevonden laptops in m'n TS opnemen!

@ Jophie:
Volgens mij zijn er ook verschillde graka's te krijgen in de Asus A6T dus vandaar...
Naja de A6T versie die ik in mijn TS heb staan heeft dus 128 MB geheugen (logisch voor 1099 euro)

@ KappuhH:
Heb ik ook nog aan gedacht maar dan is de X1400 echt de grote bottleneck en dat is f*cked dus!
En ik opende dit topic nu eigenlijk met de hoofdvraag: Of nu de goedkope Dell of gewoon doorsparen en 'n duurdere laptop nemen. Zodoende kan ik de duurdere Dell (met dus betere config) ook 2 maandjes later kopen... (no offense hoor, toch bedankt!!)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 15:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:12
radem205 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:08:
Dat zijn een hoop vragen ;)

De T2050 heeft een FSB van 533Mhz i.p.v. de gebruikelijke 667 Mhz. Mijn advies is om toch nog even door te sparen voor de Core 2 Duo, want hiertussen zit een redelijk groot verschil in performance!
Mijn antwoord: is moeilijk te zeggen.
Eén ding is zeker: Ten opzichte van een Core Duo T2300 biedt een Core 2 Duo T5500 niet erg veel winst in prestaties (zie ook deze review). Natuurlijk het gaat hier om een afgeslankte versie van de Core Duo nl. de T2050 tov een iets betere versie van de Core 2 Duo nl. de T5600, dus het verschil zal iets groter zijn (schat 10 à 15%). De Core 2 Duo met 4 MB cache, dus de T7xxx, heeft wel nog wat betere performance (nog eens ongeveer 10 à 20%), maar mogelijk iets minder batterijtijd. Uiteraard is die ook duurder en valt dus misschien buiten je budget. Nu over die 100 euro extra, als je niet krap bij kas zit is dat het overwegen waard, maar zou er toch ook niet veel meer aan hangen.

Als de X1400 de bottleneck is, zal de 7400 Go (uit de HP) dat ook zijn. Deze zijn namelijk zo goed als evenwaardig. Natuurlijk, het is niet zo makkelijk een relatief kleine laptop te vinden met goede graka.

[ Voor 8% gewijzigd door LievenD op 27-09-2006 21:33 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
@ TS ik heb nu net sinds een week de Toshiba Sattelite A100-683 ( kost nu € 1019,00 !! ). SPECS

En met zijn T2250 en 1024 MB en standaard Bluetooth en ATi X1600 met 256 MB dedicated memory en 120 GB SATA HD vind ik het een beetje kort door de bocht om zo een laptop een budget ding te noemen :?

Een ATi X1400 komt echt niet in de buurt van de ATi X1600 namelijk...kijk maar eens.

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-09-2006 21:41 ]

• CLB
  • Niet online
@ LievenD:

Je uhm bekijkt/ vergelijkt 'm verkeerd! In de door mij gekozen Zepto zit nu de:
Intel® Core™ Duo Core Processor T2050 (1.60, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
en de 1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600 2MB kost tov daarvan dus 100 euro meer...

Jij vergeleek de Core 2 Duo processor met de T2300 dus dat klopte niet!

Wel onwijs bedankt hoor daar niet van maar, wat zou de snelheid/ performancewinst zijn tov de T2050?

Intel® Core™ Duo Core Processor T2050 (1.60, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) naar
Intel® Core™ 2 Duo processor T5600 (2MB Cache/1.83GHz/667MHz FSB) kost ongeveer 100 euro

Intel® Core™ Duo Core Processor T2050 (1.60, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB) naar
Intel® Core™ 2 Duo processor T7200 (4MB Cache/2.00GHz/667MHz FSB) kost ongeveer 170..

Zou jij dan ook weer die extra 70 euro neerleggen of wordt dat TE...?
LievenD schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:28:
[...]
Als de X1400 de bottleneck is, zal de 7400 Go (uit de HP) dat ook zijn. Deze zijn namelijk zo goed als evenwaardig. Natuurlijk, het is niet zo makkelijk een relatief kleine laptop te vinden met goede graka.
Hmm ik dacht de X1400 ongeveer te vergelijken was met de 7200 of nog minder...
Tsjaa is inderdaad 'n lastige keuze maarja ik wil echt 'n kleinere laptop met 'n goede graka!

Helaas wordt 't wel een steeds duurder plan dan maarja ik heb de tijd opzich wel om te sparen...

Maarja dan komen er bedragen uit die 300 euro hoger liggen!
Opzich geen probleem want, het geld komt er wel maar 't moet een keertje ophouden natuurlijk...

Intel® Core™ Duo Core Processor T2050 (1.60, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
1024MB 667MHZ DDR2 PC5300 - (2x512)
Legitieme Windows® XP Home Edition
14" WXGA Crystal Clear 1280x768
nVidia Geforce Go 7600 512MB graphics
80GB (7,200 rpm) SATA Hitachi
DVD-RW Dual Layer Burner Slot-in
Built-in bluetooth
6 Cell Standaard Batterij
Kost dus 1300,-

Echt jammer dat hij niet met 'n T2400 ofzo geleverd kan worden voor 1400,- dan was ik klaar :|

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
2048MB (2x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ
Legitieme Windows® XP Home Edition
80GB (7,200 rpm) SATA Hitachi
Built-in bluetooth
Kost 1550,-

@ WiLLoW_TieN:
Uhm ja klinkt inderdaad wat vreemd maar, zo bedoelde ik het zeker niet hoor!
Wat het is, is dat ik dat zo'n alledaags laptopje vind. En dan moet je me niet verkeerd begrijpen! Maar ik heb al veel mensen op GoT gezien die 'm hebben gekocht en hij heeft ook werkelijk goede specs maar, uhm tsjaa ik ben een beetje verwaand ofzo. Loop graag met speciale dingen en de Toshiba Sattelite A100-683 heeft niet DAT speciale in zich wat ik eigenlijk zoek. Wel moet je bedenken dat ik 'm toch in m'n TS heb gezet omdat, hij nog steeds 'n kanshebber is :)

[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 28-09-2006 10:54 ]

• KappuhH
  • Niet online
Ik heb het idee dat de keuze van een laptop bij jou een beetje op de videokaart vast zit. Stel dat je elke dag 1,5 uur gamed, dan volstaat de X1400 bijvoorbeeld niet. Maar als je 2 uur per week gamed kun je volgens mij best met een X1400 volstaan. Dus: hoeveel ben je van plan te gaan gamen?

offtopic:
Als je dát speciale wilt koop je een Dell Precision M65 :D

[ Voor 11% gewijzigd door KappuhH op 27-09-2006 22:08 ]

• CLB
  • Niet online
Naja wat ook een groot punt is, is dat ik nu 20 jaar ben, 2e jaars student en eigenlijk binnen een half jaartje toch wel op mezelf wil gaan wonen. Aangezien de desktop half van mij is en half van m'n moeder, blijft die gewoon thuisstaan en dus heb ik 'n computer nodig in m'n nieuwe onderkomen...

Daarom kwam er in me op: Een snelle processor en een goede gra-ka zijn wel vereist...

Hoeveel ik precies ga gamen ofzo kan ik niet zeggen, maar ik wil 'n beetje future-proofjes zijn!

offtopic:
Die heef net niet DIE speciale gra-ka die ik zoek ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 27-09-2006 22:15 ]

• KappuhH
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:13:
Naja wat ook een groot punt is, is dat ik nu 20 jaar ben, 2e jaars student en eigenlijk binnen een half jaartje toch wel op mezelf wil gaan wonen. Aangezien de desktop half van mij is en half van m'n moeder, blijft die gewoon thuisstaan en dus heb ik 'n computer nodig in m'n nieuwe onderkomen...

Daarom kwam er in me op: 1 laptop, snelle processor en een goede gra-ka...
Dus ik denk dat je dan 3 keuzes hebt, namelijk:

- Budget verhogen
- Iets mindere graka
- Iets mindere cpu
- Een poosje wachten tot de prijzen lager liggen (dit werkt waarschijnlijk niet ;-))

Persoonlijk had ik voor de optie met een iets mindere graka gekozen. Maar dat heeft dan ook weer met m'n gamegedrag te maken. Ik zou in ieder geval genoegen nemen met een X1400 (het is dan ook 'maar' een 15,4" dus daar zal je nooit echt lekker op kunnen gamen. Ga je toch voor het gamen koop dan zo'n laptop bij laptops4u, met een 7600 dr in en een iets mindere processor, de T2300E. Als je toch voor een Dell gaat: bellen, bellen en nog eens bellen. Het zijn er heel schappelijke mensen en je moet blijven klagen dat je het te duur vindt. In je eerste config moet je er bijv geen resource cd, bluetooth, dvd brander enz bij doen. Als je eenmaal een echte aantrekkelijke prijs hebt, waarvan je denkt: hmm.. dit zou ik wel eens kunnen doen, dan ga zeg je iets in de trend van: ik zou accoord gaan als ik de resource cd, bleutooth en de brander (brander is beetje 'gewaagd') er nog bij krijg.

offtopic:
Dat is de kaart voor 2D dingen. Ideaal voor Photoshop en videobewerking, in games presteerd hij helaas iets minder.

[ Voor 4% gewijzigd door KappuhH op 27-09-2006 22:24 ]

• CLB
  • Niet online
Ik zal morgen is kijken naar de Compals die laptops4u aanbiedt!
Je kunt daar mooie configs samenstellen heb ik al gezien maar, die laptops zelf: Groen :X

Nja morgen gaat mn laptop-zoektocht weer verder, nu slaap ik :z

Verwijderd

eentje van acer..

AS5672AWLMi

legitime Windows® XP Home Edition
Intel® Core™ Duo processor T2250 1.73GHz (FSB: 533MHz)
15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite
2048MB DDR II RAM (2x1024)
120GB HDD (5400rpm S-ATA)
Super Multi DVD-RW Double Layer (slot)
8-cell LiIon
56K modem
Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g
ATI X1600 128MB/512MB HM
BT
DVI
1.3MP Camera
5-in-1 card reader
AZB

EUR 1.399

lijkt me redelijk genoeg voor zo een systeem..koopje -voor mij toch :p - wat je krijgt voor cpu, mem en graka..en je zit nog onder de 1500 eh :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 01:18 ]

• CLB
  • Niet online
@ radem205:
Ik las in het Compal topic dat jij dus 'n Compal hebt besteld?
Welke heb je precies besteld/ welke specs en uiteraard voor welke prijs...?

@ dgen:
Ik heb ook naar de Acers gekeken maar, lees vaak dat de scharnieren/ behuizing kapot gaan en dat is niet echt iets wat ik wil bij 'n laptop van 1300 euro. Zodoende heb ik geen Acers in m'n TS neergezet. Ik moet wel zeggen dat hij mooie specs heeft voor 'n mooie prijs... Ga me er eventjes in verdiepen!

Nog even gekeken op laptops4u.nl die het gisteren niet deed:
HEL80-031: T2400/ 1 x 1024 667 MHz/ 15,4" 1280 x 800/ Go 7600 256MB/ 100 GB 5400 rpm/ DVD-SuperMulti Drive
HGL30-02: T2300/ 1 x 1024 667 MHz/ 14" 1280 x 800/ Go 7600 256MB/ 100 GB 5400 rpm/ Slot In DVD+/-RW Dual Layer
HEL80-09 T2300/ 2 x 512 553 MHz/ 15,4" 1680 x 1050/ Go 7600 256MB/ 80 GB 7200 rpm/ 8x DVD+/-RW Dual Layer
HGL30..: T2400/ 2 x 512 553 MHz/ 14" 1280 x 800/ Go 7600 256MB/ 100 GB 5400 rpm/ Slot In DVD+/-RW Dual Layer
HEL80: T2500/ 2 x 1024 667 MHz/ 15,4" 1280 x 800/ Go 7600 256MB/ 80 GB 7200 rpm/ DVD-SuperMulti Drive

EDIT: Prijzen zijn ook wel handig O-)
-HEL80-031: 1199 euro
-HGL30-02: 1225 euro
-HEL80-09: 1249 euro
-HGL30: 1375 euro
-HEL80: 1385 euro
(dit zijn de prijzen zonder OS a la 100 euro)

Heb ook nog even rondgenuffeld op Zepto.nl en daar valt me iets op..
Je hebt dus de Zepto Znote 6314W die wit is en ik persoonlijk erg mooi vind!!!
Je hebt ook precies dezelfde laptop (qua specs) alleen dan in 't zwart/ grijs de Zepto Znote 6214W
Bij de laatstgenoemde kun je dus wel kiezen voor een T2400 of 'n T2500 processor :|
De witte versie komt ook pas 1-11-06 binnen staat er op de site...
Ik denk zelf dat ze die witte versie dus alleen met de Duo 2 Core processoren willen gaan verkopen??
Ik ga ze nog wel even mailen of er eventueel een T2400 of een T2500 in kan worden gezet!!

Zepto Znote 6214W
Intel ® Core™ Duo Processor T2400
(1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 667MHZ DDR2 PC5300 (2x512)
Windows XP Home NL
80 GB (7,200 rpm) Sata Hitachi
DVD-RW Dual Layer brander Slot-in
Ingebouwde bluetooth (6214W/6615WD)

Deze config zou onder de 1400 euro uitkomen en werkelijk perfect zijn!
Maarja dan heb ik zo'n zwart/ grijze laptop en ik vind die witte versie wel erg geil!

Ik heb Zepto even gemailed met 'n paar vraagjes:
Ik ben al tijden op zoek naar DE voor mij perfecte laptop!
Zodoende ben ik ook al meerdere malen op uw site terechtgekomen met werkelijk prachtige laptops!

Gisteren kwam ik weer op uw site en zag de Zepto Znote 6314W er bij staan.
Werkelijk een prachtig design maar vooral de witte kleur vind ik erg mooi. Ik ben gelijk gaan configureren
en tot mijn spijt kwam ik erachter dat er een hele groot stap zat tussen de verschillende processoren.
Het instapmodel is een Core Duo T2050 processor en de daaropvolgende is de Core 2 Duo T5600...

Ik vroeg me af of dit bij alle Zepto notebooks zo was en kwam uit bij de Zepto Znote 6214W!
Bij deze laptop wordt het instapmodel ook geleverd met een Duo Core T2050 maar, kan er ook gekozen
worden voor de Duo Core T2400 en de Duo Core T2500 processor! Omdat de 6314W en de 6214W nagenoeg
gelijk zijn qua hardware en alleen de kleur van de laptop anders is (Wit tegenover zwart/ grijs) vroeg ik mij af
of ik de Zepto Znote 6314W toch kan bestellen met daarin een Duo Core T2400 of T2500 processor?

Dan nog een laatste vraagje wat betreffende de beschikbaarheid van de laptop (de 6314W):
Op uw site staat '' Verwachte leveringsdatum: 01.11.2006'' impliceert dit, dat de 6314W rond November beschikbaar is..?

[ Voor 104% gewijzigd door CLB op 28-09-2006 18:14 ]

• zumgali
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 14:17
Volgens mij zijn er ook verschillde graka's te krijgen in de Asus A6T dus vandaar...
Naja de A6T versie die ik in mijn TS heb staan heeft dus 128 MB geheugen (logisch voor 1099 euro)
is niet waar. de a6t-ap008b heeft gewoon 256mb. er zijn alleen webshops die het verkeerd op hun site zetten en daardoor ontstaat verwarring.

• radem205
@CLB: Ik heb onderstaande laptop besteld. Als het goed is krijg ik 'm morgen of zaterdag binnen en dan zal ik zo snel mogelijk mijn ervaringen posten.

Laptop: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-09-1053.html

Voordeel t.o.v. de VBI versie:
- 9-cell batterij i.p.v. 6-cell
- Groot resolutie scherm, hier zijn alleen maar lovende reacties over
- Bluetooth

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
zumgali schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:18:
[...]

is niet waar. de a6t-ap008b heeft gewoon 256mb. er zijn alleen webshops die het verkeerd op hun site zetten en daardoor ontstaat verwarring.
Jup en 256MB versie heb je al voor 1070,-. De Turion is ook snel, sneller dan een T2300 in verschillende tests.

• CLB
  • Niet online
zumgali schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:18: [...] is niet waar. de a6t-ap008b heeft gewoon 256mb. er zijn alleen webshops die het verkeerd op hun site zetten en daardoor ontstaat verwarring.
Hmm dank voor je duidelijke uitleg!
Is idd verwarrend!

@ radem205:
Hmm mooie laptop is dat ook zeg! Zag 'm vandaag bij laptops4u.nl voor 1249,-

@ GremliN-Online:
Heb je maybe een paar linkjes...
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik 'n Intel / AMD processor wil

• CLB
  • Niet online
En al 'n mailtje terug!!

Dag Colin,

Hartelijk dank voor jouw mail en interesse in de Znote 6314W.

De door jou aangevraagde processors zijn inmiddels weer beschikbaar gemaakt op de site. Het klopt dat wij de eerste 6314Ws rond 1 november verwachten. Dit betekent dat wij over een aardige voorraad zullen beschikken, maar de aanvragen voor dit model lopen hard. Ik raad je aan er redelijk vroeg bij te zijn, om de leverbaarheid te verzekeren.

Mocht je nog vragen hebben, ben je van harte welkom contact met mij op te nemen.

Hmm snel antwoord gekregen zeg!!

En er moeten dus andere processoren te kiezen zijn!!?

Klinkt goed!

Over drie kwartier ben ik thuis en ga dan gelijk de site van Zepto checken :9~

Weet nog steeds niet of ik 'n OS mee moet bestellen

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Zijn die core2duo's hun extra geld waard? Ik zou graag zo een compal met een core2duo7200 erin hebben maar ik vraag me af of die veel sneheidswinst hebben tegenover de gewone coreduo's...

• CLB
  • Niet online
En er staan inderdaad extra procs op de site waar je uit kan kiezen!

Zepto Znote 6314W
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth

Gaat me 1370 euro kosten

Zepto Znote 6314W
Intel® Core™ 2 Duo processor T5600
(2MB Cache/1.83GHz/667MHz FSB)
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth

Kost 1380 euro

Waarschijnlijk wordt 't dus de Zepto 6314W maar, ik heb nog steeds 'n paar essentiele vragen!

1. Als geheugen kun je kiezen uit:
-1536MB (1024+512) DDR2 PC5300
-1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ
-2048MB (2 x 1024) DDR2 PC5300 - 667 MHZ

De meerprijs van 1536 (1024 + 512) naar 1024 (2 x 512 MB) is maar liefst 95,-
De meerprijs van 1536 (1024 + 512) naar 2048 (2 x 1024 MB) is maar liefst 170,-

Tot nu toe heb ik alleen van radem205 gehoord wat hij zou doen:
Hij zou voor de 1536 MB gaan! Wat zouden jullie doen? Upgraden of niet?

2. Ook moet ik nog een processor-keuze maken. Of de T2400 of de T5600..?
Ze kosten namelijk evenveel op 'n tientje na maar, ik wil uiteraard wel de beste proc!

3. Ook moet ik me nog steeds bedenken of ik er 'n nieuwe Windows bij bestel of niet... :X

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 28-09-2006 18:54 ]

• radem205
ik zal gaan voor de laptop van 1380 euro. Deze is 10 euro duurder en je krijgt er een core 2 duo voor terug. Core 2 duo heeft de nieuwste architectuur en voor 10 euro meer zal ik die niet laten liggen.

Wat betreft het geheugen, dat moet je zelf bepalen.

• CLB
  • Niet online
Dan denk ik idd toch dat ik voor de T5600 kies ivm Core 2 Duo...

En dat het toch de 2 x 512 MB 667 MHz geheugen wordt...
Zodoende kom ik op 'n mooie prijs van onder de 1400,- waarbij ik toch 'n hele mooie laptop krijg!

Ik kan wel weer voor 2 x 1024 MB gaan maar, 't moet ook een keertje ophouden natuurlijk...
Moet er nog even over nadenken en 't bespreken en dan maak ik mn keuze :)

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 28-09-2006 19:59 ]

• CLB
  • Niet online
Heb nog even met 'n vriend de verschillende configs doorgesproken...

Ik wees hem erop dat je 1536MB (1024+512) DDR2 PC5300 kreeg zonder extra meerprijs
en hij vond ook dat ik dit moest nemen ipv de 1024MB 667MHZ DDR2 PC5300 (2x512) voor 100 euro extra...

Zelf weet ik 't nog niet helemaal... :|

Ook neem ik minstens de Intel® Core™ 2 Duo processor T5600 (2MB Cache/1.83GHz/667MHz FSB) ipv de T2400!
Redenen: kost slechts 12 euro extra, op aanraden van dit topic en adhv dit topicje

1536MB DDR2 PC5300 (1024+512)
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1290 euro

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200
(4 MB L2 cache/ 2.0 GHz/ 667 MHz FSB)

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1350 euro

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1380 euro

2048MB 667MHZ DDR2 PC5300 (2x1024)
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1460 euro

OS bestel ik er maar bij en neem aan dat dat dan gelijk geinstalleerd wordt...!? (mail k Zepto nog over)

[ Voor 114% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 17:07 ]

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:45
klopt het wel dat de videokaarten 512MB hebben? want laptops4u heeft dit veranderd bij alle compals omdat het maar 256MB bleek te zijn. of zit er dan toch wel turbocache bij?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
CLB schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:44:
@ GremliN-Online:
Heb je maybe een paar linkjes...
Ik ben er namelijk nog niet uit of ik 'n Intel / AMD processor wil
Tomshardware

Er zijn nog andere reviews, maar deze vind ik het beste. Kijk ook in de product survey, daar heb ik een review over de A6T. Tuurlijk een Turion wordt makkelijk verslagen door de Merom, maar tegen de Core Duo zit het goed. De A6T is een gewelde laptop voor een beperkt budget waar je alles mee kunt (1070 kost ie nu) terwijl alles er op en eraan zit. Ik heb voor de A6T omdat toen vooral de Core DUo concurrentie snel 200 euro duurder was en met het oog op de toekomst had deze ook nog 64-bit. Met de Core 2 Duo ligt het nu toch anders aangezien die vele malen beter is en de Core Duo laptops ongeveer evenduur zijn.

• CLB
  • Niet online
Stfnlln schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:24:
klopt het wel dat de videokaarten 512MB hebben? want laptops4u heeft dit veranderd bij alle compals omdat het maar 256MB bleek te zijn. of zit er dan toch wel turbocache bij?
Het gaat dus over deze videokaart: nVidia Geforce Go 7600 512MB graphics

En even snel 'n plaatje gemaakt!
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/3425/zeptoge0.jpg
Overgenomen uit de Flash-presentatie van de Zepto Znote 6214W

Ik heb Zepto er even over gemailed en laat 't hier wel weten!
GremliN-Online schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:25:
Met de Core 2 Duo ligt het nu toch anders aangezien die vele malen beter is en de Core Duo laptops ongeveer evenduur zijn.
Thanks voor de link! Net grote delen doorgenomen ga zo verder!

Wat bedoel je hier precies mee? (de quote van hierboven)
Dat de Core 2 Duo nog sneller en beter is dan de Core Duo en zodoende de Turion ver achter zich laat?

[ Voor 97% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 15:18 ]

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:45
hoe kan het trouwens dat je met dezelfde configuratie bij Zepte (Znote 2425W) en Laptops4u (HEL80) zo een andere prijs hebt.

Zepto Znote 2425W

Verwachte leveringstijd: 04.10.2006

Znote 2425W - Multimedia - Extreme 1.197,00 €
15.4" WXGA+ Crystal clear (2425W)
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
100GB 5400omdr. SATA Hitachi
nVidia Geforce Go 7600 256MB graphics
DVD-RW Dual Layer brander (Sony)
Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
Ingebouwde Bluetooth (2225W/2425W)
Battery voor 2x25W - 6 Cell
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)
Netkabel voor AC adapter 4,00 €

Subtotaal 1.201,00 €
BTW 228,19 €
Totaal 1.429,19 €

Laptops4U HEL80

HEL80 WXGA Glare Verified by Intel € 949,00
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
Processor Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz;667Mhz FSB;4MB L2) 30/09 verwacht
Harde schijf 100GB S-ATA 5400RPM
GeForce Go 7600 256MB
DVD-SuperMulti Drive/ 3in-1 cardreader
Draadloos netwerk Intel Mini PCI 3945ABG
Bluetooth Interne Bluetooth Module
Accu 6 cell Li-Ion 4800mAh
Garantie 2 jaar carry in garantie

Sub-Totaal: € 1.522,00

de rest is gewoon hetzelfde, is toch eigenlijk hetzelfde model: Znote->HEL80 toch 100e verschil

• CLB
  • Niet online
Werkelijk geen idee... Zal wel aan de naamsbekendheid liggen?

Ik zoek nog meningen van de mensen wat betreffende m'n geheugen...

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1290 euro
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200
(4 MB L2 cache/ 2.0 GHz/ 667 MHz FSB)

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1350 euro
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1380 euro
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kost 1460 euro

Wat zouden jullie doen...?
1536 MB nemen en zodoende wat geld besparen of
2 x 1024 MB 667 MHz geheugen nemen wat 180 euro extra kost...?

De 1536 MB bestaat uit 'n module van 1024 MB en 'n module van 512 MB...
Zodoende kan er dus niet in dual channel gedraaid worden toch? Omdat de geheugenmodules niet gelijk zijn?

Dual-channel moet sneller zijn maar zal 't zoveel verschil uitmaken dat 't 180 euro waard is?

Ik heb gehoord dat 't draaien in Dual-channel maximaal 4% performance-winst oplevert...
Als dit echt zo is ga ik denk voor de 1536 MB RAM, want 4% is mij geen 180 euro waard!

Als ik 't bij de 1536 MB laat zou ik eventueel nog 'n processor-upgrade kunnen doen: T5600 --> T7200
Of zou dit niet handig zijn omdat ik dan dus 1536 MB RAM heb..?

Uiteraard ben ik 't liefst zo goedkoop mogelijk uit maar wil geen spijt krijgen van 1536MB
wat later eigenlijk niet erg snel blijkt te zijn. radem205 zou voor de 1536 MB gaan en jullie...?

[ Voor 91% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 18:43 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik denk dat die "1536MB (1024+512)" configuratie nog neit helemaal klopt. Als je het basis systeem selecteerd is de meerprijs hiervoor helemaal niets, maar daarintegen kost "256MB DDR2 / PC4200" 11.- meer. (er staan namelijk ook nog onderdelen in, als je iets verder naar beneden scrollt, voor nop :P )

De Zepto 6314 is in princiepe het zelfde als de 6214 (alleen de witte is blijkbaar iets duurder), op de deense site staat de 6314 al een paar weken. En de nederlandse mensen gaven toen ook al aan dat ik die laptop ook al zou kunnen bestellen.

Ik wil nog wel even zeggen dat de zepto 6314 niet zo'n lange tijd op de accu kan draaien, hij heeft maar een accu van 6 cellen. Hiermee kan je iets meer als 2 uur internetten e.d. en al zou er op de accu mee gamen ben je na 1,5 ongeveer al klaar.

• CLB
  • Niet online
Ja ik ben nog steeds benieuwd...

Heb ze er al over gemailed en bij de 6214W kun je niet eens 1536 MB kiezen dus...
Maarja inmiddels staat het er al een paar (minstens 2) dagen dus dat zou wel raar zijn?

Dat ze 't zelfde zijn begreep ik inderdaad ook. Zodoende heb ik allerlei reviews/ benchmarks van de 6214W gezocht, doorgelezen en gedownload en kwam toen tot de keuze dat ik 'm ook wilde hebben..
nja de 6314W omdat wit me wel aanspreekt!

Dat de batterij maar 6 cells is heb ik me ook gerealiseerd...
Jammer dat de 12 cells versie zo onwijs veel extra kost (140 euro) en dat er geen 9 cells zijn!
Maarja 2 tot 2,5 uur met internetten/ word en dergelijke vind ik te doen!
Gamen zal waarschijnlijk toch thuis worden gedaan, oftewel stopcontact --> netstroom :)

Ik vind het design gewoon echt geweldig dus :9~

Uit je verhaal begrijp ik dat je ook 'n Zepto Znote 6314W wil bestellen?

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 19:14 ]

• radem205
Ik zal het wel weten, neem de 1536MB want 180 euro meer betalen voor 2x1024 (met welliswaar Dual Channel) is echt te veel in vergelijking wat je er voor terug krijgt.
En het klopt dat Dual Channel minimale winst betekent. Ik zal echt voor de 1536MB gaan, want je kan later altijd (voor minder dan 180 euro) een 1024MB reepje bijkopen en de bestaande 512MB verwijderen.

Verwijderd

Ik zou niet twijfelen en idd ook voor die 1536MB gaan !

Nu ik deze configs zie begin ik zelf weer te twijfelen. In feite was mijn keuze al zo goed als gemaakt met de toshiba P100-343 maar die is wel een pak duurder dan deze configs...

Levertijd speelt ook een rol voor mij want ik ben niet van plan nog eens een maand te wachten en heb ik hier of elders niet gelezen dat die Znote's niet direct leverbaar zijn ?
Of was dit voor die compal-dinges in een ander topic, weet het weeral niet meer ;)

• CLB
  • Niet online
Ik ben overtuigd en kies inderdaad voor de 1536 MB (als dat dus klopt)

@ Chezzie: Haha ik zag je topic vandaag :P
Maar daar geef je aan dat je perse een 17" wil? en Zepto heeft geen 17" laptops..?!

Linkje... Echt ultramooie laptop en voor 1700 euro (dus 150 euro minder dan Toshiba!!)

Znotes zijn wel verkrijgbaar! Ikzelf wacht op 'n witte versie en die komt pas over 'n maandje uit!

[ Voor 68% gewijzigd door CLB op 30-09-2006 20:17 ]

Verwijderd

[quote]@ Chezzie: Haha ik zag je topic vandaag :P
Maar daar geef je aan dat je perse een 17" wil? en Zepto heeft geen 17" laptops..?!

Inderdaad ik wil een 17" en zepto heeft die niet, was me nog niet direct opgevallen. Ik zal het dus maar houden bij mijn Toshiba P100-343 denk ik.
Al kreeg ik zopas een leuk aanbod van Wil Verhagen van Qplaza.nl voor een Toshiba P100-203, ik zou gratis een geheugenupgrade naar 2GIG krijgen en de prijs ligt sowieso al lager dan elders, 1499 euro !

Hij wist niet wanneer hij de P100-343 kon leveren en vermits die de nieuwe core2duo CPU heeft en die 203-versie niet ben ik nog steeds van plan om voor die 343-versie te gaan.

Zou dat verschil in CPU's zijn geld waard zijn ? 't is toch de bedoeling als je een nieuwe laptop koopt dat hij een klein beetje futureproof is hé... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Naja ik weet niet over welke processoren het precies gaat..?
Ik wil dus zo'n Zepto Znote maar ja, wel een redelijk snelle en dergelijke!

Verschil qua kosten tussen:

en

bedroegen maar 12 euro. Dan is de keuze snel gemaakt en wordt 't een Duo 2 Core processor!
Persoonlijk denk ik dat je met een T2400/ T2500 of 'n T2600 al zeer futureproof bent :)

[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 01-10-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mailtje teruggehad:

Hoi Colin,

Nogmaals dank voor je interesse in onze producten. Ik ben ervan overtuigd dat de 6314W een goede keus voor je is.

Even een kanttekening:

Ik zie dat de 1536MB aangeprijst is met meerprijs 0. Dit is niet correct. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men wel voor 1GB betaalt, maar niet voor 1GB plus 512MB.
Ons systeem is zo real time als mogelijk is, maar bij de introductie van een compleet nieuwe machine gaat helaas nog wel eens wat mis qua communicatie tussen onze database en het web.

De RAM is wel 667Mhz, geen 533.

Wat betreft de videokaart, het geheugen is 512MB. Dit is niet gedeeld.

Ik hoop dat dit je verder helpt in jouw keuze. Mocht je nog vragen hebben ben je uiteraard van harte welkom contact met mij op te nemen.

Nice zeg die gra-ka :9~

Dat geheugen is uiteraard wel jammer mja eigenlijk wel logisch ook!

Prijzen van 't geheugen zijn dus ook aangepast op de website!
Wel nice dat 't zo snel wordt bijgewerkt!

Hoofdconfig zonder geheugen:
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth

1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ 1380 euro

1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ 1430 euro

1536MB (1024+512) DDR2 PC5300-667Mhz 1435 euro

2048MB (2x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ 1460 euro

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 02-10-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb net te horen gekregen dat ik de laptop via 't bedrijf waar ik werk zou kunnem bestellen!
Oftewel geen BTW betalen. Oewh oewh dat zou werkelijk retemooi zijn natuurlijk >:)

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
12 Cell + 6 Cell Standaard Batterij
1363 euro zou dat dan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
CLB schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:16:
Ik heb net te horen gekregen dat ik de laptop via 't bedrijf waar ik werk zou kunnem bestellen!
Oftewel geen BTW betalen. Oewh oewh dat zou werkelijk retemooi zijn natuurlijk >:)

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
Kan je niet beter i.p.v. de 12 cell accu (welke rete duur is) een betere processor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ben nog even opnieuw alles aan 't configgen want, dit verandert natuurlijk een hele hoop...

Mja is 't verschil tussen de T5600 en de T7200 weer zo onwijs groot dat dat 't ook weer waard is...

Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth

Intel® Core™ 2 Duo processor T7200
(4MB Cache/2,00GHz/667MHz FSB)
Windows XP Home NL
DVD-RW Dual Layer Burner
Built-in bluetooth
1418 euro zou dat dan kosten

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 02-10-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
CLB schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:21:
Ik ben nog even opnieuw alles aan 't configgen want, dit verandert natuurlijk een hele hoop...

Mja is 't verschil tussen de T5600 en de T7200 weer zo onwijs groot dat dat 't ook weer waard is...
Als je veel mobiel wil werken is een 12-cell wel handiger als je de berichen zo leest over de korte accuduur. Dit weegt dan zwaarder dan een (iets) snellere processor. Als mobiel niet belangrijk is dan za ik toch voor de betere processor gaan.

Edit: Ik zal zeker voor de laatste gaan. Is niet veel duurder en je hebt 1 van de beste configuraties die er op dit moment te vinden is.

[ Voor 11% gewijzigd door radem205 op 02-10-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nu maak ik gelijk weer allerlei waanideen van: O nja kan er net zo goed 'n T7200 in.
O nja heb ik toch 'geld over' dan kan ik net zo goed een 12 cells ebij bestellen...

Naja ik ga zo naar huis (zit nu dus op m'n werk)
en daar zal ik alles is rustig bespreken met m'n moeder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Ga jij maar eens alles rustig overdenken met je moeder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen op tweakers die een zepto thuis hebben staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:06:
zijn er mensen op tweakers die een zepto thuis hebben staan ?
Tot nu toe weet ik 't van eentje!
Lees maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
CLB schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:20:
[...]

Tot nu toe weet ik 't van eentje!
Lees maar...
Maar zepto is een beetje á la Compal dus misschien heb je ook wat aan het Ervaringen topic van de Compal:

Ervaringen Compal HEL80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
radem205 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:54:
Ga jij maar eens alles rustig overdenken met je moeder :)
En heb ik gedaan...

Waarschijnlijk wordt 't:

Zepto Znote 6314W
nVidia Geforce Go 7600 512MB
80GB 7200omdr. SATA Hitachi
MS Windows XP Home NL

Centrino™ NAPA technologie
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
4 x USB 2.0 poorten, 1 x Firewire, 1 x VGA uit
Geluid in- en uit , 1 x TV-Uit
Ingebouwde 3i1 kaartlezer, ingebouwde bluetooth
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG draadloos netwerk
100/1000 Megabit netwerk, 56K modem
341mm x 247mm x 27mm, 2,35 kg

Toch maar geen extra batterij gekozen omdat dit toch 120 euro extra kost...
Als ik er in de loop der tijd achterkom dat de batterijtijd toch krapjes is bestel ik 'm alsnog

Zodoende zou bovenstaande config komen op 1300 exclusief BTW wat precies in m'n budget past :)

Goede keus dacht ik zo..? Iemand nog opmerkingen/ vragen over bovenstaande config!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 17:41
ben persoonlijk geinteresseerd in de bouwkwaliteit en degelijkheid van de zepto en de mogelijke hitteproblemen bij het spelen van een spelletje ( langer dan 1 a 2 uur) zie link

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=79600

@CLB

hele nette configuratie voor een mooie prijs. alleen jammer dat je nog een maandje moet wachten voordat hij leverbaar is :+

persoonlijk zou ik voor de 120 GB 5400RPM HD. ik weet niet of er merkbare verschil is tussen een 5400 en 7200 RPM bij normaal gebruik. het laden van games (grote mappen/bestanden) zal wel stukje sneller zijn. maar daar houdt het ook op volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door youssef18 op 02-10-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag deze zepto besteld

Znote 6615WD - Vanaf 1049 euro - Extreme
15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)
DVD-RW Dual Layer brander (Sony)
Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
Ingebouwde bluetooth (6214W/6615WD)
US (United States) 6x15WD
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Ik zal hier wel posten wat ik van de kwaliteit vind ( en van de levertijd :p ) hij kan niet snel genoeg komen van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
youssef18 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:47:
ben persoonlijk geinteresseerd in de bouwkwaliteit en degelijkheid van de zepto en de mogelijke hitteproblemen bij het spelen van een spelletje ( langer dan 1 a 2 uur) zie link

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=79600
-Dat heb ik inderdaad ook doorgenomen maar de laptop werd door Zepto vervangen dus ja...

-Maandje wachten komt wel goed uit joh! Maybe prijzen nog iets lager :)

-Mwah ik heb ook nog 'n iPod van 30 GB dus ik heb genoeg schrijfruimte en dan toch maar 7200 rpm
Ook zal 'n 5400 rpm schijfje in deze config zeker de bottleneck gaan vormen en dat wil ik ook niet!

@ JelleZwollenaar: Hmm laat 't maar weten inderdaad. Bouwkwaliteit/ levertijd/ service enzovoort..

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 03-10-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ga Zepto nog 1maal mailen en daarna maak ik m'n definitieve keuze :)

1. Ik wil weten of Windows pre-installed is inclusief alle drivers en dergelijke als ik er Windows bijbestel. Eigenlijk wil ik gewoon de laptop krijgen, 'm uitpakken en dan gewoon kunnen gebruiken....
Ik weet niet hoe dit gaat bij andere bedrijven waarbij je wel/ geen OS mee kunt bestellen?
Ik heb namelijk geen zin en vooral geen weet van hoe ik alles moet installeren qua drivers/ OS enzo :|

2. Bij de 6214W kun je je eigen cover samenstellen a 70 euro. Opzich wel prijzig natuurlijk maar, ook erg origineel. Zodoende wil ik weten of het een soort van click-on cover is net zoals bij de Dell Inspiron 6400?
Ook ben ik benieuwd wat 't voor materiaal is..!? Bij de Dell Inspiron 6400 is 't van leer voor zover ik weet?

3. Ook wil ik weten of ik de 12 cells batterij en zo'n (click on?) cover eventueel later nog kan bij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:09:
2. Bij de 6214W kun je je eigen cover samenstellen a 70 euro. Opzich wel prijzig natuurlijk maar, ook erg origineel. Zodoende wil ik weten of het een soort van click-on cover is net zoals bij de Dell Inspiron 6400?
Ook ben ik benieuwd wat 't voor materiaal is..!? Bij de Dell Inspiron 6400 is 't van leer voor zover ik weet?
Ik geloof dat ik ergens op het Notebookreviews forum had gelezen dat het er opgespoten/gedrukt wordt. Dus geen click-on iets, het zit dus op de cover zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ik wil weten of Windows pre-installed is inclusief alle drivers en dergelijke als ik er Windows bijbestel. Eigenlijk wil ik gewoon de laptop krijgen, 'm uitpakken en dan gewoon kunnen gebruiken....
Ik weet niet hoe dit gaat bij andere bedrijven waarbij je wel/ geen OS mee kunt bestellen?
Ik heb namelijk geen zin en vooral geen weet van hoe ik alles moet installeren qua drivers/ OS enzo :|

3. Ook wil ik weten of ik de 12 cells batterij en zo'n (click on?) cover eventueel later nog kan bij bestellen?
Over die 12 cells batterij had ik ze ook al gemaild, kreeg dit als reactie:

"Beste Jelle,

Ze zijn voorlopig alleen bij het notebook verkrijgbaar. Wanneer ze los aangeboden worden zullen wij dat natuurlijk ook doen.

Met vriendelijke groet,

Joep"

dus de batterij is niet los verkrijgbaar op dit moment ( jammer genoeg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:37:
[...]
Ik geloof dat ik ergens op het Notebookreviews forum had gelezen dat het er opgespoten/gedrukt wordt. Dus geen click-on iets, het zit dus op de cover zelf.
hmm ik ga is even zoeken...

Om 'm gelijk zo te 'modden' vind ik ook weer gelijk zo wat :|

Is wel heel mooi zeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.klossklub.co.uk/Zepto/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.klossklub.co.uk/Zepto/3.JPG
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:11:
[...]
Over die 12 cells batterij had ik ze ook al gemaild
Hmm okee is ook duidelijk! Jij had wel een 6615WD besteld.. Maybe toch net iets anders..

Joep is best 'n chille dude! Snel en duidelijke antwoorden en dergelijke :9

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 03-10-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Die cover is gewoon op je behuizing geprint. Dit is de enige die ik heb kunnen vinden. :/

Dus als je er iets persoonlijks op zet wordt het later doorverkopen een stukkie moeilijker :P

Blah net te laat :O

Hier staat de 12 cell batterij al wel O-) . Dus het zal wel niet zo lang meer duren voordat hij ook op de .nl site komt te staan.

[ Voor 30% gewijzigd door HammerT op 03-10-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HammerT schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:33:
[...]

Die cover is gewoon op je behuizing geprint. Dit is de enige die ik heb kunnen vinden. :/

Dus als je er iets persoonlijks op zet wordt het later doorverkopen een stukkie moeilijker :P
Had 't topic net gevonden! Jammer dat 't er maar weer eentje is op heeeeel het internet >:)

Zoiets lijkt me toch wel erg cool:
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/2350/coverqq4.png

EDIT: Heb net gemailed:

Derde en laatste mailtje,

Heheh de uiteindelijk config is klaar:

nVidia Geforce Go 7600 512MB
DVD-RW Dual Layer Burner Slot-in*
MS Windows XP Home NL

Kost wel een hoop duiten maar, ik neem aan dat ik dan ook 'n superproduct krijg!

Nu heb ik nog wat vraagjes wat betreffende de service en accesoires van Zepto:

1. -Ik wil weten of Windows pre-installed is inclusief alle drivers en dergelijke als ik er Windows bijbestel. Eigenlijk wil ik gewoon de laptop krijgen, 'm uitpakken en dan gewoon kunnen gebruiken....
Ik heb namelijk geen zin en vooral geen weet van hoe ik alles moet installeren qua drivers/ OS enzo.
Dus als ik een OS meebestel, wordt deze dan voor mij geinstalleerd of wordt mij alleen de CD geleverd?

2. -Bij de 6214W kun je je eigen cover samenstellen a 70 euro. Opzich wel prijzig natuurlijk maar, ook erg origineel. Zodoende wil ik weten of het ook mogelijk gaat worden om zo'n cover bij de 6314W te gaan bestellen? Dit omdat het dezelfde laptop is qua afmetingen en dergelijke maar, het er nog geen 'cover generator' optie staat bij de 6314W!?
-Ten tweede wil ik over de cover weten of dit zo'n click-on cover is die je zeg maar soort op de
Zepto klikt of dat dit echt op de cover wordt geprint en zodoende altijd met dezelfde cover rondloopt?

3. Als laatste wil ik weten of ik later nog een extra batterij voor m'n Znote zou kunnen bijbestellen?
Ten eerste wil ik eerst aankijken of ik de batterijduur van de batterij die meegeleverd voor mij voldoet.
Als ik er dan later achterkom dat ik toch een extra batterij wil hebben en ik 'm later niet meer zou kunnen bestellen zou ik dit ook eeuwig zonde vinden! Op de Deense site van Zepto staat de 12 Cells batterij voor de Zepto Znote 6214W / 6314W wel om gewoon los te bestellen dus zodoende..

* ik neem aan dat dit gewoon een witte slot-in drive is?

[ Voor 69% gewijzigd door CLB op 04-10-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:33:
[...]

Blah net te laat :O

[...]

Hier staat de 12 cell batterij al wel O-) . Dus het zal wel niet zo lang meer duren voordat hij ook op de .nl site komt te staan.
Er zit dus wel dezelfde 12 cells batterij in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja inderdaad voor zover ik het begrijp ook!

966 Deense Kroon is 'n bedrag van +/- 130 euro btw :)

Naja ik wacht het mailtje af van Zepto.
Wil eigenlijk echt wachten totdat de Zepto goed leverbaar is voordat ik 'm bestel.
En eigenlijk aas ik nog op foto's van de witte versie van de Znote maarja of dat gaat lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mailtje teruggehad:

Hi Colin,

Wat betreft je vragen:

-Als je Windows bestelt wordt alles gepreïnstalleerd.
-De cover generator wordt over enige dagen weer actief. In principe bestel je je cover apart van de machine, dus is het mogelijk de machine eerst te bestellen, en later de cover. Dit is geen clickon systeem, maar een echte “brand-in” techniek waarbij je de cover dus permanent op de laptop hebt.
-De extra batterij is mogelijk. Dit is nog niet actief gemaakt op de website, maar gebeurt zeer spoedig.
-De slot in drive is zwart. De onderkant van de laptop is namelijk zwart.
-Zie attachment voor de covers.
-Een foto van de slot in kan ik zo even niet vinden.
-De enige foto’s beschikbaar zijn die op de site. Wij zijn al bezig nieuwe, en betere, foto’s te maken.

-Dat Windows wordt geinstalleerd is zeer relaxed
-Dat de cover erop wordt geprint begrijp ik. Alleen ik kom er nog steeds niet uit of ik nu 2 maanden later alsnog zo'n cover kan bestellen en die dan op m'n Zepto kan 'bevestigen' zeg maar...
-Extra batterij is ook mooi, laat ik 'm nu nog zitten namelijk
-De onderkant van de laptop is zwart... hmm had ik even niet bij stilgestaan :+

Hier de plaatjes uit de attachment:
Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/5649/2000564075975885678_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/5838/2004723124627592197_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/3984/2004390205388263190_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/3405/2003249005624786232_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/3577/2001892979808463815_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/6518/2000756476404531047_rs.jpg
-clickable-

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 04-10-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12
Wel gaaf en erg uniek die covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja ikzelf vind het ook wel een erg leuk concept..

Ben al wat aan 't 'designen' op de site van Zepto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier trouwens de gebruiksaanwijzing van de Znote, misschien wel handig om wat dingen in te lezen ofzo :)

ftp://ftp.zepto.dk/Znote6515WD/UsersGuide/UsersGuide(EN).pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Alleen jammer dat zo duidelijk te zien is dat de plaatjes er op geshopt zijn.

@ CLB: ga je er zo'n cover bijdoen? Volgens mij kun je dat geld dan beter in een betere laptop steken (Asus ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahh nice!

Deze is van de 6615WD, staat de 6214W er ook tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ KappuhH:

Hmm weet 't nog niet! Is opeens zo tsjaa apart >:)

Tsjaa idd 'geshopte' pics behalve die flames-cover!

Qua andere laptop:
2.00 GHz Intel Core2 Duo T7200 4MB
nVidia GeforceGo 7600 512MB
MS Windows XP Home NL

Kan ik voor 1300 (exc. BTW) denk nergens anders krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
De laatste paar dagen volg ik nu een beetje hoe jij je laptop kiest en ik heb het idee dat je teveel naar de prijs en het uiterlijk krijgt. Uiteraard wil iedereen zoveel mogelijk bang for buck maar ik zou iets meer op kwaliteit letten. Als ik bijvoorbeeld het review lees op Notebookreview dan lees ik dat het ding een krakerige behuizing heeft, korte accutijd en een luidruchtige hardeschijf. Dat zijn juist dingen die ik niet zou willen hebben als ik een laptop van 1300 euro excl BTW had. Geef dan bijvoorbeeld 100 euro meer uit en je weet dat je een betere laptop hebt. Als ik jou was zou ik nog eens stevig over je keuze nadenken (vooral die korte accuduur).

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Rutte schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:55:
- Harde schijf maakt herrie
- Batterijduur schijnt enorm kort te zijn
- Bouwkwaliteit is matig ("Parts of case creak")
- Laptops hebben onder zwaar gebruik veel last van de hitte,
- Laptop valt vaak uit tijdens zware spellen (proc over 80 C en video over 100 C)
Lag aan de HD's die zijn getest in die reviews!
In de nieuwe Zepto's zitten andere HD's!

Batterijduur schijnt ook gemiddeld te zijn!
2,5 uur met surfen/ word moet wel te doen zijn!

Bouwkwaliteit: Mwah net of je gaat harmonica'en met je laptop..?
Ik denk dat, dat wel meevalt.

Ook werd er gelijk geinsinueerd dat alle Zepto Znotes last hadden van hitte terwijl dit bij een gozer op het internet gebeurd is. Zijn laptop is door Zepto meteen vervangen dus goede service zeg ik zelf

Nog een directe copy van mij uit het Core 2 duo laptops discussie topic

''Ben nog even de review van Trusted Reviews wat betreffende de Zepto Znote 6214W aan 't doorpluizen:

Nadeeltjes:
-Laptoptoetsen moeten diep worden ingedrukt
-Touchpad is vierkant & scherm is breedbeeld: zodoende soms moeite met 'muis'
-Touchpad ligt niet 'verdiept'
-Batterijduur*

*Toch even 'n citaatje: Battery life is probably the most disappointing area of this notebook but not enough to be considered poor. It managed two hours 24 minutes in general usage and one hour 50 minutes in DVD playback. This is certainly good enough for use on the train, but we’ve come to expect a little bit more from Intel Centrino branded notebooks.

Voor de rest wordt er alleen maar vol lof gepraat over de Zepto Znote 6214W :9~ _/-\o_ :9 ''

Dus dat weerhoudt me eigenlijk niet van het niet kopen van zo'n Znote.

Ik ben nog wel op zoek naar andere mooie alternatieven hoor dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 05-10-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog wel op zoek naar andere mooie alternatieven hoor dus :)
TOSHIBA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
importeren uit Amerika toevallig? :)

Nja 't is maar een wirwar van allerlei specs in laptopland enzo :'(

Merken/ processoren/ beeldschermen/ groottes/ batterijduur enzovoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site van zepto is geupdate volgens mij, de leveringsdatum van de 6615WD is athans met zo`n week afgenomen, en er staan nu ook wat andere opties bij die je erbij kan doen/in kan doen, zoals 2 x 1024 PC 6400 800MHZ geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm goed dat je 't zegt! Verwerk het gelijk in m'n TS van m'n Zepto topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Modje: Wat mij betreft mag dit topic wel dicht! M'n keus is al gemaakt: Zepto Znote 6214W / 6314W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij schop ik dit topic behoorlijk omhoog, maar dit kwam er bij mij uit na t searchen.

Op de zepto site staan sowieso alle prijzen exl. BTW (wat ik gewoon niet vind kunnen :P) Gelukkig kan je dat wel aanzetten ;)

Maar wat mijn intresse wekte was dit: Acer aspire 5864

Deze kost 1338 euro, je krijgt er windows MCE bij, 2 GB geheugen, 120 GB HD, een 7600 GO met een 15,4 inch schermpje en een 8 cell battarij voor een levensduur van max 3,5 uur. Lijkt me toch een ultieme laptop die ook binnen jou specs valt.

Mijn vraag in deze, weet iemand toevallig een 15,4 inch met een x1800 of 7900 erin, prijs maakt ff niet uit, ben gewoon opzoek om te kijken of ze bestaan. Enhoe vergelijkt een 512 mb GoForce 7600 zich tot een 256 versie?
Pagina: 1