Toon posts:

P5ND2-SLI wil niet meer overklokken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend mobo'tje, hij wil niet meer overklokken! Als ik in mijn bios de Overklok instel, heb ik die simpelweg niet in windows:s

Echt vaag. Ik heb van alles geprobeerd (behalve jumpers verzetten, wat miij niet de oorzaak lijkt te zijn) Het is een ASUS P5ND2-SLI met een P4 640 en corsair Twin2XC5

Trouwens zie ik mijn overklok wel op dat schermpje met systeemgegevens voordat de windowslaadbalk komt, maar in windows is er geen overklok meer!

Verwijderd

Hoe heb je dit gecheckt in Windows? Met winmsd?

Wat je beweert, lijkt me onmogelijk. Windows kan je Bios settings niet overrulen. Je besturingssysteem is eenvoudigweg gezegd slaaf van je Bios.

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 21:41
Heeft dit moederbord een jumperfree setting? Het kan zijn dat je BIOS terugschakeld op normale settings omdat die setting op off staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:18:
Hoe heb je dit gecheckt in Windows? Met winmsd?

Wat je beweert, lijkt me onmogelijk. Windows kan je Bios settings niet overrulen. Je besturingssysteem is eenvoudigweg gezegd slaaf van je Bios.
Met superpi de score die hij op stock snelheid haalt, cpu_z geeft stock klok aan en met AI booster kan ik hem in windows wel overklokken, maar bij een herstart vervalt de overklok weer.
Heeft dit moederbord een jumperfree setting? Het kan zijn dat je BIOS terugschakeld op normale settings omdat die setting op off staat.
Ja die heeft hij. Daar kan ik de FSB veranderen e.d. Maar stel dat die settings op off staan, hoe zet ik die dan aan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick* sorry voor de kick :9 veels te vroeg natuurlijk maar ik wil echt overklokken met men cpu, vind het zo jammer dat het niet gaat :O :| Kan dit probleem echt niet verholpen worden? :? ;(

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Hoe overclock je hem? Want bij mijn ASUS (P4P800 SE) is "Jumperfree Configuration" een menu, waarin ik kan overclocken. Als ik daarin overclock staat het dus standaard aan lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Jep ik overklok hem in dat menu'tje maar hij komt gewoon niet actief te staan. Maar ik zie hem bij de pagina tijdens het opstarten van 'CPU fan speed to low' wel gewoon boveninstaan :X

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Zet dan eens dat jumpertje weer terug.

[ Voor 186% gewijzigd door Sayko op 28-09-2006 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit aan men jumpers gezeten maar ik zal ze wel even anders zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit helpt ook niet.. Weet niemand waar het aan kan liggen? :|

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee? :9 :'(

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

sorry alweer, maar het moet toch op telossen zijn? :'(
Pagina: 1