[PC]GTI Racing (HL2 engine)

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In m'n Steam-menu (HL2/Valve) las ik over het VW racespel GTI Racing.

Omdat ik wel benieuwd was naar de gameplay van een racespel op een FPS engine heb ik de demo geprobeerd. De verlichting van de auto geeft een mooie straal met name als het nog wat donker is buiten. Ook de replay feature vind ik sterk. Veel obstakels zijn goed te rammen (incl. tegenstanders) en je kan vrij realistisch over de kop slaan als je een bocht verkeerd neemt.

De detaillering van de auto's is redelijk natuurgetrouw. Al met al viel het mij niet tegen voor een budget-racespel. In de full-versie kan je overigens je eigen tracks bouwen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/jorrithuisman/gti.jpg

d:)b

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb t spel een paar weken geleden gespeeld en ik vond het er mooi uit zien. Alleen de game play was wat minder. Je kan aardig wat auto´s kopen en tunen. Maar ze blijven altijd slecht rijden. Als je een bocht door gaat glijd je achterkant weg in plaats van dat je door de bocht gaat. Is echt heel erg klote. Ik heb het 2 dagen gespeeld en ben niet van plan om het nog een keer te spelen.

Je kan je je geld besparen want ik kan het je absoluut niet aanraden.

• JJ Le Funk
  • Niet online
feep schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:39:
[...]
Als je een bocht door gaat glijd je achterkant weg in plaats van dat je door de bocht gaat. Is echt heel erg klote.
[...]
Vond je dat bij alle modellen (oude kever vs. golf mk5) even slechts? En dat ligt er toch ook aan hoe je hem tuned?
Ik vond de vering nogal zacht, maar dat is wel in te stellen.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had de vering bijna op z´n hardst staan en m ook heel laag staan dan reed hij het best. Maar nog lang niet zo goed als bijvoorbeeld need for speed most wanted. Door de besturing van de auto is het spel heel erg verpest. Het had wel een leuk spel kunnen zijn.

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
op zich vondt ik hem wel oke alleen ik vindt dat Steam iets te veel games uitbrengt tussen de 20-30 euro die leuk zijn voor heel even maar je daarna heel snel weer zat bent

het is een leuk idee maar het lijkt EA wel ene naar het andere project schiet voorbij en ik heb toch het gevoel dat als er eenmaal bugs opkomen de patches steeds langer gaan duren want hoeveel games hebben ze al niet gemaakt het afgelopen half jaar 10 stuks ofzo ?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

HADES2001 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:56:

het is een leuk idee maar het lijkt EA wel ene naar het andere project schiet voorbij en ik heb toch het gevoel dat als er eenmaal bugs opkomen de patches steeds langer gaan duren want hoeveel games hebben ze al niet gemaakt het afgelopen half jaar 10 stuks ofzo ?
Niet alle games die op Steam worden aangeboden, zijn door Valve gemaakt. Steam is niks anders dan een distributiesysteem waar ook andere developers van gebruik kunnen maken.

Er staat in de topictitel dat GTI Racing van de HL2 engine gebruikmaakt, maar is dit echt zo of is dat een aanname gebaseerd op de distributie via Steam? Darwinia en Ostfront gebruiken bijv. ook niet de HL2 engine, maar zijn wel via Steam te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door Not Pingu op 27-09-2006 22:01 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• JJ Le Funk
  • Niet online
Not Pingu schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:01:
[...]
Er staat in de topictitel dat GTI Racing van de HL2 engine gebruikmaakt, maar is dit echt zo of is dat een aanname gebaseerd op de distributie via Steam? Darwinia en Ostfront gebruiken bijv. ook niet de HL2 engine, maar zijn wel via Steam te koop.
Aanname idd vanwege Steam. 't Voelt wel HL'erig.

@v: tnx, ik zie het nu pas (bij opstarten spel, even wachten en dan staat het er) 8)7 sry voor de misleidende topic title.

[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 27-09-2006 22:17 ]

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33
Het spel is gemaakt door Techland, ookwel bekend van Xpand Rally, welke nu ook via steam verkocht wordt. AFAIK is het spel dan ook niet gebaseerd op de HL2 engine, maar op de Chrome engine (nog steeds een FPS engine), net zoals Xpand rally.

dot.blaat

Pagina: 1