[IE6] Frames -> Target werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 11:39
Hey gotters!

Ik heb even een vaag probleem, draai hier XP Pro SP2 op een laptop met IE6, heb net mijn laptop opnieuw geïnstalleerd :)
Het probleem is dat ik sinds die format een website die ik heb gemaakt niet meer goed werkt, de linkjes openen namelijk niet meer in het daarvoor bestemde frame, maar in nieuwe vensters.... Het rare is dat als ik de site host op internet (www.pvfoqus.nl) hij het wel prima doet! Ik heb de site ook overgezet naar een andere laptop van een vriend, hij heeft precies hetzelfde :?

Weet iemand hoe dit opeens komt?

• plofkip
Schop^^

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 15:33

tweakraiser

I have such sites to show you

doet het hier wel ook met sp2

Strava | Webdesign

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
code:
1
2
3
4
5
<frameset cols="50%,901,50%" framespacing="1" frameborder="no" border="1" bordercolor="#000000">
     <frame name="ps" src="zij.htm" scrolling="no" noresize>
     <frame name="Foqus" target="hoofd" src="Foqus.html" scrolling="auto" noresize>
     <frame name="bg2" src="zij.htm" scrolling="no" noresize>
</frameset>

Ik weet niet wat je bedoeling is, maar target=hoofd :?
(zie ook http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html en kijk eens naar de Attribute definitions)

ps. je site loopt ook helemaal vast als je internet explorer binnen firefox draait, waarschijnlijk heb je dus ook fouten in je flashscript , maar als je geen code laat zien....

[ Voor 47% gewijzigd door djexplo op 30-09-2006 22:21 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Die target=hoofd zou ik sowiso weghalen, maar nog mooier is uiteraard alle frames weg halen.
Frames is niet meer van deze tijd.
http://validator.w3.org/c...tically%29&doctype=Inline

Wat bedoel je eigenlijk precies met 'overzet'?
Lokaal?

• plofkip
Ja dat is lokaal... De site doet het dus wel op internet, maar niet als ik hem lokaal open... Dat target=hoofd is idd beetje raar :P Maar als ik dat weghaal schiet het niet op...
Een voorbeeld van code uit me flash is:
code:
1
2
3
4
on (press) {
    getURL("paginas/agenda.swf", "main");
    getURL("kop/agenda.swf", "kop");
}

Maar dat kan het niet zijn, want anders zou die het op internet ook niet doen ;)

• djexplo
FaNtJuH schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:41:
Ja dat is lokaal... De site doet het dus wel op internet, maar niet als ik hem lokaal open... Dat target=hoofd is idd beetje raar :P Maar als ik dat weghaal schiet het niet op...
Een voorbeeld van code uit me flash is:
code:
1
2
3
4
on (press) {
    getURL("paginas/agenda.swf", "main");
    getURL("kop/agenda.swf", "kop");
}

Maar dat kan het niet zijn, want anders zou die het op internet ook niet doen ;)
Klopt natuurlijk ook niet, kop en main zijn beide geen frames (goede targets)...
Zie ook http://livedocs.macromedi..._Parts&file=00001730.html
Je kan wel _self , _top en _parent of één van je eigen frame namen als Foqus gebruiken ...

Dat het op internet wel gedeeltelijk werkt komt waarschijnlijk door dat IE andere (beveiliging) instellingen toepast op internet dan op locale websites. Eigenlijk had het helemaal niet moeten werken met zoveel foute targets in je code...
Dat target=hoofd is idd beetje raar :P Maar als ik dat weghaal schiet het niet op...
Wat schiet er niet op?, het is foute code dus je moet het zoiezo verwijderen...

[ Voor 7% gewijzigd door djexplo op 01-10-2006 15:57 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• plofkip
djexplo schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 15:53:
Je kan wel _self , _top en _parent of één van je eigen frame namen als Foqus gebruiken ...
http://www.pvfoqus.nl/Foqus.html
In de broncode staat: <IFRAME src="kop/home.swf" width="623" height="35" frameborder="0" scrolling="no" name="kop"></IFRAME>
Die heeft dan toch de naam kop en die kun je dan toch aanroepen met getURL("kop/agenda.swf", "kop"); ??

• djexplo
FaNtJuH schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:30:
[...]

http://www.pvfoqus.nl/Foqus.html
In de broncode staat: <IFRAME src="kop/home.swf" width="623" height="35" frameborder="0" scrolling="no" name="kop"></IFRAME>
Die heeft dan toch de naam kop en die kun je dan toch aanroepen met getURL("kop/agenda.swf", "kop"); ??
Jou code had ik niet helemaal doorgenomen, maar idd... met een iframe met de naam kop kan het inderdaad wel...

Met I-frames moet je wel oppassen, aangezien er soms al in de (flash/javascript) code naar de naam van een iframe is verwezen, voordat deze gerenderd is door de browser, omdat die iframes niet in het begin van de code staan...

Het is daarnaast een stuk netter om alle frames, in je frameset op te nemen.

• plofkip
Hmja ik snap wat je bedoelt.. maar het zou moeten werken op deze manier toch?

• plofkip
Iemand? :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft blijkbaar niets te maken met de browser als zodanig en alles met brakke code. Dus CSA --> Devschuur.

Geef even alle relevante stukken code (en check het policy hier in Webdesign, Markup & Clientside Scripting ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• plofkip
F_J_K schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:34:
Dit heeft blijkbaar niets te maken met de browser als zodanig en alles met brakke code. Dus CSA --> Devschuur.

Geef even alle relevante stukken code (en check het policy hier in Webdesign, Markup & Clientside Scripting ).
De relevante code staat er: de framenamen en hoe ik ze aanroep... Het is volgens mij geen brakke code, waarom zou het anders altijd gewerkt hebben en nu opeens niet meer... En op internet werkt het sowieso nog steeds...

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

Waarschijnlijk werkt het lokaal niet omdat je flashplayer security zo is ingesteld...

<Typ een persoonlijk bericht>

• plofkip
Setragasj schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:50:
Waarschijnlijk werkt het lokaal niet omdat je flashplayer security zo is ingesteld...
Nee dat kan het niet zijn, want als ik een simpele frameset maak met 1 knopje dan doet hij precies hetzelfde (alles html)...

Verwijderd

frames werken vaak niet lokaal offline, had ik laatst met een flash menu. online testen dus of apache draaien

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 01:15 ]

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

FaNtJuH schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:12:
[...]

Nee dat kan het niet zijn, want als ik een simpele frameset maak met 1 knopje dan doet hij precies hetzelfde (alles html)...
Ja daar heb je het al. ( alles html ) .. Ik heb het over de flashplayer waarin je de buttons hebt zitten.

Zoals ik ( correctie: SympathiekeSok ;) ) al zei is dit dus de manier om te testen:
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:14:
frames werken vaak niet lokaal offline, had ik laatst met een flash menu. online testen dus of apache draaien

[ Voor 30% gewijzigd door Setragasj op 03-10-2006 08:50 ]

<Typ een persoonlijk bericht>

• plofkip
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:14:
Apache draaien dus.. werkt best relaxed! Alleen wel raar hoor dat het niet werkt lokaal :? Vroeger ALTIJD wel :?

[ Voor 11% gewijzigd door plofkip op 03-10-2006 11:44 ]

Verwijderd

achja , het is een flash menu ding, als je het in pure html maakt zal het vast wel offline werken

• plofkip
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:52:
achja , het is een flash menu ding, als je het in pure html maakt zal het vast wel offline werken
Beter lezen: ;)
[...]

• plofkip
Maar niemand heeft dus een idee hoe dit komt?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:54

Onbekend

...

Bij mij werkt die site ook niet goed.

Ik krijg bijvoorbeeld dit:

De pagina /%5Cpaginas%5Cbetekenis.swf op www.pvfoqus.nl bestaat niet. Controleer het adres of surf naar de hoofdpagina.

Waarschijnlijk heb je iets met slachjes verkeerd zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• plofkip
Oh ff temp inlogcode: F0400000S
Ook onbekend schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:41:
Bij mij werkt die site ook niet goed.

Ik krijg bijvoorbeeld dit:

De pagina /%5Cpaginas%5Cbetekenis.swf op www.pvfoqus.nl bestaat niet. Controleer het adres of surf naar de hoofdpagina.

Waarschijnlijk heb je iets met slachjes verkeerd zitten.
Dat is wel apart :? Bij mij werkt het namelijk wel gewoon...

[ Voor 87% gewijzigd door plofkip op 08-10-2006 19:18 . Reden: Toevoeging ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:54

Onbekend

...

Dit roep je aan in je nieuws.swf
Ik zie dit in je http://www.pvfoqus.nl/tekst.txt staan:

&nieuws=-12-02-2005<BR><A>Net terug uit het mooie Winterberg! Foto's komen snel!</A><BR>- 09-02-2005<BR><A HREF="\pdf\f1b.pdf" TARGET="_blank">Nieuwe collectiviteitskorting bij Dunya oogziekenhuis.</A><BR><BR>Nieuw in de evenementengids:<BR> - 18 februari met de pv op wintersport naar Winterberg;<BR> - 21 maart creadoe avond met als thema "Pasen";<BR> - 20 mei vissen op de Waddenzee (nadere informatie verkrijgbaar bij Hans Bosmans, tel 2420).<BR> - Kosten van het vissen: voor leden 20 euro en voor niet-leden 25 euro.<BR>Bezoek nu het fotoboek om foto’s te bekijken:<BR> - van het oprichtingsfeest van FOQUS;<BR> - van de start van de klaverjascompetitie.<BR><BR>- 11-08-2004<BR><A HREF="\paginas\betekenis.swf" TARGET="main">Wat is de betekenis van de naam van de nieuwe personeelsvereniging FOQUS?</A>
&

En in je menu roep je dit aan in je menu.swf:
getURL("http://www.pvfoqus.nl/forum/","_blank")
getURL("paginas/verslagen.swf","main")
getURL("kop/verslagen.swf","kop")

Hier zijn de slashjes net de andere kant op. (Hoe zit dat met escape characters ook al weer?)
Ik denk dat je het daarin moet zoeken....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• plofkip
Hmja die \'s heb ik veranderd in /'s, want zo horen ze :P Maar ik laat het wel gewoon zo, blijkbaar weet echt niemand wat er aan de hand is... Zolang ze het op internet maar wél doen en niet andersom ;)

Verwijderd

[...]

dan moet je je html code nakijken, ik heb voor de grap net een kale frameset gemaakt en daar werkt het prima offline, het is dus echt een flash ding.

• plofkip
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

dan moet je je html code nakijken, ik heb voor de grap net een kale frameset gemaakt en daar werkt het prima offline, het is dus echt een flash ding.
Dreamweaver standaard frameset met een knop? Gast :P En heb ook oude websites die altijd prima werkten (ook html of html/flash) en die werken ook niet meer :?

Verwijderd

veel plezier hiermee dan:

test.zip
Pagina: 1