Toon posts:

nieuwe ASUS notebook start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een asus notebook gekocht. Er zaten een aantal cd's bij en ik ben begonnen met cd1 van windows XP (er zitten er 2 bij). Na een tijd heb ik de laptop uitgezet. Vandaag wilde ik verder gaan, maar toen ik hem aanzette kwam ik niet verder dan een zwart scherm met witte letters:

Starting Windows 98...

File not found
.
.E:\RECOVERY.DAT DOES NOT EXIST !! ERROR !!
.
C:\>

Ik snap er duidelijk niet zo veel van; had waarschijnlijk ook niet de laptop uit mogen zetten. Ik hoop dat iemand me een goede tip kan geven,
groetjes! Chris

Verwijderd

gewoon weer cd 1 erin en weer opnieuw beginnen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo te zien is er een of andere recovery actie niet goed gegaan. Start gewoon nog eens met die cd of je dan dezelfde error krijgt. Het zou goed kunnen zijn dat het zichtbaar maken van een partitie niet goed gelukt is, of deze mogelijk een verkeerde driveletter heeft gekregen en dat hij daarom de recovery.dat niet kan vinden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het is mischien makkelijk te weten WAT voor laptop. Even je verhaal samenvatten (en duidelijk) om te kijken of ik denk te weten wat je zegt: Je hebt een spliksplinternieuwe laptop en bij opstarten druk je al direct de Asus CD er in omdat je windows wilt instaleren?

Als het bovenstaande verhaal klopt dan: WTF are you doing, RTFM (Read the fucking manual, leuke uitspraak van een leraar :P). Bij een nieuwe laptop staat windows gewoon voorgeïnstalleerd en kun je hem dus gewoon starten en nog even je gebruikersnaam en update instellingen instellen, thats it.

• reaL_G
  • Laatst online: 05:23

reaL_G

G

GremliN-Online schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:14:
Het is mischien makkelijk te weten WAT voor laptop. Even je verhaal samenvatten (en duidelijk) om te kijken of ik denk te weten wat je zegt: Je hebt een spliksplinternieuwe laptop en bij opstarten druk je al direct de Asus CD er in omdat je windows wilt instaleren?

Als het bovenstaande verhaal klopt dan: WTF are you doing, RTFM (Read the fucking manual, leuke uitspraak van een leraar :P). Bij een nieuwe laptop staat windows gewoon voorgeïnstalleerd en kun je hem dus gewoon starten en nog even je gebruikersnaam en update instellingen instellen, thats it.
dat is dus niet altijd zo dat windows geinstaleerd is, als je hem koopt in een alledaagse winkel miss. wel (its/dixons/mm of zo,
maar als je hem bij een goede speciaalzaak koopt dan hoeft het niet altijd,
btw bij mij was windows ook niet geinstaleerd, maar alles was mooi in de doos bijgeleverd
roodgoudkleurig cd enz.

maar lees de manual is wel een pre ja!

win98???????????? nwe laptop?????

[ Voor 3% gewijzigd door reaL_G op 27-09-2006 19:22 ]

GiTS

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zeker niet op een laptop waar bijv. de harde schijf is vervangen door een (beter) model. Zoals gezegd, CD1 er weer in en het proces door laten gaan zonder af te breken. :)

Wát voor laptop is in mijn inziens ook niet belangrijk, althans, nog niet.
Wat zijn we weer voorbarig, dat is om een DOS omgeving te starten die vervolgens het recovery proces aan de gang zet. :z

[ Voor 25% gewijzigd door Frietsaus op 27-09-2006 19:25 ]

• GENETX
  • Nu online
real_G schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:20:
[...]

dat is dus niet altijd zo dat windows geinstaleerd is, als je hem koopt in een alledaagse winkel miss. wel (its/dixons/mm of zo,
maar als je hem bij een goede speciaalzaak koopt dan hoeft het niet altijd,
btw bij mij was windows ook niet geinstaleerd, maar alles was mooi in de doos bijgeleverd
roodgoudkleurig cd enz.

maar lees de manual is wel een pre ja!

Ik ga er inderdaad vanuit dat hij hem normaal heeft gekocht aangezien ook de weinig bijzondere TS (het typenummer en winkel was wel op zn plaats geweest). Er zijn Asus modellen zonder windows, maar ik neem aan dat je die er bij koopt dat het dan wordt voorgeïnstalleerd of iig gewoon een OEM CD ipv Asus recovery CD's.

Verwijderd

Topicstarter
tis inderdaad voorgeinstalleerd, het is een asus model: Z92M, en nee de cd is er niet zo hopla in gestopt. de computer was aangezet. en na een tijd verscheen een blauw beeld met de vraag of je windows xp wilde installeren en als dat niet zo was moest je f6 toetsen... toen was het moment waarop ik de 1e cd dus heb gebruikt (de windows xp cd).
ik snap er inderdaad niet zo veel van, heb eigenlijk alleen maar ervaring met apple... en ja in de manual kan ik niet eens vinden wat je moet doen wanneer de laptop wordt opgestart (het gaat zeg maar van de batterij erin stoppen tot het aanknopje). het windows xp boekje zegt dat je de aanwijzingen die de laptop geeft moet opvolgen (dat zou dus waarschijnlijk het handboek moeten zijn dan, de compu zelf).

Verwijderd

Topicstarter
kan nergens ts vinden (in handleiding staat daar sowieso niks over), alleen Z92Mseries. Hij is bij de Maxwell gekocht (misschien had ik er beter gewoon een wasmachine kunnen kopen).

Verwijderd

Topicstarter
oja en de cd is window xp 2002 (dus waar die windows 98 vandaan komt weet ik ook niet)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
je weet dat er zoiets is als een editknop?

edit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif deze dus :P

[ Voor 56% gewijzigd door spone op 28-09-2006 00:09 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 18:40
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:38:
oja en de cd is window xp 2002 (dus waar die windows 98 vandaan komt weet ik ook niet)
zoals al gezegd, windows 98 wordt gebruikt om dos te kunnen gebruiken. Maar start de laptop op, gooi de cd erin en volg de aanwijzingen? zo gaat dat bij mij iig wel(asus a6T)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mijn A6Ja geen Win98 gezien ...

Enne als je iets installeert in het vervolg de laptop niet meer uitzetten :P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik hoop niet dat je de recovery procedure hebt onderbroken tijdens het herpartitioneren...? Hoe lang was die al bezig geweest? Ik was namelijk ook zo dom om met mijn laptop een nieuwe ASUS F3Ja de recovery disc te gebruiken.. en per ongeluk tijdens het proces uitgezet, van ik wil het toch anders kwa instelling... (je kan dan namelijk kiezen hoe je je partitie wilt indelen...) en toen was mn MBR (Master Boot Record) kapot... flink gekut om het uiteindelijk te fixen, tis uiteindelijk gelukt met een ander Windows XP cd, via de recovery console om mn MBR te herstellen...

Die recovery cd is trouwens aan ASUS aangepaste versie.. later tijdens de install moet je cd2 inserten.. maar das pas wanneer windows erop staat...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1