Toon posts:

Interne Cardreader functioneerd niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na geen goeie oplossing in de search te hebben gevonden plaats ik het hier maar even.

Ik heb een interne cardreader die na het jongstleden opnieuw installeren van Windows helemaal niet meer zichtbaar is in deze computer en verder ook niet werkt.
Als ik in apperaatbeheer kijk heb ik onder usb controllers o.a dit staan "samengestelt usb-apperaat"
Moet dit de cardreader voorstellen?, verder heb ik geen gele rondjes met uitroeptekens staan of iets dergelijke wat op foute of verkeerde drivers kan duiden.
De pinnetjes op het moederbord zitten er ook nog goed op.

Hoop dat iemand eventueel weet wat het kan zijn..

Laurens.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Je moet de fabrieksdrivers voor de cardreader installeren waarschijnlijk, dan zijn alle gele uitroeptekens ook weg. Welke dat zijn (merk en type cardreader) moet je zelf goed(!) uitzoeken, en dat wordt misschien iets lastiger omdat ie intern zit. Heb je naast windows geen andere (recovery) CDs bij je computer gekregen? Hoogstwaarschijnlijk zit er daar ook een bij voor de card-reader. Hetzelfde geld trouwens ook voor Moederbord drivers, Videokaart drivers, Soundcard drivers etc.

Succes.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei dat ik GEEN gele vlakjes met uitroeptekens had, verder heb ik dit systeem samengesteld en die cardreader is voor zover ik weet een apacer maar daar heb ik niks qua cd's van.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58
Samengesteld USB apparaat is ws. een toetsenbord of muis op de USB poort

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Misschien werkt hij gewoon, en moet je even een drive letter koppelen met Schijfbeheer?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 21:55
Mss verschijnt het icoon pas als je er een kaartje insteekt, zo is het allesinds bij mij...

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 20:12
Toen je de vorige keer die cardreader in je computer stopte, was Windows toen al geinstalleerd? Je cardreader is een USB apparaat en volgens mij werkt het allemaal beter als je eerst Windows installeert en dan pas het USB apparaat aansluit. Misschien wil het werken als je je USB aansluiting los maakt (interne USB aansluiting op je moederbord), computer opnieuw opstarten en afsluiten en dan weer je cardreader aansluiten. Anders opnieuw Windows installeren zonder je cardreader aangesloten en pas aansluiten als de installatie voltooid is.

Verwijderd

Topicstarter
Doh, even er af trekken en er weer op doen terwijl die aan stond werkte idd.. had ik zelf ook kunnen bedenken :P ;)

bedankt jongens! (of meiden)
Pagina: 1