Toon posts:

nieuwsgroepen + router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een router, een asus rx3041.
Ik heb alles goed geinstalleerd alleen de nieuwsgroepen werken niet zoals het hoort.
Hij maakt maar af en toe verbinding met de nieuwsserver en als hij eenmaal verbinding heeft dan zakt de snelheid heel snel totdat hij weer helemaal niks meer doet.

Ik weet dat nieuwsgroepen op port 119 zitten maar ik heb alles van de firewall in de router uitgezet dus daar kan het niet aan liggen. Voor de rest zie ik niet de mogelijkheid binnen het menu van de router om een port aan te geven die ik speciaal open wil zetten.

Wat kan hier het probleem zijn?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 19:01 ]

Verwijderd

Heb je toevallig eweka, want die lag er vandaag wel eventjes uit. Misschien dat dat het probleem was.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:03:
Heb je toevallig eweka, want die lag er vandaag wel eventjes uit. Misschien dat dat het probleem was.
Ik heb Tweaknews.. het zou kunnen dat die op het moment ook moeilijk aan het doen is. Ik hoop het in ieder geval want voor de rest werkt alles perfect.

(ik merk nu ook dat ik een ftp server met port: 305 ook niet op kom, heb alles al gechecked.. passive mode enzo)

Verwijderd

Het kan aan je router liggen maar dat lijkt me sterk als de rest van internet (http bijv) wel goed werkt. Je hoeft geen poorten open te zetten omdat je alleen maar data binnenhaalt. Ik zie hier dat er ook een setup wizzard bij zit. FTP en usenet zouden geen probleem mogen opleveren met standaardinstellingen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Inderdaad, gewoon zelf een verbinding maken met een server ergens moet normaal nooit ene problleem opleveren, poorten forwarden enzo is alleen nodig als je zelf een server wil draaien, of voor filesharing, zodat mensen van buitenaf direct verbinding met jou kunnen maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:27:
Inderdaad, gewoon zelf een verbinding maken met een server ergens moet normaal nooit ene problleem opleveren, poorten forwarden enzo is alleen nodig als je zelf een server wil draaien, of voor filesharing, zodat mensen van buitenaf direct verbinding met jou kunnen maken.
Ik denk nu ook dat het aan tweaknews ligt... toenstraks heeft hij heel lekker gelopen. Alleen nu doet hij het weer even niet. Ik wacht eventjes af, hoop dat het gewoon toeval is. :D
Pagina: 1