[LCD-TV] Philips 26pf9531

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Ik ben van plan binnenkort een LCD-tv te gaan kopen. Aangezien de kijkafstand in mijn huis klein is (2.5 m), heb ik gekozen voor het 66cm (26 inch) beeldformaat.
Mijn oog is nu gevallen op de Philips 26 pf 9531.

Wat gegevens van de TV:

een plaatje natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/26/26PF9531_10_webImage370.jpg

Reclamepraatje van de PR-afdeling van Philips:

Meeslepende kijkervaring
  • High Definition LCD WXGA-scherm met een resolutie van 1366 x 768p
  • Geschikt voor kwaliteitsvolle HDTV-weergave
  • Pixel Plus 2 HD voor meer details in standaard TV en HDTV
  • Dynamisch-contrastverbeteraar voor rijke, zwarte details
Fantastische geluidsreproductie
  • Virtual Dolby Digital voor levensechte geluid
Echte schoonheid ligt verborgen in de details
  • Inclusief bijpassende standaard met elegant ontwerp
Digitale foto's van perfecte kwaliteit
  • USB-aansluiting om direct eenvoudig multimedia af te spelen
Voor hoogstaande prestaties
  • Tweevoudige HDMI-ingang voor een volledig digitale High Definition-verbinding
specs

De TV is er 1 uit de CINEOS range, whatever dat precies is,
heeft Pixel Plus 2,
en heeft als extra een USB ingang, waar je bv je camera in kan pluggen om zodoende foto's rechtstreeks van de camera op je scherm te toveren (in de resolutie van de tv)

Er is nog niet zo heel veel bekend vond ik van deze tv, behalve wat gebruikers reviews op kieskeurig.
Vandaag heb ik hem bekeken bij de plaatselijke MM en bij de RAF (oude Staffhorst) en ik vond hem erg strak!

Iemand hier die hem heeft? Of weet hoe goed hij echt is?

[ Voor 26% gewijzigd door ikmattie op 15-10-2006 11:05 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd of er iemand ervaringen heeft met deze tv. We hebben zelf de Sony 26S2020 een aantal dagen in ons bezit gehad, maar uiteindelijk teruggebracht omdat we met name tijdens voetbalwedstrijden en formule 1 niet tevreden waren over de beeldkwaliteit. Aangezien de Philips ook op ons lijstje stond, zou ik graag willen weten hoe men de scherpte van deze tv tijdens snel bewegende scenes ervaart. Heb 'm bekeken bij de MM, maar vaak moet dat toch te snel gaan om een goed oordeel te vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben deze TV een goeie 3 weken geleden besteld. En hij lijkt voorlopig nog niet te komen ook.. Schandalig lange wachttijd voor een TV als je't mij vraagt. Hij zou niet voorradig zijn bij Philips zei de winkel.

Als ik er nog aan denk zal ik nog wel eens een reviewtje schrijven als we'm eindelijk hebben.

Vraag me trouwens af hoe ik hem op m'n ouwe PC moet aansluiten, weet niet hoe het zit met kwaliteit als je D-Sub naar HDMI gaat omzetten.

hier een schemaatje hoe ik het voorlopig gepland heb...
http://www.racingdevils.be/schema.jpg

Als er betere manieren zijn om dit te doen wil ik het graag horen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:50:
je kunt ook overwegen een DVI videokaartje te kopen. krijg je waarschijnlijk betere beeldkwaliteit.

ps. ik wist niet dat die bestonden VGA>DVI convertertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:50:
Wij hebben deze TV een goeie 3 weken geleden besteld. En hij lijkt voorlopig nog niet te komen ook.. Schandalig lange wachttijd voor een TV als je't mij vraagt. Hij zou niet voorradig zijn bij Philips zei de winkel.

Als ik er nog aan denk zal ik nog wel eens een reviewtje schrijven als we'm eindelijk hebben.

Vraag me trouwens af hoe ik hem op m'n ouwe PC moet aansluiten, weet niet hoe het zit met kwaliteit als je D-Sub naar HDMI gaat omzetten.

hier een schemaatje hoe ik het voorlopig gepland heb...
http://www.racingdevils.be/schema.jpg

Waar heb je hem besteld als ik het mag vragen?
Ik wil hem binnenkort (volgende week waarschijnlijk) ook gaan halen, en ga waarschijnlijk naar een 'gewone' winkel, waar ze op dit moment 10% korting geven op alle LCD's (dan istie nog steeds duurder dan op internet, maar ik betaal graag wat extra's voor de service van een normale winkel)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:37:
Ik ben ook wel benieuwd of er iemand ervaringen heeft met deze tv. We hebben zelf de Sony 26S2020 een aantal dagen in ons bezit gehad, maar uiteindelijk teruggebracht omdat we met name tijdens voetbalwedstrijden en formule 1 niet tevreden waren over de beeldkwaliteit. Aangezien de Philips ook op ons lijstje stond, zou ik graag willen weten hoe men de scherpte van deze tv tijdens snel bewegende scenes ervaart. Heb 'm bekeken bij de MM, maar vaak moet dat toch te snel gaan om een goed oordeel te vellen.
welke tv signaal heb je op de sony aangesloten? analoog kan nog wel eens voor problemen zorgen met een slechte kabel..

maar wij hebben de philips gekocht en ik moet zeggen dat ik het beeld toch mooier vind dan de sony (s2030) maar ja dat mag ook wel met die pixelplus engine...

de sony tegen hanger is er alleen in een 32 inch en die past niet waar wij hem hebben willen...

maar goed tot nu toe erg tevreden over dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar deze philips tv, alleen in de winkel krijg je een mooi beeld voorgeschoteld, maar dat komt van een dvd. de kwaliteit van de echte tv uitzendingen is een stuk minder, maar dan wordt er gezegd dat dat niet beter kan, omdat er 50 tv's draaien in zo'n winkel en daarom de kwaliteit minder is.
is het inderdaad waar dat je zo'n digitale box tussen de kabel aansluiting en de tv kan plaatsen en je dan wel een scherp beeld heeft? heeft iemand daar ervaringen mee? worden dan ook de snelle opnames wel scherp?

merci
Tom
Pagina: 1