Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb onlangs een pc samengesteld via alternate.de en ik heb eens in de zoveel tijd (soms 1 x in de maand, soms 2 x in de week, soms eens in de 3 maanden) dat mijn pc helemaal uitvalt, alsof het een stroomstoring is maar daarna kan hij wel gewoon weer aan.

Ik vermoed dat het mijn voeding is. Dit zijn de specs van mijn voeding:

Vermogen 450 Watt

Efficiëntie 72 %

Ingangsspanning
230V, 50Hz

Moederbordaansluiting
1 x ATX (20-polig)
1 x ATX 2.0 (24-polig)
1 x ATX12V (4-polig)

Stroomaansluitingen
6 x 5,25 inch
2 x 3,5 inch
2 x Serial-ATA

Stroomsterkte
+3,3V 30 A
+5Vsb 2 A
+5V 28 A
+12V1 14 A
+12V2 15 A
-12V 0,3 A

Eigenschappen overspanningsbeveiliging, overbelastingsbeveiliging, kortsluitingsbeveiliging, PFC passief

Koeler
ventilator 80mm 1
ventilator temperatuurgeregeld Ja

Verder zijn dit de specs van mijn pc:
AMD 64 x2 4200+
7900 GT van Gainward (256 mb)
160 GB HD
1 Gig geheugen
MSI K9N SLI-2F mobo

Verder ben ik dan van plan om een nieuwe voeding te kopen ivm. met de storingen en dat word waarschijnlijk de OCZ ModStream

Kunnen jullie mij misschien helpen??

Alvast bedankt,

Pascal

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Tja wat heb je zelf al geprobeerd? Zijn zat dingen om te testen of die wel in orde zijn, bijv. CPU, geheugen etc.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heel leuk die specs, maar wat zijn de échte voltages, kijk daar eens naar. Wat voor merk voeding is het trouwens?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
kijk eens naar de voltages, en wat voor merk voeding is het ?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Controleer je voedingslijnen of ze stabiel zijn. Daarvoor kun je Everest voor gebruiken..

edit: groeten hoef niet op GOT....doen we altijd al

[ Voor 28% gewijzigd door silitek op 27-09-2006 17:32 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sharkoon SHA 450-8P,

@The_Virus: Ik heb geprobeerd het systeem stabiel te krijgen via NTunes
@Rod: Waar kan je dat opzoeken die voltages
@silitek: Wat is Everest, is het een programma, zo ja waar kan je het downloaden

Alvast bedankt

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 21:59
Everest
of SpeedFan

[ Voor 28% gewijzigd door PowerUp op 27-09-2006 21:03 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Jouw topicstart lijkt erg uitgebreid, maar de informatie die we nodig hebben ontbreekt juist; namelijk, wát heb je allemaal geprobeerd? Nu heb je alleen een uitgebreide lijst specs plus de melding dat jouw pc er wel eens mee ophoudt. Ja, het kán de voeding zijn, maar het kan net zo goed iets anders zijn. Onderzoek het een en ander met behulp van de troubleshooter uit de PMG FAQ, het zou tenslotte zonde zijn wanneer je geld uitgeeft aan een nieuwe voeding en jouw problemen blijven bestaan (je zult niet de eerste zijn!).

We kunnen je hier dus wel verdere tips geven, maar die staan ook allemaal in de troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Verder blijft het voor ons zo ook glazenbol werk ;) Mocht je wat concreters hebben, schroom niet en open een topic, maar je geeft ons nu serieus te weinig om mee te werken.

Nog een tip: probeer een voeding van iemand te lenen, vriend, klasgenoot of collega, mocht je zelf geen reserve voeding hebben rondslingeren :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.