Toon posts:

Realtime data uit een vliegtuig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nieuw project moet ik een website bouwen waarbij een belangrijke plaats is weggelegd voor realtime data uit een vliegtuig dat gedurende een bepaalde periode door Europa vliegt.

Bij realtime data moet je denken aan zaken als:
  • Real-time track and tracing gevisualiseerd op een kaart/wereldbol (inzoomen/uitzoom mogelijkheden)
  • Hoogte, snelheid, gemiddelde snelheid, etc
  • Weersomstandigheden
  • Geografische positie
Heeft iemand ideeen/suggesties voor goede uitgangspunten om dit project te starten? Misschien is er op de markt wel bepaalde software (liefst betaalbaar) waar iemand ervaring mee heeft?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

TeeDee

CQB 241

Misschien in combinatie met Google Maps het een en ander in elkaar zetten?

Die werkt ook met graden, en als je je vliegtuig dit door kan laten geven op je applicatie dan ben je al aardig ver lijkt mij.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Map24 biedt al een pakket al wat veel kan wat je daar wilt, maar waar ik onderzoek naar gedaan had was voor fleet management met vrachtwagens. Je kan 't proberen.

Als je het zelf wilt maken moet je contact opnemen met kaart~ en geocoding-leveranciers als Teleatlas en AND...

Vergeet sowieso niet dat je al de geografische positie moet weten wil je het weer kunnen geven op een kaart, het is nogal onzinnig om een kaart te tonen zonder werkelijke data.

Verwijderd

Ik zal de details nog eens opzoeken, maar volgens mij is er in Amerika een systeem dat iets soortgelijks doet dmv Yahoo Maps API en Adobe Flex 2 (de Flash Player staat echte data push in een webbrowser toe, middels Flex kan je het eenvoudig koppelen aan bijvoorbeeld een JMS).

Je kan ook checken wat ESRI heeft gedaan: www.adobe.com/products/flex/customers/cs_video/esri/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 20:30 ]

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Online tracking is al beschikbaar, en zelfs al gratis via www.reperion.com.