Toon posts:

PC hangt na 10 seconden (ASUS P5ND2-SLI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn PC. Ik heb een
- Asus P5ND2-SLI
- Intel P5 3 ghz
- 1 gig geheugen
- 2 x HD
- 1 CDrw
- 1 DVDrw
- Nvidea Quadro PCIe videokaart

Mijn Nvidea kaart heeft een voedingkabel nodig, net zo 1 als die naar de cdrom etc. gaat. Ik had tot vandaag dus 1 voedingkabel te weinig (2x HD,+CDrw+Videokaart) Vandaag heb ik ff een voedingsplittertje gehaald om de DVD ook aan te kunnen sluiten, maar nadat ik hem had aangesloten liep mijn PC ca. 10 seconden nadat ik de aanknop had ingedrukt helemaal vast(tijdens opstartscherm van de BIOS zeg maar). Of ik op DEL druk of niet maakt niet uit(er staat wel 'entering setup', maar verder gaat ie niet)
Dus ik dacht het probleem tijdelijk op te lossen door de splitter weer te verwijderen en alleen de CD te gebruiken, maar ik had hierna precies hetzelfde! Nadat ik ook cd CD los heb getrokken had ik nog hetzelfde. Ik heb de MOBO nog even gereset, maar dit hielp niks.
Wat me opviel tijdens het opstarten is dat mijn HD LED en de LEDS van mijn DVD en CD constant brandden.

Heeft iemand enig ID wat mijn probleem zou kunnen zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen? alvast bedankt!

Verwijderd

Probeer eens of je in je Bios geraakt zonder hard disks, cd en DVD aangesloten. Als dat gaat sluit je eerst enkel je boot disk aan en zo verder. Check ook of alle connectoren (IDE, floppy) nog goed vastzitten. Het lijkt me dat je per ongeluk iets hebt (half) losgetrokken door die splitter te steken.

Verwijderd

welke voeding heb je?

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 12:38
Volgens mij heb je bij het aansluiten van de DVD je voedingskabel van je moederbord uitgetrokken, die zwart-gele met 4 pinnetjes. Controleer dit even. Dit lijkt me geen voedingprobleem, aangezien je het probleem had toen je de DVD erbij stak, en toen je em er terug afhaalde met hetzelfde probleem bleef.