Toon posts:

Netwerkkaart testen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me aangemeld bij Concepts ICT voor een internetverbinding via glasvezel. Ik zal als het goed is over 2 weken aangesloten worden. Tot nu toe heb ik een USB ADSL modem gebruikt.

Het probleem is dat ik niet zeker weet of mijn netwerkkaart wel correct werkt. Ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met netwerkkaarten.

Is er een programma of zo die me kan vertellen dat mijn netwerkkaart goed functioneert of kan ik het alleen testen als ik een verbinding heb met de provider?

Bij Apparaatbeheer in Windows staat dat de netwerkkaart correct werkt, maar dat betekent meestal niet dat het dus echt zo is.

Verwijderd

Gewoon proberen als je glasvezel heb binnenkort. Anders ff een andere NIC er in drukken. Probeer eens een realtekje, kosten niks en is voor huis-tuin en keuken gebruik ruim voldoende.

Zelf zelden probleem met netwerkkaarten. Waar baseer je trouwens op dat je NIC niet goed is?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 12:21
Mocht je geen last hebben van foutmeldingen, vreemde problemen enz., dan kan je als laatste nog ff kijken of het ook goed zit met je snelheid, maar ik denk niet dat je ergens problemen mee zal hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn moederbord: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=652.

Heeft deze een netwerkkaart?

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Eerste gedachte: Omg !

Natuurlijk heeft die een NIC..

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 12:21
Uhm.... Eerst vraag je of je netwerkkaart wel goed werkt, en daarna vraag je of je er überhaupt wel een hebt??? Imo hoef je je nergens druk over te maken. Heb je nu geen problemen, dan zal het dadelijk ook wel niet zijn. Mocht er iets niet goed werken; een nieuw kaartje kost je nog geen €10 (vervolgens er inprikken, en drivers zitten meestal al bij windows).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

- Supports Gigabit LAN
- Supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111 PHY
Err.. logica?
Pagina: 1