Toon posts:

hulp bij download/database?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een website aan het maken, waarbij bezoekers kunnen inloggen en wanneer ze ingelogd zijn allemaal naar hun eigen pagina gaan. Dit heb ik en het werkt super! Iedereen die inlogt gaat naar zijn of haar eigen pagina! Nu wil ik nog een extra optie toevoegen. Ik zou graag willen dat ze bestanden kunnen downloaden op hun eigen pagina. En dat deze bestanden niet door andere ingelogde bezoekers kunnen gedownload worden.
dus simpel gezegd, meneer A logt in en ziet zijn pagina met het bestand wat ie kan downloaden.
meneer B logt in en ziet zijn eigen pagina met zijn bestand wat ie kan downloaden. A en B kunnen de bestanden niet van elkaar zien/en downloaden.

Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit??Nu kan ik wel op de een download scriptje maken op de ingelogde pagina, maar ik wil dat dit automatisch gaat, omdat het veel werk en tijd kost. Dus ik denk aan een database; username-password-url-bestand??denk ik nu goed of zit ik fout?

Nu wil ik niet om een script vragen (wat wel handig zou zijn) maar gewoon uitlegd krijgen hoe ik dit kan doen. Ik kom er net niet achter! misschien wel te simpel voor woorden, omdat ik misschien te lang achter mijn PC zit.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt al een persoonlijke pagina, waar loop je dan eigenlijk tegen de problemen aan bij het maken van een eigen download? In principe is dat gewoon exact het zelfde toch? Het enige verschil is dat er nu geen html, maar een ander bestand opgeleverd wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41

TeeDee

CQB 241

Ik snap je vraag niet helemaal, maar wat je in ieder geval moet doen:

Alle user files buiten bereik van elke gebruiker zetten. Vervolgens een 'streamfile.aspx?file=userfile.ext' en in dat streamfile kijken of de ingelogde gebruiker wel mag downloaden.

userfile.ext staat natuurlijk buiten de root, anders kan iedereen het file alsnog downloaden.

[ Voor 18% gewijzigd door TeeDee op 27-09-2006 16:16 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou graag willen dat ze bestanden kunnen downloaden op hun eigen pagina.
Zijn dit hun eigen bestanden – die ze eerder hebben geupload – of zijn dit specifiek voor die gebruikers gemaakte(?) bestanden.
Hoe/waar worden deze bestanden op dit moment bewaard?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment