tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-07 13:59
Hello,

Eerst en vooral, ik heb de grote tv-out sticky gelezen, maar daarin geen oplossing gevonden.

Ik heb een Dell Dimension 8100 met een Nvidia Geforce4 Ti4600 in. Vandaag heb ik me nu een s-video -> scart kabel gaan kopen zodat ik naar films e.d. kan kijken op men tv.

Ik slaag er echter niet in een deftig beeld op die tv te krijgen

Ik zie hele brede blauwe, rode en groene strepen over mijn tv lopen als ik em op AV zet. Als ik "herkennen" doe in het control panel zie ik op die banden wel een grote 2. Wat zeer raar is dat wanneer ik gewoon naar tv aant kijken ben en ik switch naar een ander kanaal ik heel kort een flits zie van mijn computerbeeld, perfect scherp!!. Hierdoor denk ik dus dat het niet ligt aan het feit dat de scart-aansluiting geen s-video ondersteunt, want de tv slaagt er dus in even een correct beeld op te bouwen...

De televisie is een oude Carad...

Wat ik al geprobeerd heb :
- resolutie aanpassen
- kleurdiepte aanpassen
- switchen tussen verschillende PAL varianten
- kloon, uitbreiding en dualview ook allemaal al geprobeerd
- kabel gecontroleerd
- instellingen op tv proberen aan te passen, maar door het feit dat dit een vrij oud beesje is valt er op die AV niets in te stellen...
- refresh rate staat vast op 60 Hz

Ik ben teneinde raad. Heb al bij meerdere mensen hun tv gaan aansluiten op de pc en dat ging steeds perfect (mits eventuele aanpassing zoals ik hierboven vernoemd heb), nu wil ik het eens voor mezelf en tmarcheert nie.

Greetz

ps: Ik werk met Windows XP pro sp2

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij het 2e beeldscherm, ga eens naar eigenschappen -> advanced -> zet daar de uitgang eens op composiet.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:56
Kun je geen andere tv proberen? mischien dat het toch aan je huidige tv ligt.

• Robain
@KillerAce_NL : Zowel op "Automatische selectie", "S-Video uit", "Samengestelde Video-uit" als "Euroconnector (SCART)" krijg ik precies hetzelfde...

@yorroy : Ik zal proberen iemand hier in het gebouw te zoeken die zen tv 5 minuutjes wil afstaan :D

Greetz
Robin

ps.: Heb ook de nieuwste forceware drivers geïnstalleerd...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm dan wijzen die (verticale??) strepen toch op incompatibliteit.

• Robain
Ja inderdaad verticale balken eigenlijk. Rood, paars en groen zijn ze voort moment, de rode is de grootste en neemt ongeveerd 50% van mijn beeld in. Ze flikken en "dansen" zo een beetje...

Wat ik dus zou moeten doen is een composiet -> scart kabel en een verloopstukje s-video -> composiet kopen als ik het goed begrijp??

Greetz

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik wel ff de originele kabel die je bij je vidcard kreeg. Dat kan soms verschil uitmaken.
Ik kreeg svideo met geen mogelijkheid aan de praat (vrij newe tv). Ik heb nu pc->svideo->composiet->scart->tv. Dat werkt prima.

[ Voor 40% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-09-2006 16:48 ]

• Robain
Ik heb geen originele kabel...

Deze kaart zat gewoon in men Dell pc...
Pagina: 1