Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05
Waarde tweakers,

sinds vandaag heb ik een HP Jornada 720, een schitterend machientje draaiend op Microsoft Handheld PC2000. Er zat geen sync-kabel of cradle bij dus gebruik ik de infraroodpoort van mijn ouwe laptop om via ActiveSync software te installeren. De Jornada heeft ook een Wifi verbinding, en het leek me praktischer om die te gebruiken om met mijn nieuwe laptop te verbinden ipv mijn oude steeds te moeten aansluiten elke keer dat ik wil syncen.

Het grote probleem is nu dat de ActiveSync op de Jornada (wat ik volgens de handleiding moet gebruiken om over LAN te syncen) alleen maar wil verbinden met machines waar ik al eerder een 'partnership' mee heb opgezet via IR/serieel! Als ik ActiveSync instel om via netwerk te verbinden staat alleen "PORTEGE" in de lijst, de hostname/netbios-naam van de ouwe laptop. Zo kan ik 'm dus niet laten verbinden met mijn nieuwe laptop, die geen IR heeft, maar wel Wifi.

Is er een manier om hier omheen te komen? Kan ik somehow in de registry van de Jornada extra entries toevoegen aan ActiveSync? Is er een host-file wat ik kan editen? Kan ik iets veranderen in mijn Speedtouch waardoor de Jornada 'denkt' dat hij met de ouwe laptop verbindt?

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Voor zover ik weet, kan je via wifi niet syncen met activesync omdat er te veel lekken in zouden zitten. Ze hebben om die reden dan ook, die sync optie er uit gehaald zodat niemand het signaal kan oppikken en je data kan stelen.

Zoek anders even op google voor dat probleem, volgens mij is er wel veel over te vinden ;)

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:32

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik ben toevallig nu ook bezig met dit issue. Zijn er geen alternatieven voor? Ik ben namelijk op een hoop plaatsen (m'n vriendin, werk, thuis) waar WiFi is. Het zou fijn zijn bepaalde offline dingen te kunnen cachen via WiFi ipv steeds een stick mee te moeten zeulen. Is er dus tegenwoordig geen enkele optie meer voor?

Het gaat mij namelijk vooral voor offline readen. Dus als ik via m'n gewone WiFi verbinding (zonder via een PC te gaan) dingen kan cachen is dat ook voldoende. Ik besef dat dit enigsins offtopic is. Dus in dat geval open ik ff een los topic ;)

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
Als je een versie van ActiveSync gebruikt die onder de versie 4.0 zit, dan kun je die gewoon gebruiken om via WiFi te syncen. In het menu van activesync op je computer zit een optie om dat toe te staan. Zet die aan, hang je PDA nog eens aan de computer (en zorg dat hij een partnership heeft gemaakt). Als je nu de PDA loskoppelt van de computer, en je zet WiFi aan, dan zul je zien dat de connectie automagisch gemaakt wordt. Eventuele firewall software zou natuurlijk wel roet in het eten kunnen gooien.

Activesync 3.x werkt alleen niet met Windows Mobile 5.

Vanaf versie 4.0 heeft Microsoft de WiFi eruit gesloopt omdat er lekken zouden zijn, die men niet kon of wilde patchen.

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
apNia schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:13:
Ik ben toevallig nu ook bezig met dit issue. Zijn er geen alternatieven voor? Ik ben namelijk op een hoop plaatsen (m'n vriendin, werk, thuis) waar WiFi is. Het zou fijn zijn bepaalde offline dingen te kunnen cachen via WiFi ipv steeds een stick mee te moeten zeulen. Is er dus tegenwoordig geen enkele optie meer voor?

Het gaat mij namelijk vooral voor offline readen. Dus als ik via m'n gewone WiFi verbinding (zonder via een PC te gaan) dingen kan cachen is dat ook voldoende. Ik besef dat dit enigsins offtopic is. Dus in dat geval open ik ff een los topic ;)
Wil je nu bestanden uitwisselen via WiFi? De gemakkelijkste manier zou natuurlijk zijn om even het geheugenkaartje uit de PDA te halen en die in de kaartlezer van de andere computer te stoppen. (Veel computers hebben inmiddels toch wel een 1000in1 kaartlezer in het ding zitten.

Je kunt trouwens ook eens kijken naar het programma PocketLAN voor je PDA. Het kost iets van €10 en je kunt ermee een shares op andere computers via WiFi benaderen. Ik gebruik het zelf om thuis via WiFi te luisteren naar MP3's die op mijn server staan. Hou er wel rekening mee dat er maar weinig PDA's zijn met een G standaard WiFi kaart. Ik geloof dat de TyTN de enige is op dit moment en dat de B standaard in veel gevallen best traag is.