ATI x1600Pro (AGP) & Arctic Silencer 1

Pagina: 1
Acties:

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 11:31
Ik heb een ATI x1600Pro 256MB AGP versie, nu maakt de standaard fan nogal veel herrie en deze wil ik dus vervangen. Ik heb gekeken naar onder andere de Zalman vf700 en vf900, maar die blijken dus het geheugen niet (goed) te koelen. Ik lees ook veel goeds over de Arctic VGA coolers en ben vervolgens op de Arctic website gaan kijken. Helaas stond daar bij geen enkele van de ATI coolers dat deze de x1600 ondersteunt. Toen ben ik dus verder gaan zoeken op GOT en met Google en heb ik 1 topic in een forum gevonden (niet op GOT) van iemand die zijn ATI x1600 ook wou koelen met een Arctic Silencer 1, maar daar werd dus ook niet gemeld of deze cooler past of niet. Mijn vraag is dus of er iemand ervaring heeft met een Arctic Silencer 1 op een ATI x1600(pro) of misschien kan iemand met zekerheid zeggen dat deze wel of niet past
Deze cooler is een stuk goedkoper dan een Zalman en koelt ook nog eens veel beter en aangezien die slechts 12 euro's kost ga ik hem vanmiddag halen, tenzij iemand mij kan melden dat de Arctic Silencer 1 sowieso niet gaat passen.

Ik ben dus nog even verder gaan zoeken op GOT en vond dus in Tweaking & Cooling Algemeen een topic waarin het antwoord staat. Deze cooler past dus op de X1600Pro. Ik had dus eerder wat betere search key words moeten gebruiken...

[ Voor 9% gewijzigd door chrisO op 27-09-2006 16:44 ]

Verwijderd

Zelf heb ik wel een VF700 op mijn X1600pro AGP gezet, verder helemaal geen problemen mee. Maar als je een andere koeler wilt dan de Vf700, zou ik even Arctic in de gaten houden, want ze zijn bezig met een speciale koeler voor de X1600.