Graag meer helderheid: Turion 64 Mobile MK-36

Pagina: 1
Acties:
  • 2.395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 16:46
Hoi,

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of de AMD Turion 64 Mobile MK-36 wel of geen X2 (dual core) processor is.

Ik ben namelijk aan het kijken voor een nieuwe laptop, en ben aan het twijfelen tussen de volgende 2 modellen:

- Acer Aspire 5043
- Acer Aspire 5101(de 1024mb versie)

Nou staat er bij sommige sites dat de AMD Turion 64 Mobile MK-36 wel een X2 processor is, terwijl andere sites hier niet echt duidelijkheid over geven.

Het prijsverschil tussen deze laptops ligt rond de 60 euro. Stel dat de processor wel een X2 processor is, dan denk ik dat ik dat bedrag graag uitgeef.

Hopelijk kan iemand mij meer duidelijkheid geven (of eventueel een gebruikers ervaring met mij delen)

Bij voorbaat dank

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Laatst op AMD.com gekeken, Turion 64 MK is gewoon singlecore, Turion 64 X2 modelen zijn dualcore, rating is TL-xx en later Tx-xx bij zuinigere modelen. MK is nieuw, maar wel volgens de rating van AMD. M staat voor Mobile en L, K en T voor ded zuinigheid, hoe dichter bij de Z, des te zuiniger, de MK36 verbruikt dus iets meer dan een ML serie.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
GremliN-Online schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:27:
Laatst op AMD.com gekeken, Turion 64 MK is gewoon singlecore, Turion 64 X2 modelen zijn dualcore, rating is TL-xx en later Tx-xx bij zuinigere modelen. MK is nieuw, maar wel volgens de rating van AMD. M staat voor Mobile en L, K en T voor ded zuinigheid, hoe dichter bij de Z, des te zuiniger, de MK36 verbruikt dus iets meer dan een ML serie.
Volgens de volgende link minder energie:

http://www.amd.com/us-en/...0_118_12651_12658,00.html

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• GENETX
Dat is wel appart, door de "K" zou ik meer energie verwachten. Waar ik ook achter ben gekomen is dat het om een S1 CPU gaat, upgraden naar Turion 64 X2 is dus mogelijk in die klaptop. Vind het appart aangezien AMD helemaal van singlecore wilde afstappen in het Turion segment en voor eind dit jaar alles naar dualcore te brengen om de sempron lijn voor singlecore CPU's te houden...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
In de 5102 zit wel een dual core : http://acer.nl/acereuro/p...=Nederland&crc=3201614249

Ben zelf ook wel benieuwd hoe de MK36 zich verhoudt t.o.v. een Petium M qua stroomvebruik.

Verwijderd

Dit staat op de site van obcs.nl bij deze coputer Acer Aspire 5101AWLMi_1024 :

AMD Mobile Turion™ 64 MK36 2.0GHz, Microsoft® Windows® XP Media Center Edition SP2, 15.4TFT WXGA CrystalBrite 16ms, 1024MB RAM (2x 512), 120GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11b/g, 5-in-1 card reader, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, ATI X1100 128MB shared, 0.3MP Orbicam

De slanke en stijlvolle Acer Aspire 5100-modellen zijn uitgerust met de gloednieuwe

AMD Turion™ 64 X2 mobile Dual Core

technologie met AMD PowerNow!™, HyperTransport™, Enhanced Virus Protection en 3DNow!™ Professional technologie. PowerNow! biedt ondersteuning voor buitengewoon lange systeembatterijduur, terwijl HyperTransport™ technologie zorgt voor `s werelds snelste communicatie tussen componenten......

betekent dit dan dat deze wel dual core heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 23:15 ]

• GENETX
Waarschijnlijk niet. De Turion 64 is singlecore, maar op het socket kan ook de Turion 64 X2 die wel dualcore is. Volgens mij is er ook een Acer 5100 serie met een dualcore Turion.

Verwijderd

maar is deze lap top die net omschreven is wel snel? qua opstarten internet verbinding downloaden etc...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
GremliN-Online schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:18:
Waarschijnlijk niet. De Turion 64 is singlecore, maar op het socket kan ook de Turion 64 X2 die wel dualcore is. Volgens mij is er ook een Acer 5100 serie met een dualcore Turion.
De 5101 heeft een single-core Turion, de 5102 een dual-core. Beiden zijn wel gebasseerd op de nieuwe AMD CPU's met DDR2 support

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:21:
maar is deze lap top die net omschreven is wel snel? qua opstarten internet verbinding downloaden etc...
Ik heb met de 5102 gewerkt, werkt lekker snel en accu-tijd is redelijk te noemen, zo'n 2 uurtjes

Verwijderd

dus dan zou deze beter zijn : Acer Aspire 5102WLMi

Processorfamilie AMD Turion Mobile
Processor-kloksnelheid 1600 MHz
Processor AMD Turion 64 2X TL50
Chipset ATI Radeon Xpress 1100
Schijf
Opslagcapaciteit 80 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Geheugen
Intern geheugen 1024 MB
Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MS Pro/xD
Maximum intern geheugen 4 GB
Intern geheugentype DDR II SDRAM
Videogeheugen
Geheugen video-adapter 128 MB
Grafische adapter ATI Radeon Xpress 1100

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:24:
dus dan zou deze beter zijn : Acer Aspire 5102WLMi

Processorfamilie AMD Turion Mobile
Processor-kloksnelheid 1600 MHz
Processor AMD Turion 64 2X TL50
Het lijkt mij dat je meer aan de 2,0 GHz single core Turion MK-36 hebt als je weinig aan multitasking doet t.o.v. de 1,6 GHz dual core Turion 2X TL-50 die tot z'n recht komt als beide core's optimaal gebruikt worden.

Verwijderd

Dus de 5101 (single core 2,0 ghz) is sneller dan de 5102 (dual core 1,6 ghz)

Ik ga de laptop gebruiken voor hoofdzakelijk internet en office, misschien een spel (als die het aan kan ;) ) heb wel vaak meerdere programma's open staan

• GENETX
Je moet het niet zo zien. Dualcore is dus niet simpel 2x 1.6=3.2 GHz maar heel anders. Omdat het 2 cores zijn moet de software er voor zijn geschreven. Vaak zijn dit grote professionele programma's en nu langzamerhand ook games etc. Voor gewoon internet en dat soort dingen heb je er niet veel aan omdat die er niks mee kunnen. Het is in dat geval wel zo dat alles wat kan worden verdeeld: Webbrowser op core1 en MSN op core 2 bijvoorbeeld. Dualcore is natuurlijk wel de toekomst. Nog even duidelijk:

Singlecore, kan draaien op 1 core: In dat geval is de MK-36 sneller, deze heeft 2.0GHz ter beschikking voor het programma in tegenstelling tot 1.6GHz van de dualcore (core 2 wordt niet benut).

Dualcore, kan draaien op 2 cores: In dat gevalmaakt de 1.6 GHz dualcore gehakt van de MK-36 aangezien de dualcore 2x1.6GHz heeft en dus even snel zou lopen als een singlecore op 3.2 GHz.

Verwijderd

aha dus de 5102 met dual core is beter dan de 5101 single als ik veel programma's te gelijk gebruik, ik heb me de laatste tijd erg verdiept in laptops, maar hier stopt mijn kennis eigenlijk...wel na veel zoeken over Ghz etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 21:48 ]

Verwijderd

Ik was ook aan het twijfelen tussen deze twee notebooks/procs.
Is het trouwens mogelijk om in het BIOS het videogeheugen van 64 MB te verdubbel naar 128 MB? Dit zou ideaal zijn voor Vista als ik een extra latje geheugen van 512 MB DDRII toevoeg. Anders zou ik eerder voor de 5102 gaan met dual core.

edit: Ik had het trouwens over de 5101 met 512MB DDRII & 64 MB graphics.. om die dus na een geheugenupgrade zo aan te passen dat het shared videogeheugen 128 MB kan zijn.

grtngs

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 07:50 ]

• GENETX
Dualcore is de toekomst, ik zou het gewoon doen als je het geld er voor hebt. Vista wordt toch al zwaar en als je dan altijd 1 core vrij hebt gaat dat al stukken lekkerder.

Verwijderd

Over vista gesproken: De 5101 (1024mb) wordt wel door acer als vista premium ready aangemerkt (hoewel ik de waarde van deze bewering moeilijk kan inschatten).

Wat overigens nog niet in dit topic is genoemd is het feit dat de 5101 met ATI X1100 grafische chipset geleverd wordt. Deze presteert beter dan de Xpress 200M en veel beter dan de shared videokaarten die bij 'budget' intel based laptops worden geleverd.

• Nielson
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 07:46:
Ik was ook aan het twijfelen tussen deze twee notebooks/procs.
Is het trouwens mogelijk om in het BIOS het videogeheugen van 64 MB te verdubbel naar 128 MB? Dit zou ideaal zijn voor Vista als ik een extra latje geheugen van 512 MB DDRII toevoeg. Anders zou ik eerder voor de 5102 gaan met dual core.

edit: Ik had het trouwens over de 5101 met 512MB DDRII & 64 MB graphics.. om die dus na een geheugenupgrade zo aan te passen dat het shared videogeheugen 128 MB kan zijn.

grtngs
De 5101 en 5102 hebben gewoon dezelfde grafische chipset, maar je kunt inderdaad meer geheugen toewijzen als er meer intern geheugen aanwezig is. Als je 'm trouwens wilt halen kun je dat beter na zes november doen, dan kun je een Vista upgrade bij bestellen.

Verwijderd

Hmm blijkbaar heb ik nog wat keuze:

*MSI Megabook M655
AMD Turion64 Mt34 (1,8Ghz)Processor // 1Gb DDR geheugen // 100Gb harddisk 5400rpm // DVDrw DL // 15.4" TFT WXGA 1280*800 // ATI x1600 256Mb videocard // Wired & wireless lan // Bluetooth // Builtin webcam // Windows XP home

OF

*MSI Megabook M667
AMD Turion 64 x2 TL52(1.6Ghz) Processor // 1Gb DDR2 geheugen // 100Gb harddisk 5400rpm // DVDrw DL // 15.4" TFT WXGA 1280*800 // Nvidia go7600 256Mb videocard // Wired & wireless lan // Bluetooth // Numerisch klavier + webcam // Ms Windows XP Home

Deze laatste voor slechts 100 EUR meer (BTW vorder ik terug). Dus ik vroeg me af met welke ik hier het best uitkom.. voor het gamen dan vooral. Het schijnt dat de GPU's beiden zeer goed zijn, dus daar kijk ik niet echt naar.
Die X2 TL52 processor daarentegen.. zou deze veel impact hebben op de framerates? Hoogstwaarschijnlijk wel als games dual core beter gaan ondersteunen, maar als een spel slechts van 1 core gebruikmaakt, op welke laptop zou ik dan de hoogste prestaties hebben?
Dan nog de autonomie, welke zou het langst meegaan?

MSI lijkt me trouwens helemaal geen slecht merk, of ben ik verkeerd ingelicht?

thx!

edit: Ook blijkt het geheugen van de eerste minder snel te zijn dan die van de tweede. Maar maakt het allemaal wel veel verschil uit? Uiteindelijk is het misschien toch beter nu 100 euro meer uit te geven? Hulp!!? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 18:53 ]

• GENETX
Kies voor de tweede! Ik weet niet hoe duur die MSI is anders kun je voor ong. 1070 (incl BTW, ong 900 excl. de Asus A6T halen*). Mijn eigen A6T mist dus alleen Bluetooth, verder is alles gelijk, zelfde CPU, evenveel geheugen, zelfde graka en evensnelle/grote HDD. Ik kan je dus precies vertellen hoe dit ding werkt: prima. Voor eventuele benchmarks heb je mischien meer kans als je zoekt op AsusA6T aangezien hij eigenlijk gelijk is. MSI is zeker een goed merk, nooit een gezien maar alleen het merk al zegt me genoeg en te zien in het MSI S27x topic ook.

Ik zou altijd voor de 2e kiezen. Dualcore is gewoon de toekomst. De eerste dual threaded games komen nu al. De oude games werken ook nog prima op een CPU die maar 200 MHz minder snel loopt, verder hoeven dan niet de achtergrond processen niet te storen (virus scanner, windows etc) dus het zou eigenlijk geen eens verschil gaan maken (niet merkbaar). Ik heb wel andere benchmarks gezien waar de eerste dual threaded games 50% extra performance halen (mits de GFX geen bottleneck is natuurlijk). Die 100 euro is het naar mijn mening zeker waard! Iedere PC die voor games/zwaardere programma's zal worden gebruikt mag eigenlijk niet meer singlecore zijn vind ik.

Edit: Geheugen is bij de 2e DDR2, eerste DDR. Voor de AMD's maakt het weinig uit. DDR is trager maar heeft snellere timings, DDR2 is sneller maar heeft lagere timings waardoor voor AMD processoren het verschil niet merkbaar is. Verder heeft de 2e support voor Dualchannel geheugen, als er 2 latjes geheugen in zitten werkt het wel 2x zo snel! Mijn A6T heeft 1x 1GB wat mooi is om up te graden naar 2 GB voor vista en dan ook dual channel, ik weet niet hoe het zit met de MSI.

Verder zou je kunnen kijken naar andere punten (batterij? mijne is 8 cells en haalt 3 uur). Wat ook mooi is aan de A6T (en mischien alle AMD Turion 64 X2 CPU's met nVidia nForce 430 integrated geforce 6100/6150) is dat er bij energie besparing over wordt gestapt van de Go 7600 op de integrated 6150!

kun je anders even de links geven? In de pricewatch staat de 677 met een GF 7300 (iig bij 4launch).

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 29-10-2006 19:42 ]

Verwijderd

Het lijkt mij inderdaad ook de beste keuze.. die tweede. Ik vraag me af of ik er Crysis op zou kunnen spelen binnenkort :P Normaal gezien wel volgens deze link:
http://www.crysis-online....on/System%20Requirements/

Zalig!

Dan moet ik gewoon de tweede kopen :). Mijn nonkel zal die hopelijk kunnen aankopen voor 906 euro (als BTW 21% bedraagt). Draagtas is er normaal gezien ook bij, zie site van msi:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_nb_selling.php?UID=628

Het is wel niet zeker dat die Geforce Go 7600 512MB hypermemory ondersteunt.. er staat 256MB bij de specs. Maar toch, nog steeds enorm veel :).

Bedankt!

• GENETX
Die GeForce gaat nooit hypermemory ondersteunen, dat is van AMD/ATI, nVidi heeft daar TurboCahce voor (TurboCrap). Veel performance winst gaat het nooit geven. (Bij een 6200 was het zo dat de performance de helft was als je TC had (in totaal 256MB) in tegenstelling tot 256MB dedicated. Geruchten gaan dat Vista wel standaard Turbocache gaat ondersteunen op de kaarten (meende ik ergens te hebben gelezen op GoT, waarbij een 6600GT 128MB opeens beschikking kreeg over Turbocache opties. Crysis zal waarschijnlijk wel goed draaien alleen zonder DX10 features natuurlijk.

Zelf schrik ik al van die requirements moet ik zeggen! Maar oké, Crysis is dan ook wel heel wat.

Verwijderd

Die Geforce Go 7600 heeft alleszins al 256MB dedicated. Ik hoop dat we Crysis nog gaan kunnen draaien op medium settings, aangezien Far Cry ook al werd 'geoptimaliseerd' voor 64 bit procs... & nu met die dual cores lijkt mij dat toch haalbaar. Ik kan ook fout zijn.. hoe dan ook, zalige laptop voor die prijs toch? :)

Verwijderd

Ik heb nu deze laptop gevonden

Acer Aspire 5102WLMi:
AMD Turion™ 64 2X TL50 1.6Ghz, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2 UK, 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite 16ms, 1024MB RAM (2x512), 100GB HDD (5400RPM), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Lan & Wireless 802.11b/g, 5-in-1 Card reader, no FDD, no IEEE 1394, no S-video, no FIR, ATI X1100 128MB shared, 0.3MP Orbicam

Artikel ASP_5102WLMI_UK
NB Tur64 Dual Core 100GB 512MB 15.4" WXGA XP MCE UK DVDRW WLAN Acer

Maar die heeft een home Edition sp2 UK is dat erg anders dan NL Of kan je dat aanpassen? Kan deze niet in NL vinden. Alleen met 80 gb.. zie de 5102 van hierboven

• Nielson
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:15:
Ik heb nu deze laptop gevonden

Acer Aspire 5102WLMi:
AMD Turion™ 64 2X TL50 1.6Ghz, Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2 UK, 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite 16ms, 1024MB RAM (2x512), 100GB HDD (5400RPM), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Lan & Wireless 802.11b/g, 5-in-1 Card reader, no FDD, no IEEE 1394, no S-video, no FIR, ATI X1100 128MB shared, 0.3MP Orbicam

Artikel ASP_5102WLMI_UK
NB Tur64 Dual Core 100GB 512MB 15.4" WXGA XP MCE UK DVDRW WLAN Acer

Maar die heeft een home Edition sp2 UK is dat erg anders dan NL Of kan je dat aanpassen? Kan deze niet in NL vinden. Alleen met 80 gb.. zie de 5102 van hierboven
Dat komt omdat Acer de configuraties per land aanpast, denk dat je het UK model hier niet makkelijk
zal kunnen vinden.

[ Voor 76% gewijzigd door Nielson op 30-10-2006 13:58 ]

Verwijderd

ik heb die dus al gevonden www.com4.nl Maar verder is het geen probleem om daar mee te werken?
Edit: deze kan dan toch ook gewoon Vista draaien?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 16:40 ]

Verwijderd

Vista zal volgens mij zeer vlot draaien op deze Turion 64 of Turion X2 in combinatie met 1024MB DDRII. Geen probleem hoor, kopen die handel ;)

Verwijderd

Zelf heb ik minder geluk.. ik ga nog 2 maandjes moeten wachten op mijn nieuwe notebook. Wat wel vrij zeker is is dat ik Crysis op vrij hoge settings ga kunnen spelen. Ook met de release van Vista zullen er wel wat extra prijsverlagingen komen! Het ziet er dus nog niet zo slecht uit voor mij :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:51:
Vista zal volgens mij zeer vlot draaien op deze Turion 64 of Turion X2 in combinatie met 1024MB DDRII. Geen probleem hoor, kopen die handel ;)
das duidelijk advies ;)

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 08:13
hallo mensen,

Ik ben ook al even op zoek naar laptop en ik kwam in de prijzenlijst van acer de AS5102WLMi tegen, mij leek het ook een mooi beestje maar toen las ik hier dat er bij de 5201 een mogelijkheid was om het ram up te graden en daardoor ook het videogeheugen up te graden..

als je in de 5102 het ram upgrade naar 2 gig.. kan je dan ook het videogeheugen vergroten naar 256 mb?

• GENETX
Dat zou dan mogelijk zijn via Hypermemory misschien al weet ik dit niet zeker. In ieder geval zal dat geen zin hebben omdat die kaart toch niet krachtig genoeg is om van dat geheugen gebruik te maken.

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 08:13
GremliN-Online schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:53:
In ieder geval zal dat geen zin hebben omdat die kaart toch niet krachtig genoeg is om van dat geheugen gebruik te maken.
Das duidelijk, naja ik heb gelezen dat hij spelletjes zoals HL2 met gemak kan draaien en dan ben ik allang dik tevreden

Verwijderd

Intel® Celeron® M Processor 420 is dit nou wel of niet een dual core.. kan niets vinden op wikipedia of een duidelijk antwoord op google.
Want ik twijfel tussen http://www.kieskeurig.nl/...0EE21C1257226004B0716.htm de Acer Aspire 3692WLMi

en http://www.kieskeurig.nl/...D782DC12571A8003E8CEB.htm acer asprie 5102 maar die is bijna nergens meer te krijgen

Prijs scheelt 150 euro (5102 is duurder)

Overbodig.. is geen dual core dus twijfel ik niet meer...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 12:19 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:10:
Zelf heb ik minder geluk.. ik ga nog 2 maandjes moeten wachten op mijn nieuwe notebook. Wat wel vrij zeker is is dat ik Crysis op vrij hoge settings ga kunnen spelen. Ook met de release van Vista zullen er wel wat extra prijsverlagingen komen! Het ziet er dus nog niet zo slecht uit voor mij :).
Met de release van Vista extra prijsverlagingen? Dacht het niet, er komt meer vraag naar hardware (veel mensen willen een nieuwe PC met Vista), dan er op dat moment aanbod is. Dus ik verwacht dat hardware wel een paar procenten stijgt (al is de vraag voor hoe lang natuurlijk). Veel mensen hebben na de introductie van Windows XP een PC of Notebook gekocht en zullen nu weer gaan updaten (omdat buren en collega's dat ook doen ;)).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Beste mensen ik twijfel nu zelf tussen deze 2 laptops, ze zijn bijna even duur dus de prijs gaat niet de doorslag geven. De laptop word voornamelijk gebruikt voor office applicaties onderweg.

Acer TravelMate 2493WLMi Notebook
Intel Celeron M 430 1.73GHz
Chipset Intel 940GML Express
Standard Memory 1GB
Hard Drive 80GB Ultra ATA/100

Acer Aspire 5102AWLMi Notebook
Processor AMD Turion 64 MK-38 2.2GHz
Chipset ATi Radeon Xpress 1100
Standard Memory 1GB
Hard Drive 120GB Ultra ATA/100 (ATA-6) 5400 rpm

Nu weet ik dus niet of ik voor de AMD zal kiezen of de Intel, volgens mij maakt het kwa levensduur van de batterij voor dat deze weer moet worden opgeladen ook niet veel uit.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

Heel simpel: de celeron-M is de minste processor die je kan hebben in een laptop, heeft geen speedstep, dus draait altijd op vol vermogen (meer warmte, minder accu tijd), nooit nemen dus als je ook keus heb voor een andere processor. Daarbij is een celeron processor sowieso veel trager dan een Turion (nog afgezien van het verschil in kloksnelheid van 500 MHz..)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Ja ik neig zelf ook meer richting de Turion, wat ik er verder over lees moet je er ook +/- 2,5 uur mee kunnen werken voor hij weer aan de netspanning moet.
Bedankt voor je reactie iig.

• GENETX
2.5 half uur hangt vooral van de accu af. Ben al geen Acer fan omdat ik ze echt letterlijk uit elkaar zie vallen.... Verder staat de Aspire serie er bekend om dat ze zijn gemaakt om thuis te blijven en daarom ook een kleine accu hebben voor hooguit 2 uur vaak...

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

We hebben de Acer Aspire 5102AWLMi Notebook nu inmiddels een maandje of 3 in bezit en hij bevalt nog steeds prima.
De 2,5 uur kwa accu tijd word inderdaad niet gehaald, maar 1 uur en 3 kwartier houd hij het toch zeker vol. Verder ben ik ook tevreden hoe Vista er op draait, het opstarten heeft even tijd nodig maar duurt niet extreem lang.

Wat mij betreft een prima budget laptop met alles er op en eraan.

Pagina: 1