Toon posts:

ik zie de helft van de snelheid niet terug

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een systeem met:
mainboard: MSI type Neo4 K8N met een 939 socket
CPU: AMD Athlon 64 3200+
Memory: 1024Mb DDR400 PC3200
Bios versie: 600PG van 3-6-2005

Het probleem is: als ik het systeem start en de bios inga, dan zie ik dat het systeem op 2Ghz draait. Heel mooi dus dat wil ik ook graag omdat ik die snelheid nodig heb. Maar dan start ik Windows op, dat gaat mooi vlot maar mijn applicatie is traag en ik zie vanuit taakbeheer dat de processor staat te kreunen. Vreemd want daarvoor had ik een 1,1Ghz bak en daar draaide het redelijk op. Tooltje CPU-Z gedraaid en wat schep mijn verbazing, die ziet de juiste processor ed, maar die draait op 1023Mhz. Wat is de oplossing voor dit voorval, wat zie ik over het hoofd?
Indien gewenst kan ik je de CPU-z mailen.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:53

bakvis

Tweakers.Nerd

Heb je cool 'n quit aan staan? dit clockt de processor terug, om hem koeler te houden. Als je dit uitzet word de processor niet meer terug geklockt.

Dit is te vinden in je bios

Mijn Specs

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
toevallig cool and quiet aanstaan ;)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je hebt het over twee zaken:

-Je ziet verschillende aantal Mhz als snelheid voor je CPU
-De taskmanager geeft aan dat huij bezig is met verschillende processen terwijl jij niets doet.

Beide lijken mij onafhankelijke problemen, niet?

-Welk(e) process zorgen voor de hoge load?

[ Voor 15% gewijzigd door Tukk op 27-09-2006 14:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
no flame intended maaruh

Je koopt je pc toch voor het snelle werken. Als er 3 ghz had gestaan bij windows en cpu-z, was je dan wel blij geweest, in mijn ogen maakte dat weinig uit voor de snelheid die je merkt.

Mijn laptop loopt ook constant op 533 mhz oid ipv 1.5 ghz. Blijkbaar hoeft het niet sneller, want je gebruikt niet meer dan die snelheid.

Dus eigenlijk loop je te zeuren over de helft van je 'snelheid' die je mist maar eigenlijk ook weer niet gebruikt omdat je cpu anders niet teruggeklokd zou worden

Verwijderd

Topicstarter
Beste Viper,

Zoals ik reeds schreef heb ik juist wel die CPU kracht nodig, nu groeit mijn baard sneller dan dat ik werk kan of wil verzetten. Ofwel de wachttijden is %$@#

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je nu al naar cool and quiet gekeken ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Indien gewenst kan ik je de CPU-z mailen.
Het is hier geen contactforum...

Je meldt hier van alles en nogwat door elkaar zonder te onderbouwen en uit te sluiten wat het probleem echt is.

Ipv gewoon in BIOS te kijken vertrouw je op een (mogelijk verouderd) tooltje en trek je daaruit conclusies over snelheden van je CPU :X

Verder noem je dat de CPU het in taakbeheer zwaar heeft, maar je zegt niets over welke processen draaien en wat die CPUverbruik echt veroorzaakt. Ofwel je CnQ staat raar te doen, danwel je hebt gewoon applicatie-, service- of driverproblemen die de boel opvreten. Maar goed, daar geef je ook geen info over. Helaas kunnen we hier dus weinig zinnigs mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.