Toon posts:

KPN+exchange2003

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren & Dames

Is er iemand op het Forum die mij kan helpen met KPN + Exchange 2003

Voordat ik overging naar kpn zat ik bij tweakdsl, en ja daar stond poort 25 gewoon open
helaas voor mij, bij kpn niet. Me laten verleiden door de helpdesk dat deze wel open stond. Stom maar te laat.

maar nu het probleem: kan wel mailen maar niet ontvangen. Ik heb een eigen domein staat geregistreerd bij mijndomein. Nu zal iedereen me zeggen dat ik het pdf bestand moet gaan lezen maar daar kom ik niet uit snap het gewoonweg niet wat ik waar moet invullen. ben ook al een dikke week bezig om alle forums te bezoeken maar hellaas er word wel uitgelegd maar deze personen zijn al een stuk verder.

Is er iemand genegen om stap voor stap (mischien screenshots) mij uit te leggen wat ik waar moet instellen. Bij mijn domein kan ik alleen ip adressen invullen.

Exchange heb ik geinstalleerd met de wizzerd en laten we het houden op beginners geluk dat het werkte ben net gezakt voor 2003 dus exchange duurt nog wel ff.

mvg

Ronald

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 13:53

Beaves

Usque ad Finem

Welk PDF bestand heb je het nou over? Als je de PDF bedoeld die KPN zelf op de website heeft staan (http://www.mxstream.nl/su...directadsl(mailrelay).pdf) en je komt daar al niet uit dan is het handiger om dan ook niet aan Exchange te beginnen. Er bestaan al genoeg open relay mail servers op deze aarde :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36
Is er geen relay o.i.d. beschikbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Heren & Dames

Om inderdaad geen openrelay te gaan spelen heb ik de vraag hier neer gelegd mischien dat iemand mij kon helpen tuurlijk kan ik eerst echange gaan doen. En weken en maanden gaan voorbij maar intussen kan ik geen mail ontvangen het is een drama om iedereen mail te gaan versturen dat ik een ander email adress heb en dan vervolgens weer alles door te gaan mailen als alles wel weer gaat werken. Maar toch bedankt voor je snelle seactie.

mvg

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hoeft niet elke keer Heren & Dames + de groeten in je post te zetten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 27-09-2006 14:13 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beaves schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:38:
Er bestaan al genoeg open relay mail servers op deze aarde :X
Dat argument is niet van toepassing.
Exchange 2003 staat standaard dicht voor dat soort fratsen.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 27-09-2006 14:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 13:53

Beaves

Usque ad Finem

BackSlash32 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:14:
[...]

Dat argument is niet van toepassing.
Exchange 2003 staat standaard dicht voor dat soort fratsen.
Klopt, maar als je gaat rotzooien is een vinkje snel toegevoegd of weggehaald en dan heb je alsnog shit. Mijn punt is dat je niet moet gaan spelen met complexe software zoals Exchange, want ook al is het allemaal mooi grafisch, als je niet weet wat je aanpast en wat daar van de gevolgen van zijn kan je beter stoppen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

De oplossing is toch makkelijk... gewoon tweede mx record toevoegen met mailrelay.direct-adsl.nl
Dus zo:

mx 10 mail.domainnaam.nl
mx 20 mailrelay.direct-adsl.nl

Werkt niet direct helaas... Heb verschillende klanten gehad waar het 3 dagen duurde....
Ze weten ervan bij de helpdesk het is alleen zo dat sommige het niet helemaal snappen..

Groet,
The CarNagE Man

Verwijderd

Topicstarter
oke als het zo simpel allemaal is. wie kan mij dan helpen

wat moet ik voor een ip adres opgeven bij mijndomein waar mijn domein naam is geregiestreet
die van de smarthost of mailrelay en waar moet ik een 2 mx record aanmaken.
Ik zie ook al in het forum dat het omgedraaid moet worden :/ 8)7

ik ben een leek hierin het heeft altijd gewerkt maar door het switchen naar kpn heb ik een nieuwe uitdaging is er iemand die dat staps gewijs kan uitleggen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie Hulp (NOT)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

ralpje

Deugpopje

Heb je wel al je mx-record aangepast naar het nieuwe ip-adres dat je ongetwijfeld hebt nu je een nieuwe ISP hebt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
mx 10 mail.domainnaam.nl

die 2 moet je bij je hosting provider invullen!
en bij www.domainname.nl moet je je eigen externe ip invullen

[ Voor 90% gewijzigd door Japidoff op 29-09-2006 17:27 ]

gang is alles

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Da's aardig, maar dan gaan alleen de www-bezoekers naar je server.

mail.domain.tld <extern ipadres> lijkt me wat makkelijker.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Heb je alleen een switch gemaakt van DSL provider of ook een andere/nieuwe modem?
Zoja heb je daar wel port forwarding aan gezet voor poort 25?

Zo uit je verhaal op te maken zit alles met Exchange wel goed; de vraag is inderdaad of poort 25 wel open staat. Kijk eens via Telnet of je wel kunt connecten naar poort 25; als het goed is krijg je antwoord van je Exchange server. Daarna probeer je het vanaf een externe internet verbinding...

Verwijderd

Topicstarter
Tis al opgelost niet door ervaring maar door doorzetten en goede collega
er zijn degelijk wel mensen die je willen helpen volgens mij was de vraag toch duidelijk
2 mx moest bij de mijndomein ingesteld worden

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 15:52
En dat zei niemand hier?
Japidoff schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:27:
mx 10 mail.domainnaam.nl

die 2 moet je bij je hosting provider invullen!
:r :r }:| }:|

Whatever

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:08:
Tis al opgelost niet door ervaring maar door doorzetten en goede collega
er zijn degelijk wel mensen die je willen helpen volgens mij was de vraag toch duidelijk
2 mx moest bij de mijndomein ingesteld worden
De volgende keer gewoon lezen want het antwoord stond al in de eerste reply.

En de volgende keer gewoon een bedrijf bellen dat voor wat centjes je probleem oplost. Je zit hier op een forum waar jij vrijblijvend een vraag kan stellen en eenieder vrijblijvend is daar een antwoord op te geven. Heb je daar allemaal geen zin in, blijf dan vooral weg.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik ook zeker doen forum niet meer nodig doei

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Niet heel erg constructief natuurlijk zo'n reactie op behulpzame mensen.

Je was mijn inziens ook al erg lekker opweg met een slecht gekozen topic titel (had wel meer informatie in gepast) en reageren onder jezelf in plaats van je bericht aanpassen.

Deze gaat dicht, het is geen helpdesk hier met direct juiste antwoorden maar mensen die elkaar proberen te helpen en assisteren uit vrije wil.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.