Toon posts:

[PYTHON] Temporary Internet Files folder legen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is om alle bestanden te kunnen verwijderen uit de Temporary Internet Files.
Dit zorgt voor problemen omdat Temporary Internet Files geen gewone folder is.
Via de verkenner zie je lijsten met bestanden staan (cookies, plaatjes, etc),
maar zodra je via de command prompt een dir doet zie je dat er iets heel anders tevoorschijn komt. Bij mijn zijn dat twee mappen FrontPageTempDir en MZW2FQFF.
Dit zijn voor zo ver ik weet twee databases.

Nu is mijn vraag hoe ik deze databases benader via python zodat ik de bestanden eruit kan verwijderen. Er zullen api's voor zijn, maar ik kan er niks over vinden op het internet.

Graag jullie hulp voor deze python newbie.

Verwijderd

Als je een call maakt naar het commando 'del' uit DOS

code:
1
del /S /Q "C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Temporary Internet Data\*"

Goed, de map 'Temporary Internet Data' zelf gaat niet weg, maar is daarna wel leeg (alle bestanden zijn weg)

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Hier stelt iemand ongeveer dezelfde vraag en wordt er gewezen naar een C++ voorbeeld dat gebruik maakt van de WinInet API. Het is niet echt een recent artikel en ik weet niet of die API nog actueel is, tevens moet je aan de slag met ctypes om in Python bij die API te kunnen, maar het is in ieder geval iets.

De manier van ScallioXT hierboven is een beetje een 'snelle hack' en zal niet op elke computer werken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.