Toon posts:

PCIe slot plaatsen op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn moederbord is er een plaats voorzien voor een PCIe slot maar Dell heeft er geen opgeplaatst.

Nu zou ik wel zo'n PCIe slot heel goed kunnen gebruiken...

Kan ik achteraf een slot bijplaatsen op het moederbord? Waar zo'n slot aankopen (suggestie website)?

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

als de optie in je bios zit kun je van een kapot moederbord die af solderen en op je eigen moederbord solderen,

vereisten:
MEGA GOEDE SOLDEER SKILLS
een kapot moederbord met PCI-e slot
je huidige moederbord moet in de bios PCI-e ondersteunen, zo niet kijken of hij te flashen is met de bios van het 'duurdere' model van je moederbord..

tip voor verkrijgen kapot moederbord, loop de lokale pc shop in.

Coding 4 Fun!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 18:10
Volgens mij is dit niet mogelijk. Normaal gesproken worden deze in de fabriek erop gezet. De layout van een moederbord met of zonder PCI-e zal veelal hetzelfde zijn maar of jij ervoor betaald of niet maakt uit of deze erop geplaatst wordt.

Als je er al eentje kunt vinden zou ik niet zelf aan mijn moederbord gaan solderen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

1 weet je zeker dat het PCIe is en niet gewoon een blanko PCI slot?
2 als je heel goed kan solderen, kennis hebt van hoe je chipset in elkaar zit en welke andere onderdelen (weerstandjes, condensators etc in SMD formaat) er nodig zijn, heeft het theoretisch kans van slagen.
3 Ik geef je alleen weinig kans, aangezien moederborden tegenwoordig uit wel 8 lagen bestaan. Het zou in theorie mogelijk zijn om dat gesoldeerd te krijgen, mits de tin maar mee vloeit. Maargoed de kans is groot dat je gewoon je mobo sloopt door teveel verhitting e.d.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zal er waarschijnlijk in de north/southbridge ook het een en ander aan ondersteuning ontbreken? Waarschijnlijk zit er zelfs gewoon een andere (non-pci-e) chipset op ook?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

ik heb dit truukje zelf gedaan met mijn oude asrock moederbord.
hij had maar 1 ide slot maar wel op de print plaat de aansluiting.
ik had de bios van de duurdere versie er over heen gezet en de aansluiting er op gesoldeerd die kwam van 1 van mijn kappotte mama plankjes.

het werkte goed.

ik herhaal, probeer dit niet als je niet super goed kan solderen.

Coding 4 Fun!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is maar de vraag of de koperbanen daadwerkelijk naar de juiste chips zijn doorverbonden en of de chipset van het moederbord op de juiste manier is voorzien om het externe PCI-e slot aan te sturen. Daarnaast komt nog je BIOS zoals is opgemerkt.
McKaamos schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:23:
3 Ik geef je alleen weinig kans, aangezien moederborden tegenwoordig uit wel 8 lagen bestaan. Het zou in theorie mogelijk zijn om dat gesoldeerd te krijgen, mits de tin maar mee vloeit. Maargoed de kans is groot dat je gewoon je mobo sloopt door teveel verhitting e.d.
Dit speelt inderdaad ook nog mee.

[ Voor 46% gewijzigd door _Dune_ op 27-09-2006 12:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk ook eens hier: [onboard vga] zelf AGP-slot op mobo solderen?

Ik geloof dat het toen mislukt was trouwens ;)
Je moet heel goed kunnen solderen, je BIOS moet het ondersteunen, de fysieke onderdelen moeten aanwezig zijn en je mag niets oververhitten. Lijkt me een onmogelijke opdracht. Met kleinere, minder complexe dingen zou het misschien nog lukken.
Pagina: 1