[JS] signed script in firefox vanuit ASP

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een signed script gemaakt volgens de instructies van mozilla. Dat betekent dat je een js-file samen met de html-file die daar bij hoort door een tool heen haalt, die je code in een gesigneerde jar-file flikkert. Dat werkt allemaal heel mooi, ik kan inderdaad meer privileges krijgen in de browser (bijvoorbeeld een lokale executable opstarten).

Maar nu komt het probleem. Mozilla vereist dat de HTML waarin een signed script gebruikt, ook in de jar zit. Dat kan dus nooit een ASP (of JSP of PHP of whatever) zijn omdat de browser gewoon die jar gaat downloaden. Leuk dat het gelijk compressed is, maar onhandig dat een HTML buiten die jar niet kan linken naar de javascript binnenin die jar.

Zoiets moet je dus maken:
HTML:
1
2
3
4
<script
  language="javascript"
  src="jar:http://example.com/signed.jar!/scriptje.js">
</script>
Maar dat gaat dus niet als dit staat in een pagina buiten de jar (en in een pagina binnen de jar kun je ook relatieve urls gebruiken). Nou vroeg ik mij dus af of hier niet een foefje voor is. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat de heren en dames van Mozilla niet hebben gedacht aan serverside scripts, die niet in de jar kunnen...

Ik heb het nu met een popupje, waar de HTML van het popupje in de jar zit en eigenlijk als "doorgeefluik" dient naar het signed script, maar dat vind ik ronduit slordig overkomen in een dure intranet-webapplicatie...

日本!🎌

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je idd niet ala Ajax je PHP pagina's aanroepen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals je in de code ziet, is het language attribute niet ondersteund, pas dit eens aan naar type="text/javascript" en kijk wat hij dan doet? :?

Alhoewel dit (theoretisch gezien) niet veel uit hoeft te maken... :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2006 12:35 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Voor envoudige pagina's is dat een optie, maar het is van tevoren onbekend welke pagina dan opgehaald moet worden. En er zijn erbij die zelf ook weer ajax gebruiken, en allerlei externe scripts inladen. Ik denk niet dat dat gaat werken als een dergelijk pagina helemaal met ajax binnengehengeld wordt...

Het idee is op zich wel leuk :)

/edit
GJ-tje, dat boeit echt geen kont, het gaat erom dat non-signed HTML niet naar signed javascript mag linken.

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-09-2006 12:35 ]

日本!🎌