Ik heb een signed script gemaakt volgens de instructies van mozilla. Dat betekent dat je een js-file samen met de html-file die daar bij hoort door een tool heen haalt, die je code in een gesigneerde jar-file flikkert. Dat werkt allemaal heel mooi, ik kan inderdaad meer privileges krijgen in de browser (bijvoorbeeld een lokale executable opstarten).
Maar nu komt het probleem. Mozilla vereist dat de HTML waarin een signed script gebruikt, ook in de jar zit. Dat kan dus nooit een ASP (of JSP of PHP of whatever) zijn omdat de browser gewoon die jar gaat downloaden. Leuk dat het gelijk compressed is, maar onhandig dat een HTML buiten die jar niet kan linken naar de javascript binnenin die jar.
Zoiets moet je dus maken:
Ik heb het nu met een popupje, waar de HTML van het popupje in de jar zit en eigenlijk als "doorgeefluik" dient naar het signed script, maar dat vind ik ronduit slordig overkomen in een dure intranet-webapplicatie...
Maar nu komt het probleem. Mozilla vereist dat de HTML waarin een signed script gebruikt, ook in de jar zit. Dat kan dus nooit een ASP (of JSP of PHP of whatever) zijn omdat de browser gewoon die jar gaat downloaden. Leuk dat het gelijk compressed is, maar onhandig dat een HTML buiten die jar niet kan linken naar de javascript binnenin die jar.
Zoiets moet je dus maken:
HTML:
Maar dat gaat dus niet als dit staat in een pagina buiten de jar (en in een pagina binnen de jar kun je ook relatieve urls gebruiken). Nou vroeg ik mij dus af of hier niet een foefje voor is. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat de heren en dames van Mozilla niet hebben gedacht aan serverside scripts, die niet in de jar kunnen...1
2
3
4
| <script language="javascript" src="jar:http://example.com/signed.jar!/scriptje.js"> </script> |
Ik heb het nu met een popupje, waar de HTML van het popupje in de jar zit en eigenlijk als "doorgeefluik" dient naar het signed script, maar dat vind ik ronduit slordig overkomen in een dure intranet-webapplicatie...
日本!🎌