Ik ben van plan om nieuw laptop geheugen te kopen. Helaas ben ik nogal een leek op laptop gebied en ben dan ook nieuwsgierig naar welk model geheugen er precies in moet. Ik heb bij Komplett.nl mijn laptop serie opgezocht (Acer Aspire 1500 series) en kom op de volgende geheugen specificatie uit:
1. Crucial geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR
Opslagcapaciteit: 1 GB
Technologie: DDR SDRAM
Model: SO DIMM 200-pins
Geheugensnelheid: 333 MHz ( PC2700 )
CAS-latentie: CL2.5
Voorzieningen: Niet-gebufferd
Ingangsspanning netvoeding: 2.5 V
Wat ik me afvraag is als ik een andere chip koop of deze dan precies aan bovenstaande specificaties moet voldoen (CL2.5, niet gebufferd, PC2700, 200-pins en 2.5v).
Opzich heb ik namelijk op de pricewatch een goedkopere chip gevonden bij HardwareTotaal met de volgende, vrijwel dezelfde, specificaties (alleen de kloksnelheid van 400mhz is anders, de PC3200 en er staat niet bij of het Niet-gebufferd is):
2. 1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101)
Intern geheugen: 1024 MB
Intern geheugentype: DDR-SDRAM
Model: 200-Pin SO-DIMM
Kloksnelheid bus: 400 MHz
CAS latency: 2.5
Energie Ingangsspanning: 2.5 V
Is het gewoon mogelijk om de laatst genoemde geheugen chip in de laptop te zetten (en welke specificaties zijn echt van belang bij de verschillende laptop geheugen soorten)? Misschien is het een domme vraag maar ik wil het toch graag zeker weten voordat ik het bestel
En ik weet dat hier genoeg mensen zitten die er verstand van hebben dus ik hoop dat iemand mijn vraag kan bevestigen...
1. Crucial geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR
Opslagcapaciteit: 1 GB
Technologie: DDR SDRAM
Model: SO DIMM 200-pins
Geheugensnelheid: 333 MHz ( PC2700 )
CAS-latentie: CL2.5
Voorzieningen: Niet-gebufferd
Ingangsspanning netvoeding: 2.5 V
Wat ik me afvraag is als ik een andere chip koop of deze dan precies aan bovenstaande specificaties moet voldoen (CL2.5, niet gebufferd, PC2700, 200-pins en 2.5v).
Opzich heb ik namelijk op de pricewatch een goedkopere chip gevonden bij HardwareTotaal met de volgende, vrijwel dezelfde, specificaties (alleen de kloksnelheid van 400mhz is anders, de PC3200 en er staat niet bij of het Niet-gebufferd is):
2. 1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101)
Intern geheugen: 1024 MB
Intern geheugentype: DDR-SDRAM
Model: 200-Pin SO-DIMM
Kloksnelheid bus: 400 MHz
CAS latency: 2.5
Energie Ingangsspanning: 2.5 V
Is het gewoon mogelijk om de laatst genoemde geheugen chip in de laptop te zetten (en welke specificaties zijn echt van belang bij de verschillende laptop geheugen soorten)? Misschien is het een domme vraag maar ik wil het toch graag zeker weten voordat ik het bestel